پارس ناز پورتال

آیا ژلاتین واقعا برای مفاصل مفید است؟

آیا ژلاتین واقعا برای مفاصل مفید است؟

آیا ژلاتین واقعا برای مفاصل مفید است؟ 

عموم جامعه اعتقاد بر این دارند که خوردن ژلاتین میتواند روی مفاصل ما تاثیرات مفیدی داشته باشد،حال به بررسی این موضوع از نظر پزشکی میپردازیم.ژلاتین یک ماده غیر معمول هست که اغلب از مواد حیوانی بدست می‌آید: پوست، استخوان ها، بافت هاي همبند ماهی، مرغ و گاو. به نظر عجیب هست؟

 

با این حال این ماده را در کیک میوه اي، ژله، و تعداد زیادی از غذا هاي دیگر میبینیم. بر زمینه یک پژوهش اخیر، این همان ماده ایست که برای داشتن مفاصل سالم تر به آن نیاز دارید.در یک پژوهش، انها ۸ جوان سالم را گزینه کردند وتاثیر بهره گیری از مکمل ژلاتین غنی از ویتامین سی را گذشته از اجرای حرکات پر شدت بررسی کردند.

 

بعد از ورزش، میزان آمینو اسیدهای خاصی تست شد که نشان می‌دهد بدن از کلاژن موجود در ژلاتین برای ساختن تاندون ها، استخوان ها، رباط ها و سایر بافت هاي هم بند بهره گیری می‌کند. محققان کشف کردند که مکمل ژلاتین این آمینو اسیدها و سایر نشانگرها را افزایش داده، که نشان میدهد بدن قطعا از ژلاتین برای ساخت کلاژن لازم برای تقویت بافت هاي همبند بهره گیری میکند.

 

برای دیدن عملکرد ژلاتین در عمل، محققان آن را بر روی رباط هایي که در محیط آزمایشگاهی در حال رشد میباشند تست کردند. به لطف این مکمل، بافت هاي هم بند مهندسی زیستی شده نیز از ساخت اکثر کلاژن سود میبرند.ژلاتین حاوی مواد خوراکی هست که بدنتان برای ساخت کلاژن (پروتئینی که باعث انعطاف پذیری بافت هاي هم بند،

 

استخوان ها و پوست می‌شود) به آن نیاز دارد. ساخت طبیعی کلاژن با افزایش سن کاهش پیدا میکند، بنابراین اگر به طریقی ساخت کلاژن را افزایش دهید (هم چون بهره گیری از مکمل کلاژن) یک قدم ضروری برای کاهش تاثیرات عضله اي- اسکلتی افزایش سن هست.

 

اما افزودن ویتامین سی حتی تاثیرگذاری آن را اکثر می‌کند. به جز آمینو اسیدها، برای ساخت کلاژن بدن به ویتامین سی نیز نیاز دارد. با اضافه کردن ویتامین سی به ژلاتین، تاثیر گذاری این مکمل اکثر میشود – در نتیجه بهره گیری از این مکمل میزان کلاژن افزایش یافت.

 

 به گزارش پارس ناز اگر دنبال راه جدیدی هستید که سلامت مفاصل را بهتر کنید، سعی کنید از مکمل ژلاتین غنی از ویتامین سی بهره گیری کنید. میتوانید در منزل محصولات ژلاتینی درست کنید، می‌توانید از آن بدون طعم بهره گیری کنید و به آن غذا هاي غنی از ویتامین سی اضافه کنید هم چون میوه خانواده مرکبات یا گوجه. براث استخوانی یا سایر غذا هاي همراه با استخوان درست کنید

 

که ساخت طبیعی ژلاتین را از مغز استخوان افزایش میدهد. کمی ژلاتین اکثر در زندگی می‌تواند راز داشتن مفاصل و بافت هاي همبند سالم تر باشد.