پارس ناز پورتال

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

مجموعه : اخبار سینما
کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید 

برخی از فیلم ها انقدر خوب کار شده اند که می توانند در دنیای واقعی بعنوان یک الگو مورد استفاده قرار گیرند. در حوزه کارآفرینی هم فیلم های خوبی ساخته شده است. کارآفرینی کار آسانی نیست. در شرایط سخت و دشوار هم باید همچنان پیش رفت. وقتی تمام امور کارآفرینی به خوبی انجام گرفت، به خودتان استراحت بدهید و به دنبال انگیزه‌های لازم باشید. و چه راهی بهتر از فیلم دیدن برای انگیزه پیدا کردن و الهام گرفتن؟

 

فیلم‌ها هیمشه برای خیلی از افراد جهان الهام بخش بوده‌اند و همچنان هستند. فیلم قدرت آن را دارد تا بدون هیچ حد و مرزی و با داستان‌سرایی و موسیقی متن، الهام بخش و تلنگوری باشد تا بلند شوید و شروع به کار نمایید.ده فیلمی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم از جمله فیلم‌هایی هستند که هر فردی که سودای کارآفرین شدن در سر دارد یا این که کارآفرین است باید آن‌ها را تماشا کند:

 

1- استارتاپ دات کام (Startup.com)

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

استارتاپ دات کام فیلم مستند سال 2001 در مورد فراز و نشیب‌های یک شرکت نوپای دات‌کام به نام govWorks.com است که توانست 60 میلیون دلار آمریکا از رسانه تعاملی Hearst ،KKR و صندوق سرمایه‌گذاری نیویورک و Sapient جذب سرمایه کند. این استارتاپ دوام نیاورد،

 

اما مرجعی شد برای درس‌ آموزی، موضوع این مستند داستان بنیانگذاران استارتاپ govWorks به نام‌های کالیل ایسازا توزمان (kaleil Isaza Tuzman) و تام هرمان (Tom Herman) را از سال 1999 تا سال 2000 دنبال می‌کند، زمانیکه حباب اینترنت در حال شکسته شدن بود.

 

این فیلم نگاه خوبی دارد به رونق و رکود دوره دات‌کام و داستان هشداردهنده‌ای را در خصوص تهدید دوستی‌ها به واسطه شراکت در کسب و کار به تصویر می‌کشد. موضوعات اشاره شده در این فیلم شامل: تامین سرمایه برای کارآفرینان، افزایش سرمایه، مدیریت رشد، مهارت‌های کارآفرینی، تیم‌سازی و مهارت‌های مدیریتی هستند.

 

2- مانی بال (Money Ball)

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

حتماً نباید طرفدار بیس‌بال باشید تا از بازی برت پیت در نقش بیلی بین، مدیر Okland A لذت ببرید. از آنجایی که این تیم بیس‌بال سرمایه لازم برای تامین بازیکنان را نداشت، مجبور بود به دنبال یک راهکار منحصر به فرد برای مسابقه باشد.

 

به زبان ساده‌تر وقتی زندگی به سمت شما لیمو پرت می‌کند با آن‌ها لیمودناد درست کنید. مانی بال هم مصداق همین ضرب‌المثل است، مدیری که با استفاده از یک الگوریتم ابتکاری و نوآور توانست به نقاط قوت بازیکنان جدید تیم پی ببرد و با سرمایه‌گذاری اندک روی آموزه‌ها و مهارت‌های آنان تیم را از نو بسازد. کارآفرینان می‌توانند با الهام گرفت از این فیلم، نقاط ضعف خود را به نقاط قوتشان تبدیل نمایند.

 

3- گیم (The Game)

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

بسیار از کارآفرینان وقتی قرار است بین پول، شهرت و خانواده یکی را انتخاب کنند، در موقعیت دشواری قرار می‌گیرند. مایکل داگلاس در نقش نیکولاس ون اورتن، یک بانکدار موفق است. اما فرد تنهایی است. او به لطف برادرش کونراد فرصت زندگی پیدا کرد که دیدگاهش را به جهان و نحوه زندگی در آن تغییر داد.

 

4- ندای کارآفرین (The Call of The Entrepreneur)

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

فیلم مستندی که توسط اکتون مدیا بخشی از انیستیو اکتون به همراه کولد واتر مدیا در سال 2007 ساخته شد. هانا بانکدار تاجر در نیویورک سیتی که اصالتاً گرجستانی است، توضیح می‌دهد که امروزه مهندسی مالی نه تنها موجب می‌شود که اعتبار مالی به شکل گسترده‌تری در دسترس کارآفرینان باشد،

 

بلکه نقش مهمی در کشف آمریکا داشته است. لای (Lai) در مورد دوران بچگی خود در چین سخن می‌گوید و این که در سن 12 سالگی به هنگ کنگ مهاجرت کرده است.  به گزارش پارس ناز در آنجا جوردانو، فروشگاه‌های خرده فروشی و بعد Next Media را تاسیس کرد. لای توضیح می‌دهد کارآفرینانی وقتی خطر می‌کنند، شتابان “به سمت امید می‌دوند.”

