پارس ناز پورتال

کارهایی ممنوعه برای افراد با اعتماد به نفس بالا

کارهایی ممنوعه برای افراد با اعتماد به نفس بالا

کارهایی ممنوعه برای افراد با اعتماد به نفس بالا 

کارهایی میباشند که افراد با اعتماد به نفس بالا انها را به هیچ عنوان انجام نمی دهند چون نشانه ضعف در شخصیت می باشد. دانشمندان با انجام مطالعاتی، به بررسی تفاوت عملکرد مردان و زنان در ریاضی و مهارت‌هاي تجسمِ فضایی پرداختند. آنها دریافتند که اعتماد به نفس، نقش بسیار مهمی در مهارت‌هاي ریاضی و تجسم فضایی دارد.

 

زنانی که از آنها خواسته شده بود تا پیش از پرداختن به آزمونِ سنجشِ مهارت‌هاي تجسم فضایی، جنسیت‌شان را مشخص کنند، نسبت به زنانی که جنسیت‌شان را مشخص نکرده بودند، عملکرد ضعیف‌تری داشتند. همین طور وقتی حین آزمون به زنان گفته می‌شد که تصور کنند مرد میباشند، عملکرد بهتری داشتند. وقتی به خانم‌ها گفته می‌شد

 

که در این آزمون زنان بهتر از مردان عمل میکنند و درست تصویر این حرف را هم به مردان می‌ گفتند، هر دو گروه عملکرد بهتری از خود نشان می‌دادند. اما دیدنی‌تر این که وقتی شرکت‌کنندگان مجبور بودند که به همۀ‌ي سؤالات پاسخ بدهند، شکاف جنسیتی از بین می‌رفت. ظاهرا زمانی که زنان اجازه داشتند که از بعضی سؤالات بگذرند و به آنها پاسخ ندهند، آنها اینکار را نه به خاطر کمبود دانش، بلکه به خاطر کمبود اعتماد به نفس انجام می‌دادند!

 

این نوشته را بخوانید تا با ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا آشنا شوید.اگر میخواهید با این کارها به شکلی تصویری آشنا شوید ویدیوی زیر را مشاهده نمایید.ونسان ون‌گوگ می‌ گوید:اگر از درون‌تان صدایی شنیدید که گفت: نمی‌ توانید نقاشی بکشید، با تمام وجود شروع به کشیدن نقاشی کنید به این ترتیب آن صدا ساکت خواهد شد.

 

اعتماد به نفس حقیقی با غرور و خودبینی بسیار متفاوت هست. زمانی که افراد به خودشان و توانایی‌هایشان باور داشته‌ باشند، بعضی کارها را هیچ‌وقت انجام نمی‌ دهند. مثلا:

 

۱. بهانه نمی‌آورند

اگر فقط یک صفت در افراد با اعتماد به نفس وجود داشته باشد، خودکارآمدی هست. افراد با اعتماد به نفس بالا باور دارند که «خودشان» مسئول تمام اتفاقات زندگی‌شان میباشند. این ویژگی اکثر ناشی از یک بازرسی درونی هست. به همین علت هست که شما از افراد با اعتماد به نفس نمیشنوید که برای دیر کردن‌شان، ترافیک را مقصر بشمارند

 

یا علت شکست‌شان در ارتقای شغلی را رئیس غیرمنصف‌شان بدانند. افراد با اعتماد به نفس بالا بهانه نمی‌آورند، چرا که باور دارند زندگی‌شان در نظارت خودشان هست.

 

۲. دست از تلاش برنمی‌دارند

افراد با اعتماد به نفس بالا هرگز دست از تلاش برنمی‌دارند.افراد با اعتماد به نفس بالا، همین که برای نخستین بار در کارشان اشتباه کردند، آن را رها نمیکنند. چنین افرادی هم مشکلات و هم شکست‌ها را نه سدی نفوذناپذیر برای موفقیت، بلکه موانعی می‌بینند که باید بر آنها غلبه کنند. با این حال، آنها نمی‌ خواهند چیزی را بارها و بارها تکرار کنند.

 

یکی از نخستین کارهایی که افراد با اعتماد به نفس در هنگام اشتباه در کاری انجام می‌ دهند، این هست که بفهمند کجای کارشان مشکل داشته هست و چطور میتوانند دفعه‌ي بعد مانع از به‌وجود آمدن چنین مشکلی شوند.

 

۳. منتظر اجازه برای عمل کردن نمی‌مثل

افراد با اعتماد به نفس بالا نیازی به کسی ندارند که به آنها بگوید چه کاری را در چه زمانی انجام بدهند. آنها وقت خود را با پرسش‌هایي مثل «آیا می‌تونم انجامش بدم؟» یا «واقعا باید این کارو بکنم؟» تلف نمی‌ کنند. بلکه اگر بخواهند سؤالی از خودشان بپرسند، آن سؤال «چرا اون کار رو خود من انجام ندم؟» خواهد بود.

 

چه در اداره‌ي جلسه‌ای که در آن فرد بالا‌رتبه حاضر نشده هست و چه در جریان حل مشکل مشتری، آنها صبر نمی کنند تا کسی پیدا شود که مشکل را حل کنند. این افراد خودشان انچه راکه نیاز هست، میدانند و کار لازم را انجام می‌ دهند.

