پارس ناز پورتال

معرفی کاربردهای وازلین در زندگی روزمره

معرفی کاربردهای وازلین در زندگی روزمره

معرفی کاربردهای وازلین در زندگی روزمره 

وازلین دارای خاصیت هاي فراوان هست که اکثر برای پوست کاربرد دارد. این ماده به آسانی در فروشگاه ها و داروخانه ها در دسترس هست.خیلی ها دنبال روشی موثر و ارزان برای مراقبت از پوست و مو و زیبایی خود میباشند. یکی از ارزان ترین روشها بهره گیری از وازلین هست که مي توانید از آن اضافه بر مصرف آرایشی برای مراقبت از پوست و موی خود به کار ببرید. بدونیم شما را با خاصیت هاي وازلین برای زیبایی آشنا مي کند.

 

مراقبت از پوست
برنزر: گذشته از بهره گیری از برنزر قسمت هاي خشک پوست «زانو و آرنج» را با وازلین چرب کنید تا برنزر همۀ جای پوست را یکسان بپوشاند.

 

اسکراب نرم کننده: وازلین را با نمک دریایی، نیشکر و قهوه ترکیب کنید و از آن بعنوان اسکراب بدن بهره گیری کنید.

 

تثبیت کننده عطر: گذشته از زدن عطر به مچ دست و گردن کمی وازلین به پوست بمالید. وازلین باعث مي شود بوی عطر ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

مراقبت از پوست کودک: قسمت عرق سوز شده پوست کودک در اثر پوشک را با وازلین درمان کنید.پوست را تمیز بشوئید و با حوله خشک کنید سپس وازلین بمالید. وازلین از پوست در مقابل رطوبت هاي مداوم محافظت مي کند.

 

آرایش چرب: گذشته از بهره گیری از سایه کمی وازلین به پلک ها بزنید. با اینکار هم سایه اکثر روی پلک مي ماند و هم براق تر و زیباتر مي شود. وازلین هیچ ضرری برای چشم ندارد چون توسط دکتر ها برای مراقبت از چشم هم تجویز مي شود.

 

ابروها: کمی وازلین روی برس ابرو بزنید و ابروها را برس بکشید. بعد از اینکه وازلین روی ابرو خشک شد حالت ابروها تمام روز اثبات مي ماند.

 

مژه ها: گذشته از خواب کمی وازلین به مژه ها بزنید تا مژه ها هم زود بلند شوند و هم ضخیم تر شوند.

 

آرایش پاک کن: برای پاک کردن آرایش کمی پنبه را به وازلین آغشته کنید و به پوست بمالید. وازلین حتی لوازم آرایشی ضد آب را هم به راحتی پاک مي کند. مصرف مداوم وازلین مانع از چروک شدن پوست مي شود.

 

لب ها: بهره گیری از وازلین بعنوان بالم لب از خشکی و پوسته پوسته شدن لب پیشگیری مي کند.هنگام بهره گیری کمی دارچین به وازلین اضافه کنید و به لب ها بمالید.

 

مراقبت از مو

آرایش مو: برای حالت دادن به موها مقدار کمی وازلین بین انگشت ها بمالید و به موها بزنید.

 

درمان موخوره: کمی وازلین به نوک موها بزنید و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ بماند. وازلین موخوره ها را از بین خواهد برد.

 

ماسک مو: ۱ الی ۲ قاشق پر وازلین را با چند قطره روغن طبیعی ترکیب کنید و روی تمام موها بزنید و بعد ۱ الی ۲ ساعت بشوئید. برای اینکه وازلین راحت تر از موها پاک شود ابتدا با دستمال کاغذی کمی موها را خشک کنید و گذشته از شستشو سشوار بکشید.

 

هنگام رنگ کردن مو: گذشته از رنگ کردن موها کمی وازلین به پوست نزدیک ریشه موها روی صورت بمالید تا پوست صورت رنگ نگیرد.

 

مراقبت از ناخن

هنگام مانیکور: هنگام لاک زدن ابتدا کمی وازلین به کوتیکول ناخن بزنید تا مانع از رنگی شدن پوست هنگام لاک زدن شود.

 

مراقبت از کوتیکول ناخن: هر شب گذشته از خواب کوتیکول ناخن را با وازلین کمی چرب کنید تا مانع از خشکی آنها شود.

 

براق کردن ناخن ها: اگر مرتب روی ناخن ها وازلین بمالید کم کم زمان ناخن ها براق مي شوند.

 

مصرف خانگی

براق کردن: وازلین مي تواند براقیت چرم هاي طبیعی یا مصنوعی مانند کیف و کفش را به آنها باز مي گرداند. ابتدا یک لایه نازک وازلین روی انها بمالید و بعد از ثانیه با دستمال تمیز و نرم پاک کنید.

 

برای زیپ لباس: اگر زیپ لباس گیر مي کند کمی وازلین به آن بمالید تا راحت تر باز و بسته شود.

 

صیقلی کردن سطوح: برای تمیز کردن سطوح چوبی مانند میز و مبل با دستمال به آنها وازلین بمالید. وازلین هم سطوح چوبی را براق مي کند و هم مانع از نشستن گرد و غبار روی انها مي شود.

 

از بین بردن لکه هاي آرایشی: اگر لباس ها با رژلب یا کرم پودر لکه دار شده کمی به آن وازلین بزنید و مانند همه ي وقت به روش عادی بشوئید.

 

لاک: برای اینکه درب لاک به شیشه آن نچسبد کمی وازلین به داخل درب لاک و روی شیشه بمالید و چرب کنید.