 

5- ابر شرکت (The Corporation)

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

ابرشرکت یا کورپوریشن یک مستند کانادایی نوشته جوئل بکان استاد حقوق دانشگاه بریتیش کلمبیا است که در سال 2003 تولید شد. این فیلم مستند، توسعه ابرشرکت‌ تجاری معاصر را از یک شخص حقوقی که در اصل یک نهاد با چارت دولتی با هدف تاثیرگذاری بر عملکردهای خاص عمومی است، تا ظهور نهاد تجاری مدرن که مستحق بیشترین حقوق قانونی یک شخص است را به تصویر می‌کشد.

 

6- فارست گامپ (Forrest Gump)

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

یک داستان زیبا از یک مرد ساده. این داستان در مورد یک مرد ساده با نیات خوب است که به طور تصادفی ‌به یک فرد فوق‌العاده موفق تبدیل می‌شود آنهم با قرار دادن زندگیش در مسیری که می‌داند بهترین است. او برنده مدال، بازیکن حرفه‌ای پینگ پنگ، مالک شرکت بزرگ صید میگو و الهام بخش مردم در سراسر کشور می‌شود.

 

او به تمام مردم جهان ثابت می‌کند که برای رسیدن به هر چیزی لازم نیست نابغه باشند، فقط کافی است سعی کنند.

 

7- وال استریت (Wall Street)

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

 

این فیلم نیمه تاریک معاملات نهانی را به تصویر می‌کشد، جایی که “طمع خوب است” کل زندگی یک کارگزار سهام را می‌گیرد. این فیلم پنجره‌ای است رو به امور مالی ابرشرکت‌ها، مدیریت اوراق بهادار، اصول قانونی سرمایه‌گذاری و بازارهای سرمایه. این فیلم داستان جوانی با ذهنی آسیب‌پذیر است و نشان می‌دهد که یک فرد چقدر آسان می‌تواند کنترلش را از دست بدهد و اسیر زندگی پرزرق و برق و ثروت شود.

 

8- محیط اداره (Office Space)

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

این فیلم کمدی به نویسندگی مایک جاج محصول سال 1999 آمریکا است. موضوع این فیلم در مورد کارمند یک شرکت است که در نهایت متوجه می‌شود که چقدر از نشستن داخل اتاقک و دستور گرفتن از رئیس حریصش بیل لامبرگ متنفر است. این فیلم بیانگر اتفاقاتی است

 

که در مرحله قبل از کارآفرینی برای هر فرد کارآفرین رخ می‌دهد. مرحله‌ای که باید برای دیگران کار کند، از دیگران دستور بگیرد و برای عده‌ای دیگر سود‌رسان باشد.

 

9- دیگ بخار(Boiler Room)

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

می‌توان گفت این فیلم نسخه بروز شده وال استریت است، افراد زیادی که می‌روند تا آینده خود را بسازند، بخصوص در زمان بازار سهام. این فیلم نشان می‌دهد که کلاهبرداران چگونه بی سر و صدا مدت‌ها در بازار بورس مشغول کلاهبرداری هستند تا این که در نهایت شناسایی می‌شوند

 

اما دیگر کار از کار گذشته بود و آن‌ها حسابی جیب خود را با پول‌های کثیف پر کرده بودند.این فیلم براساس مصاحبه‌هایی است که نویسنده با بسیاری از کارگزاران سهام طی دو سال انجام داده است .

 

10- گلنگری گلن راس (Glengarry Glen Ross)

کارآفرینان این فیلم ها را حتما ببینید

این فیلم بر اساس نمایشنامه‌ایست که در سال 1984 برنده جایزه شد. موضوع فیلم در مورد چهار فروشنده املاک است که وقتی از طرف دفتر کار اعلام می‌شود که تمام افراد غیر از دو نفر از بهترین آن‌ها، اخراج خواهند شد، شغل‌شان در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد. این فیلم رقابت سرگرم کننده میان آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

 

وقتی کسب و کار جدید را آغاز می‌کنید، از قبل در مورد آن آگاهی پیدا کنید: گاهی اوقات جاده موفقیت ناهموارتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

 

مجله شبکه