 

۴. به دنبال جلب دقت نیستند

مردم از افرادی که تشنه‌ي دقت میباشند، متنفرند. افراد با اعتماد به نفس می‌ دانند که اگر خودشان باشند، بسیار تأثیرگذارتر خواهند بود تا این که همه ي وقت در تلاش باشند تا اثبات کنند مهم میباشند! آدم‌ها خیلی سریع متوجه نوع نگرش شما میشوند و خیلی سریع‌تر از آن، جذب نگرش صحیح میشوند. افراد با اعتماد به نفس بالا همه ي وقت دارای نگرشی صحیح میباشند

 

و وقتی که به خاطر یک موفقیت مورد دقت قرار می‌ گیرند، افرادی راکه در موفقیت‌شان نقش داشته‌اند، فراموش نمیکنند. آنها نیازی به تشویق و تمجید ندارند، چرا که از درون به خودشان اعتماد دارند و ارزش خودشان را می‌ دانند.

 

۵. نیاز به تحسین و تمجید دائمی ندارند

تا به حال افرادی را دیده‌اید که دائما نیاز دارند تا از دیگران بشنوند که چقدر مفید میباشند؟ افراد با اعتماد به نفس این‌گونه نیستند و این مسئله به نظارت درونی‌ آنها برمی‌گردد. آنها فکر نمی کنند که موفقیت‌شان بستگی به تأیید دیگران دارد. می‌ دانند که صرف‌نظر از این که چقدر مفید عمل کنند، همه ي وقت کسی هست که آنها را به باد انتقاد بگیرد.

 

افراد با اعتماد به نفس بالا میدانند که اعتماد به نفسی که وابسته به تحسین دیگران باشد، اعتماد به نفس حقیقی نیست، بلکه خودشیفتگی هست.

 

۶. کارهایشان را به تعویق نمی‌اندازند

زمان حال برای افراد با اعتماد به نفس بالا بسیار ارزشمند هست.چرا افراد کارهایشان را عقب می‌اندازند؟ علت ساده‌ای دارد: چون تنبل میباشند. گرچه بسیاری اوقات آنها می‌ترسند و این ترس از تغییر، شکست یا حتی موفقیت هست. افراد با اعتماد به نفس بالا از انجام کارها طفره نمی‌ روند. چون به خودشان باور دارند و انتظار دارند که فعالیت‌هایشان

 

آنها را به هدفی که دارند نزدیک‌تر کند. منتظر زمان مناسب یا شرایط ایده‌آل نیستند؛ آنها میدانند که امروز تنها زمانی هست که اهمیت دارد. اگر احساس کنند که همین حالا زمان مناسب نیست، آن را به زمانی مناسب تبدیل می‌ کنند.

 

۷. قضاوت نمی‌ کنند

افراد با اعتماد به نفس بالا، دیگران را قضاوت نمی کنند؛ چون میدانند که هر کس دارای ارزشی هست و نیازی ندارند برای این که خودشان احساس خوبی داشته باشند، دیگران را زیر سؤال ببرند. به‌یاد داشته باشید که با مقایسه‌ي خودتان با دیگران، فقط خودتان را محدود می‌ کنید. افراد با اعتماد به نفس وقت خود را با ارزیابی هر فرد و نگرانی در مورد این که آیا در حد و اندازه‌ي وی میباشند، تلف نمی‌ کنند.

 

۸. از چالش‌ها فرار نمی کنند

 به گزارش پارس ناز افراد با اعتماد به نفس بالا به چالش‌ها به‌عنوان چیزی که به هر قیمت باید از آن اجتناب کرد، نگاه نمی‌ کنند. بلکه چالش را چیزی می‌بینند که باید به شکل مؤثر مدیریت شود. آنها می‌ دانند که چالش بخشی از زندگی و اجتناب‌ناپذیر هست.

 

۹. نمیگذارند کمبود منابع، مانع راه‌شان شود

افراد با اعتماد به نفس، فقط به علت نداشتن عنوان شغلی مناسب، کارکنان مفید یا حتی پول برای انجام کاری، آن را رها نمی کنند. یا راهی پیدا میکنند تا انچه راکه نیاز دارند، به‌دست آورند و یا به‌دنبال راهی میباشند تا بدون آن منبع کار خود را پیش ببرند.

 

۱۰. بیش از حد راحت و آسوده نمی‌شوند

 به گزارش پارس ناز افراد با اعتماد به نفس بالا می‌ دانند که بیش از حد آسوده‌خاطر بودن، دشمن مرگبارِ رسیدن به اهداف‌شان هست. چون می‌ دانند که آسودگی، منجر به رضایت از موقعیت خواهد شد و این رضایت نیز باعث رکود میشود. آنها زمانی که احساس راحتی می‌ کنند، این راحتی را هشدار تلقی میکنند و تلاش می‌ کنند

 

تا خواسته‌هایشان را مجددا تعریف کنند تا به رشد خود بعنوان فردی حرفه‌ای ادامه بدهند. آنها می‌ دانند که کمی احساس ناراحتی، چیز خوبی هست!

 

جمع‌بندی:

یک راه فوق العاده برای افزایش احتمال موفقیت‌تان، این هست که رفتارهای افرادِ با اعتماد به نفس بالا را در خودتان پرورش بدهید. راه پیش روی‌تان مشخص هست؛ اکنون فقط باید تصمیم بگیرید که دست به عمل بزنید.