پارس ناز پورتال

چیز کیک آلبالو و شکلات سلطان خوراکی ها

چیز کیک آلبالو و شکلات سلطان خوراکی ها

چیز کیک آلبالو و شکلات سلطان خوراکی ها 

وقتی درباره کیک آلبالویی صحبت می کنیم یعنی یک خوراکی بسیار عالی و خوشمزه روبروی ما خواهد بود. حالا ما این کیک را با پنیر و شکلات مخلوط می کنیم. وقتش رسیده حسابی از آلبالوها استفاده کنید، حالا فرقی نمی کند به صورت تازه یا خشک شده. شاید فکر کنید مزه ترش آلبالو با طعم شیرین شکلات جور در نمی آید، اما ما خلاف این را به شما ثابت می کنیم.

 

مواد لازم:

کره آب شده 150 گرم
بیسکوئیت دایجستیو شکلاتی 300 گرم
شکر قهوه ای 100 گرم
آرد ذرت 3 قاشق
پنیر خامه‌ای پرچرب 900 گرم
تخم مرغ 2 عدد
خامه پرچرب 100 میلی‌لیتر
پرتقال 2 عدد
شکلات تلخ (70%) 50 گرم
آلبالو خشکه 300 گرم
شکر 3 قاشق سر پر
چوب دارچین 1 عدد
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
شکلات تلخ مرغوب (70%) خرد شده 100 گرم
خامه معمولی یا کم چرب 200 میلی لیتر
چیز کیک آلبالو و شکلات سلطان خوراکی هاطرز تهیه:
1-ابتدا فر را روشن کنید و در درجه 180 سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود. یک قالب کمربندی 24 سانتی آماده کنید و با کمی کره کف و دیواره های آن را چرب کنید. بیسکوئیتها را داخل کاسه ای بریزید و کاملا خرد کنید. سپس کره آب شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

 

2-ترکیب را داخل قالب بریزید و بطور یکنواخت کف قالب پخش کنید بطوریکه همه جا ضخامتی یکسان داشته باشد. بعد با پشت قاشق آنرا خوب فشار دهید تا متراکم شود.قالب را به مدت 10 دقیقه در فری که از قبل گرم شده قرار دهید و بپزید. سپس قالب را خارج کنید و کنار بگذارید تا سرد شود.

 

3-درجه فر را زیاد کنید و روی 200 درجه سانتیگراد قرار دهید.

 

4-برای آماده سازی سس آلبالویی قابلمه ای را آماده کنید. سپس آلبالوهای خشک شده، 3 قاشق شکر، خلال پوست یکی از پرتقال ها، آب نصف پرتقال،عصاره وانیل و چوب دارچین را داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

 

5-برای تهیه مایه پنیری 100 گرم شکر و آرد ذرت را در کاسه ای بریزید. پنیر خامه ای را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. تخم مرغ ها را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا ترکیبی نرم و روشن بدست بیاید. نصف خلال پوست پرتقال دیگر را نیز به ترکیب اضافه کنید و مجددا هم بزنید.

 

6-با استفاده از یک کفگیر یا قاشق سوراخ‌دار نصف آلبالوها را بردارید و به آرامی به مخلوط چیز کیک اضافه کنید. 50 گرم شکلات تلخ را نیز خرد کنید و اضافه کنید. مایه را روی بیسکوئیتها بریزید و با قاشق خوب پخش کنید. به آرامی قالب را تکان دهید و کج کنید تا مایه بطور یکنواخت همه جا پخش شود.

 

چند آلبالو روی مایه قرار دهید و با انگشت فشار دهید تا فرو برود. باقیمانده آلبالو ها و آب آلبالو را در ظرفی بریزید تا به همراه چیزکیک سرو کنید.

 

7-قالب را مجددا در فر قرار دهید و به مدت 40 الی 45 دقیقه بپزید؛ هنگامیکه روی چیز کیک طلایی و برشته و کناره های آن منسجم شده باشد چیزکیک آماده است. اگر در اواسط پخت احساس کردید که روی چیزکیک در حال قهوه ای شدن و برشته شدن زیاد است تا پایان زمان پخت روی آن را با فویل نازک بپوشانید.

 

زمانیکه چیزکیک آماده شد آنرا از فر خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود. البته اگر دوست دارید چیزکیکتان بافت سفت تری داشته باشد می توانید آن را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

 

8-چند دقیقه قبل از سرو سس شکلاتی را آماده کنید. خامه کم چرب را در قابلمه کوچکی بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. زمانیکه روی آن حبابهایی ظاهر شد 100 گرم شکلات تلخ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات کاملا آب بشود.

 

9-این چیزکیک فوق العاده را در کنار باقیمانده آلبالوها و سس شکلاتی سرو کنید تا هرکس به میزان دلخواه از آنها روی چیزکیک خود بریزد.