پارس ناز پورتال

کارهایی که موجب آبرو ریزی در محل کار است

کارهایی که موجب آبرو ریزی در محل کار است

کارهایی که موجب آبرو ریزی در محل کار است 

شمار زیادی از افراد میباشند که در محل کارشان به نکاتی دقت ندارند که موجب ویرانی شخصیت و حیثیت ریزی برای آنان می‌شود. در زیر هشت روش ساده برای خراب کردن شهرتتان را بازبینی کنید.

 

۱– قبول کردن یک توصیه کاری و سپس انصراف از آن

بعضی از افراد پس از اینکه به یک توصیه کاری بله گفتند همچنان به گشتن و گفت و گو دادن ادامه می‌هند تا احتمالا کار بهتری پیدا کنند. آن‌ها با اینکار خرج‌ي گزافی پرداخت می کنند زیرا بعنوان فردی شناخته می شوند که حرفشان حرف نیست و به سرعت جا می زنند. و اصولاً خیلی از افراد در بیش از یک شرکت از شرکت‌هایي

 

که شما در آن‌ها به دنبال کار هستید حضور دارند. تصور کنید شما شدیداً به دنیال کاری هستید و یکی از افراد تصمیم‌گیرنده، همان فردی هست که که قبلاً برای شرکتی که از آن انصراف داده‌اید کار می کرده هست. شما واقعاً دوست ندارید چنین جمله‌اي را هنگام گفت و گو بشنوید: «جین در شرکت ما استخدام شد ولی درست گذشته از شروع کار کنار کشید.»

 

۲– بدتر از آن، شروع یک کار و ترک آن به دلیل یک کار دیگر پس از مدتی کوتاه

اینکه کارتان بسیار نامناسب باشد و یا آنی نباشد که در زمان استخدام به شما گفته شده موضوع دیگری هست. اما شروع یک کار و سپس ترک فوری آن فقط به دلیل یک کار بهتر، همان بلایی را سرتان می‌آورد که در بالا اشاره کردیم. اما این حتی از ان هم بدتر هست زیرا آن شرکت برای تعلیم و معرفی شما به مشتریان و غیره، سرمایه‌گزاری مالی و زمانی کرده هست.

 

۳– خشمگین شدن در محل کار

سرخورده شدن گاه به گاه در کار امری عادی هست اما اگر صدایتان را بالا ببرید، درها را به هم بکوبید و بر سر دیگران فریاد بزنید، پایتان را از گلیمتان فراتر گذاشته‌اید. کافی هست تنها یک بار چنین اتفاقی بیافتاد تا شما بعنوان یک فرد خشمگین شهرت پیدا کنید که هیچ‌کس آماده نیست با او کار کند. و زدودن این شهرت بد، کار بسیار دشواری هست.

 

۴– دروغ

چه برای مخفی کردن اشتباهتان دروغ بگویید، چه به امید درآمد بهتر درمورد‌ي درآمد قبلی‌تان اغراق کنید، در هر صورت اگر دروغتان پدیدار شود، شهرتتان نزد هر شخصی که از این موضوع با خبر شود قطعاً به گل خواهد نشست. اعتماد به قول‌هاي دیگران در محل کار از اصول هست و زمانی که شما نشان دهید که قابل اعتماد نیستید، برقراری ارتباط‌هاي کاری برایتان بسیار مشکل خواهد شد.

 

۵– خلف وعده

وقتی شما بر سر حرفتان باشید و به وعده‌هایتان عمل کنید، نزد دیگران دارای اعتبار میشوید. اگر بگویید فلان گزارش را تا دوشنبه ارسال خواهید کرد یا در مورد حساب جدیدتان جلسه‌اي ترتیب خواهید داد اما آن‌ها را فراموش کنید، اعتبارتان را زیر سوال برده‌اید و بعنوان فردی غیرقابل اطمینان و متزلزل شهره خواهید شد.

 

۶– توصیه کردن فردی برای شغلی که مناسب او نیست

وقتی فردی را برای کاری توصیه می کنید به این معنی هست که ضمانت وی را میکنید، کار او مورد قبول شما هست و خودتان حاضرید با او همکار شوید. اما اگر آن فرد واقعاً چنین نباشد، چیزی شبیه به این جمله را پشت سرتان خواهند گفت: «او فکر می کرد کار جو مفید هست ولی جو افتضاح و غیرقابل بردباری هست.» به هر حال برداشت شما از کار یک فرد، استانداردها و قضاوت شغلی خودتان را هم نشان میدهد.

 

۷– ترک شغل بدون آگاهی

 به گزارش پارس ناز تنها در صورتی که یک علت خیلی، خیلی مفید داشته باشید، ترک کار بدون آگاهی قبلی یعنی خراب کردن پل‌هاي پشت سر با رئیس «و حتی همکارانتان». فاتحه‌ي نامه‌ي رضایت کاری را نیز بخوانید. خوشتان بیاید یا نه، رسم این هست که خروجتان را از ۲ هفته گذشته آگاهی دهید.

 

۸– ارسال ایمیل دشمنی‌آمیز پس از یک رخداد وخیم

به ایمیل کسی در عصبانیت جواب داده‌اید؟ از قانون اخیر شرکت ناراضی هستید؟ یا جواب نامناسبی به ایمیل مردودی در گفت و گو‌ي کاری ارسال کرده اید؟ در هر صورت ادامه‌ي کار با این رخداد کار بسیار سختی هست. شما شهرت فردی را پیدا می کنید که نمیتواند جواب آرام و حرفه‌اي به دشواری های بدهد و اکثر افراد از شما دور خواهند شد.