پارس ناز پورتال

ژیمناست ژاپنی المپیکی به دلیل پوکمون گو جریمه شد

ژیمناست ژاپنی المپیکی به دلیل پوکمون گو جریمه شد

ژیمناست ژاپنی المپیکی به دلیل پوکمون گو جریمه شد 

مثل اینکه بازی پوکمون گو باید در المپیک هم دردسر ایجاد کند و ژیمناست ژاپنی به خاطر این بازی در المپیک جریمه سنگینی شده است. اگر خودتان به سفر خارجی رفته باشید و یا اقوام و آشنایانتان از کشور‌های دیگری بازدید کرده باشند، حتما حداقل برای یک بار هم که شده، درباره‌ی هزینه‌های بالای رومینگ و استفاده از خدمات سیمکارت در کشورهای خارج از مبدا اصلی مطالبی را شنیده‌اید.

 

واقعیت این است که اگر شما در این زمینه اطلاعی نداشته باشید و با همان سیمکارت کشور خودتان وارد کشور دیگری شده و از خدمات اینترنت و تماس استفاده کنید، احتمال زیادی وجود دارد که بعد از برگشتن به خانه‌ی خودتان مجبور شوید تلفن همراهتان را بفروشید تا قبض سنگین موبایل را پرداخت کنید!

 

دقیقا همین اتفاق برای یک ژیمناست ژاپنی هم افتاده است و یک قبض ۵ هزار دلاری بر روی دست او باقی مانده است! آقای کوهی اوچیمورا (Kohei Uchimura) که از قهرمانان تیم ژیمناستیک کشور ژاپن در مسابقات المپیک برزیل محسوب می‌شود، این بار نه به خاطر پیروزی در مسابقات ورزشی بلکه به دلیل اعتیاد شدیدش به بازی پوکمون گو (Pokemon Go) مشهور شده است.

ژیمناست ژاپنی المپیکی به دلیل پوکمون گو جریمه شد

ماجرا از این قرار است که کوهی اوچیمورا از طرفداران سفت و سخت این بازی است و از آنجا که اصلیت و آغاز کاراکتر و دنیای پوکمون هم در کشور زادگاه او بوده است، شدت این علاقه چندان هم عجیب نیست. اعتیاد و جذابیت بازی پوکمون گو به حدی بوده است

 

که حتی ورود به دهکده‌ی بازی‌ها و آغاز مسابقات هم نتوانسته مانع از علاقه‌ی این جوان ۲۷ ساله برای ادامه‌ی بازی و شکار پوکمون‌های مجازی شود و او با استفاده از اینترنت سلولار سیمکارت خود، به سرورهای آنلاین بازی متصل می‌شده است.

 

اما نکته‌ی کلیدی اینجاست که این ورزشکار ژاپنی نمیدانسته که اپراتور سرویس دهنده‌ی سیمکارت او از نرخ‌های ثابت در تمام کشورها برخوردار نیست و به همین دلیل، هر لحظه‌ای که او در کشور برزیل به اینترنت متصل بوده است، ده‌ها برابر نرخ اینترنت در کشور ژاپن به حساب او اضافه می‌شده است!

 

اوچیمورا زمانی که قبض موبایلش را دریافت می‌کند، با یک رقم ۵۰۰ هزار ینی (۵ هزار دلاری) مواجه می‌شود و آنطور که که کنزو شیرای (Kenzo Shirai) هم تیمی او بیان می‌کند، اوچیمورا در آن روز اشتهایش را از دست می‌دهد و از شدت ناراحتی در وعده‌ی غذایی تیمی لب به غذا نمی‌زند!

 

اپراتورها اعتیاد شما به بازی موبایل پوکمون گو را درک می‌کنند!

ژیمناست ژاپنی المپیکی به دلیل پوکمون گو جریمه شد

از آنجا که این ورزشکار، یک نام شناخته شده در کشور ژاپن محسوب می‌شود و این هزینه‌ی بالا و دریافت چنین رقمی از او می‌تواند باعث بدنامی و به وجود آمدن جبهه‌ی منفی نسبت به اپراتور مخابراتی ژاپنی بشود، مدیران این کمپانی مخابراتی بعد از اطلاع از موضوع تصمیم گرفته‌اند که قبض اوچیمورا را به ۳ هزار ین (۳۰ دلار) کاهش دهند تا او با روحیه‌ی بهتری به ادامه‌ی فعالیت ورزشی خود ادامه دهد!

 

بنابراین اگر شما عزیزان گجت نیوزی هم قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، حتما قبل از سفر و از طریق اپراتور مخابراتی مورد نظر خود، درباره‌ی جزییات محسابه‌ی هزینه‌های اینترنت و تماس در آن کشور به طور کامل سوال کنید؛ به خصوص اگر از اعتیاد به بازی موبایل پوکمون گو هم برخوردار هستید!