پارس ناز پورتال

کارهایی که از جذابیت شما کم می کنند

کارهایی که از جذابیت شما کم می کنند

کارهایی که از جذابیت شما کم می کنند

کارهایی هستند کـه میتوانند محبوبیت و جذابیت شما را کم کنند و بهتر است از انجام دادن آن ها پرهیز نمایید. جذابیت یک شخص مقوله مهمی است. تا بـه حال چیزهایی زیادی درباره این کـه چگونه زیبا باشیم شنیده ایم و یا خود ما ترفندهایی بلدیم، اما کارهایی هم است کـه بی سر و صدا باعث می شوند جذابیتمان برای دیگران کم شود؟

 

جواب این سوال قطعا بله است. در ادامه لیستی از صفات و رفتارهایی کـه جذابیتتان را نزد دیگران تحت تاثیر قرار می دهد را توضیح خواهم داد.

 

کمبود خواب

بـه صورت کلی بعد از یک کم خوابی طولانی از نظر ظاهری جذابیتمان کم می‌شود.در یک تحقیق کـه سال ۲۰۱۰ انجام گرفت، محققان از کسانی کـه شب قبلش ۸ ساعت خوابیده بودند و کسانی کـه ۳۱ ساعت بود نخوابیده بودند عکس گرفتند. دیگر داوطلبان بدون این کـه از موضوع مطلع باشند بـه این عکس ها نمره دادند.

 

افرادی کـه کمبود خواب داشتند نه تنها خسته در نظر گرفته شدند بلکه گروه نمره دهنده اظهار داشتند جذابیشان کمتر است، و همچنین ناراحت و بیمار بـه نظر می رسند.

 

بدجنس بودن

آدم مفید ها همه ی ی وقت سرشان کلاه می‌رود؟در یک تحقیق چینی کـه سال ۲۰۱۴ انجام گرفت محققان از مردان و زنان خواستند تا بـه عکس هـای افراد دیگر نگاه کنند. برخی از این عکس ها همراه بو با عبارت نجیب و راستگو، و دیگر عکس ها نیز با واژه شیطان و بدجنس همراه بود.داوطلبان بـه عکس هایی کـه با عبارت بدجنس تعریف شده بودند از نظر جذابیت نمره پایین تری دادند.

 

زبان بدن انقباضی

کارهایی که از جذابیت شما کم می کنند

اگر تا بـه حال درباره قدرت ژست شنیده باشید، می‌دانید کـه بسط دادن بدن می‌تواند باعث شود احساس قدرت و اعتماد بـه نفس کنید در حالی کـه جمع کردن آن تاثیری برعکس دارد.بر اساس تحقیقاتی کـه در سال ۲۰۱۶ انجام گرفته زبان بدن اتقباضی می‌تواند جذابیت را در فرد کاهش دهد.

 

در این تحقیق محققان تصاویر دو دسته از خانم ها و آقایان را وارد یک برنامه دوستیابی کردند، در برخی از عکسها خانم ها و آقایان حالتی انقباضی داشتند برای مثال دست بـه سینه بودند و یا شانه هایشان را پایین آورده بوند.در سری دیگر عکس ها خانم ها و آقایان حالتی باز داشتند، برای مثال دستهایشان را بـه شکل V بالا گرفته بودند، و یا در حال برداشتن چیزی بودند.

 

تحقیقات نشان داده افرادی کـه در حالتی باز عکس گرفته بودند بیشتر مورد توجه قرار گرفتند، در این بین مخصوصا آقایانی کـه حالتشان انقباضی بود بـه شدت مورد بی توجهی قرار گرفتند.

 

استرس

خونسرد باشید تا ظاهرتان نیز بهتر شود.تحقیقات در سال ۲۰۱۳ نشان داد خانم هایی کـه سطح هورمون استرسشان « کورتیزول » بالا است کمتر برای آقایان جذاب هستند.محققان احتمال می دهند کـه دلیل چنین تاثیری بـه خاطر تاثیر سطح بالای استرس روی باروری و سلامت فرد باشد.

