پارس ناز پورتال

کاربردهای جالب دهانشویه که نمی دانستید

کاربردهای جالب دهانشویه که نمی دانستید

کاربردهای جالب دهانشویه که نمی دانستید 

دهانشویه ها علاوه بر ضدعفونی و از بین بردن باکتری های مضر برای دهان می توانند برای انجام بسیاری از کارهای دیگر نیز مفید باشند. احتمالا شما هم نمی دانستید که دهان شویه به غیر از اینکه می تواند برای بهداشت دهان و دندان مناسب باشد می تواند مصارف دیگری نیز داشته باشد.این مایع دارای خصوصیات ضدقارچ است و در مقابله با پشه نیز می تواند مفید باشد. همچنین در بسیاری دیگر از کارهای روزمره نیز می تواند کمک رسان باشد.

 

از سایر موارد می توان به از بین بردن آکنه و شوره تا تمیز کردن عینک و از بین بردن بوی بد پا اشاره کرد.در دامه برخی از این موارد را با هم مرور می کنیم.

 

۱- بوهای بد را از بین می برد

برای از بین بردن هر بوی بدی می تواند مفید باشد:بعد از تکه تکه کردن پیاز، سیر یا ماهی کمی دهان شویه را روی دست های تان بریزید و به هم بمالید.کمی دهان شویه را در داخل حمام به روی پاها ماساژ دهید تا بوی بد پا را از بین ببرد.برای آنکه آشغال های داخل آشپزخانه بوی بد خود را از دست بدهند، چند تکه پنبه را به دهان شویه آغشته کرده و آن را داخل کیسه زباله بیاندازید.

 

۲- به درمان قارچ روی ناخن و پا کمک می کند

به یک اندازه دهان شویه و سرکه را با هم ترکیب کنید. پنبه را به این ترکیب آغشته کنید. ۲ تا ۳ بار در روز آن را روی ناخن ها یا پا قرار دهید. اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید، پس از چند هفته نتیجه آن را شاهد خواهید بود.

 

۳- از شوره جلوگیری می کند

دهان شویه با خصوصیت ضدقارچ خود برای مقابله با شوره گزینه مناسبی به شمار می آید. پیش از دوش گرفتن کمی دهان شویه را با همان مقدار آب ترکیب کنید.زمانی که سر را با شامپو می شویید این ترکیب را روی کف سر بگذارید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس را از روی سر آبکشی کنید.

 

۴- در محل گزیدگی حشرات مفید است

گزیدگی نیش حشرات می تواند آزاردهنده و گاه با خارش و درد همراه باشد. با استفاده از یک پنبه که آن را در داخل دهان شویه غلتانده اید روی محل گزیدگی قرار دهید. با این کار تورم و خارش آن را کاهش خواهید داد.

 

۵- می توانید به عنوان تونِر صورت از آن استفاده کنید

اگر در بطری تونر شما دیگر چیزی باقی نمانده می توانید به جای آن از دهان شویه استفاده کنید. نه تنها آرایش و کثیفی را از روی صورت پاک می کند بلکه در مقابل جوش های صورت هم موثر واقع می شود.با استفاده از پنبه آن را روی پوست خود قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر پوست تان به مواد شیمیایی حساسیت دارد بهتر است این کار را نکنید.

 

۶- از عفونت جلوگیری به عمل می آورد

اگر در منطقه ای از بدن خود تاتو یا پیرسینگ انجام داده اید می توانید برای بهبود سریع تر پوست از دهان شویه استفاده کنید. به آرامی و روزانه کمی از آن را بر روی آن منطقه بمالید.

 

۷- از کبودی جلوگیری می کند

برای آنکه از کبودی های نامطلوب جلوگیری به عمل آورید یا حداقل ظاهرا آن را کمرنگ تر جلوه دهید، می توانید از پنبه آغشته به دهان شویه را روی آن ناحیه استفاده کنید.

 

۸- می تواند دئودورانت مناسبی باشد

یکی از راهکارهایی است که می تواند در برخی از موارد بوی عرق بدن شما را بگیرد. با پنبه آغشته به دهان شویه، زیربغل خود را تمیز کنید.

 

۹- برای از بین بردن شپش سر مفید است

دهان شویه گزینه بسیار مناسبی برای از بین بردن شپش است. می توانید کف سر خود را با دهان شویه پوشانده و یک کلاه مخصوص حمام روی آن قرار دهید. اجازه دهید بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی سرتان باقی بماند. سپس مو را آبکشی کنید.

 

۱۰- پاها را ریلکس می کند

برای آرام کردن خستگی و درد پا، در داخل یک تشت و در داخل حمام، ۲ یا ۳ قاشق دهان شویه را با آب گرم ترکیب کنید. پاها را به مدت ۱۵ دقیقه داخل این محلول قرار دهید.

 

۱۱- برای تمیز کردن بطری ها مناسب است

یکی از چالش هایی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند بوی داخل بطری هاست. کمی دهان شویه و ۳ برابر آن آب را داخل آن بطری بریزید و اجازه دهید که به مدت یک شب باقی بماند، سپس آن را آبکشی کنید.

 

۱۲- برای تمیز کردن مسواک کاربرد دارد

همان طور که قبلا هم گفته شد، دهان شویه دارای خصوصیت ضدباکتریایی است. برای اینکه مسواک خود را تمیز کنید می توانید به مدت چند دقیقه آن را در داخل کمی دهان شویه قرار دهید.حتی می توانید تمام طول شب نیز آن را داخل این محلول قرار دهید. سپس با آب گرم مسواک خود را آبکشی کنید.

 

۱۳- می توان عینک را با دهان شویه پاک کرد

برای پاک کردن عینک بسیار خوب است که آن را با دهان شویه و یک پارچه نرم و تمیز، پاک کنید.

 

۱۴- می توان حمام را با دهان شویه تمیز کرد

اگر می خواهید حمام منزل تان همچون روز اول تمیز و براق به نظر برسد می توانید با ترکیب یک فنجان آب و نصف فنجان دهان شویه آن را مانند روز اول تمیز کنید.برای آنکه از شر جرم ها و باکتری ها نجات پیدا کنید و بوی بهتری به توالت بدهید می توانید نصف فنجان دهان شویه را روی توالت ریخته و اجازه دهید به مدت یک ساعت باقی بماند. سپس با بورس های مخصوص حمام آن را بشویید.

 

۱۵- با استفاده از دهان شویه می توان پشه ها را دور کرد

بوی «منتول» برای پشه ها چندان مطلوب نیست بنابراین می توانید از دهان شویه برای دور کردن پشه، مگس و حتی مورچه استفاده کنید.

 

۱۶- گل های منزل را تر و تازه نگه می دارد

گل هایی را که تازه کنده شده اند را در ترکیب آب و کمی دهان شویه قرار دهید. این کار باعث خواهد شد که آن گل ها زیباتر به نظر برسند و عمر طولانی تری نیز داشته باشند.