 

خیلی خوشحال یا خیلی مغرور بودن

در حالی‌کـه خوشحال بودن بـه صورت کلی برای خانم ها زیبا است، اما از آقایانی کـه یکسره میخندند نیز خوششان نمی آید.در مقابل، با این کـه غرور برای آقایان جذاب است، اما از خانم هایی کـه بـه شدت مغرور هستند نیز خوششان نمی آید.در تحقیقی کـه سال ۲۰۱۱ انجام شد، بـه داوطلبان عکسی از جنس مخالف نشان دادند و پرسیدند کـه فرد حاضر در عکس تا چه حد برایشان زیبا است.

 

نتایج نشان داد آقایان بـه خانم هایی کـه ظاهری خوشحال داشتند نسبت بـه خانم هایی کـه مغرور بـه نظر می رسیدند نمره بیشتری دادند. از سوی دیگر خانم ها بـه آقایانی کـه کمی غرور در چهره داشتند نسبت بـه آقایانی کـه خیلی خوشحال بودند نمره بیشتری دادند.

 

نداشتن حس شوخ طبعی

کارهایی که از جذابیت شما کم می کنند

اگر نمی توانید دیگران را بخندانید پس آماده باشید تا آخر عمر تنها بمانید! « نه آنقدر شدید ولی خب تاثیر دارد »یک تحقیق کـه در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت نشان داده اصلا شوخ طبع نبودن – و یا حتی حس شوخ طبعی پایین – سطح جذابیت را پایین می آورد و افراد با حس شوخ طبعی بالا اقبال بیشتری در جذب دیگران دارند.

 

همچنین در این تحقیق مشخص شد جنسیت نقشی ایفا نمی‌کند ، شوخ طبع نبودن چه در خانم ها چه آقایان از جذابیت می کاهد.

 

تنبلی

در تحقیقی هوشمندانه کـه سال ۲۰۰۴ انجام شد محققان بـه این نتیجه رسیدند جذابیت تا حدود زیادی بـه مفید بودن نیز بستگی دارد.در یک آزمایش،محققان از دانش آموزنی کـه وارد یک پژوهش درسی شده بودند خواستند در پایان دوره از نظر جذابیت و شخصیت بـه یکدیگر نمره بدهند.

 

محققان در بررسی نتایج متوجه شدند دانش آموزان کم کاری کـه در بژوهش بـه اندازه کافی مفید نبودند کمترین نمره را از نظر جذابیت بـه خود اختصاص داده اند.

 

بوی خیلی یکسان یا خیلی متفاوت

علم می گوید انسان جفتی برای خود گزینه می‌کند کـه از نظر ژنتیکی نه خیلی شبیه بـه خودش باشد نه خیلی متفاوت از خودش و جالب است بدانید ما این قضاوت را از روی بوی بدن انجام می‌دهیم.برای مثال در تحقیقی کـه سال ۲۰۰۶ انجام گرفت، محققان بـه این نتیجه رسیدند زوج هایی

 

کـه از نظر ژنتیکی بـه یکدیگر نزدیک هستند کمتر نزدیکی می‌کنند و این برای همسرانی کـه بوی بدنشان با یکدیگر خیلی متفاوت بود نیز صدق میکرد.

 

صداقت نداشتن

کارهایی که از جذابیت شما کم می کنند

اگر برای این کـه خود را جذاب تر نشان دهید درباره سن و درآمدتان دورغ میگویید بهتر است از این کار دست بردارید.تحقیقات نشان داده عدم صداقت در زنان و مردان باعث از بین رفتن کامل جذابیت است. دروغ یکی از بزرگترین دردسرهایی است کـه افراد می توانند برای خود درست کنند.

 

کافیست درباره یک چیز دروغ بگویید تا مجبور شوید زنجیره ای از دیگر دروغ ها را ردیف کنید تا دروغ اول پوشیده شود. از آنجا کـه دروغگو فراموشکار است کافیست یک خطا کنید تا صداقتتان زیر سوال برود. وقتی صادق نباشید تمام فاکتورهای جذابیت دنیا هم کاری از پسشان بر نمی آید.