پارس ناز پورتال

کارهایی که پس از 30 سالگی باید انجام داد

کارهایی که پس از 30 سالگی باید انجام داد

کارهایی که پس از 30 سالگی باید انجام داد 

پس از 30 سالگی می توانید کارهایی انجام دهید تا در انتهای 50 سالگی زندگی شادی داشته باشید و لذت ببرید. در تحقیقاتی که روانشناسان در آمریکا در رابطه با دانش و معرفت کاربردی بزرگسالان انجام داده اند از ۱۵۰۰ شهروند بزرگسال آمریکایی این سوال پرسیده شده است: در دهه سی ام عمر خود چه کارهایی انجام دهیم تا از فواید آن در سن ۵۰ سالگی بهره ببریم؟

 

هیچکدام از آن ها در ارائه پیشنهادات و توصیه ها تردیدی به خود راه ندادند. در میان تمام آن ها چه کسانی که زندگی شادی داشتند و چه کسانی که از زندگی رضایت چندانی نداشتند چند توصیه مشترک بود.

 

۱٫حرفه خود را بر اساس پاداش های درونی اش انتخاب کنید.

یکی از توصیه هایی که تقریبا تمام بزرگسالان و سالخورده ها می کنند این است: شغلی که علاقه دارید پیدا کنید. آن ها می گویند ترجیح می دهند حقوق کم داشته باشند ولی از کار خود لذت ببرند تا این که خود را درگیر یک کار پر درآمد اما بدون هیچ علاقه کنند.

 

یکی از آن ها که ۸۳ سال دارد مربی مدرسه و کاملا سالم و قوی است. و اما گفته های او به این صورت بود:من فقط کارم را واقعا دوست داشتم. فکر می کنم بزرگترین توصیه ای که می توانم به دیگران داشته باشم این است: وارد کارهایی شوند که واقعا به آن علاقه و تمایل دارند و با انجام دادن آن ها

 

احساس شادی دارند. به اعتقاد من تلاش فراوان برای بدست آوردن پول زیاد نباید در درجه اول اهمیت زندگی قرار بگیرد. من کار می کردم چون کارم را دوست داشتم. تنها چیزی که مهم است علاقه شما به کاری است که انجام می دهید تا در شما انگیزه ادامه دادن کار ایجاد شود.

 

۲٫پاسخ مثبت بدهید

مطمئنا همه شما از این همکاران داشته اید که در محیط کار دور خود یک چهار دیواری می کشند و در منطقه راحتی کوچک خود باقی می مانند. این روند اشتباه بزرگی است. در محیط کار باید وارد چالش های جدید شوید و تا جایی که می توانید پاسخ مثبت بدهید. بیشتر پشیمانی ها در محیط کار مواقعی است که در به روی فرصت ها باز نمی کنیم.

 

یکی از افرادی که در این تحقیق توصیه هایی داشت شخصی بود ۷۹ ساله که در یک خانواده فقیر بزرگ شده بود اما خود یک مهندس و کارآفرین موفق شده بود. او می گوید:یکی از درس هایی که در زندگی یاد گرفته ام این است حتی اگر دلیل محک و قانع کننده ای برای پاسخ منفی هم داشته باشم

 

باید بله بگویم. هیچوقت نه نگفتم و برای انجام دادن کارها موافقت می کردم. درست است که زیاد جالب نبود اما نتایج خوبی به همراه داشت. اگر از جمله افرادی هستید که می گویید: نه من نمی توانم این کار را انجام دهم. یا نه نمی خواهم آن را انجام دهم خیلی از فرصت های زندگی را از دست می دهید. زندگی یک سفر ماجراجویانه است و اگر می خواهید از آن بهره ببرید باید به فرصت ها پاسخ مثبت بدهید.

 

بیشتر سالخورده هایی که شاد بودند به تصمیمی که در گذشته گرفته بودند اشاره می کردند. آن ها نیز ترغیب به پاسخ منفی می شدند چون شرایط موجود آرامش بیشتری داشت و هیچ ریسکی برای آن ها نداشت اما با این حال به فرصت ها پاسخ مثبت می دادند.

 

۳٫هوش هیجانی بر تمام انواع هوش ها ارجح است

اگر می خواهید در سالخوردگی شاد زندگی کنید باید مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنید. سالخورده هایی که در این تحقیق بودند از مشاغل و حرفه های مختلفی بودند. از نظر تمام آن ها برای موفق بودن در کار مهم نیست که چقد با استعداد باشید آن چه مهم است مهارت های فردی است.

 

خیلی ها به اهمیت مهارت های فردی واقف هستند و می دانند چیزی که در محیط کار باید انجام داد اجتماعی بودن و ارتباط برقرار کردن با دیگران است. در کل پیشنهاد آن ها این است که فراتر از مادیت کار برویم و به همان اندازه برای ارتباط برقرار کردن بیشتر با اطرافیان تلاش کنیم. تمام کسانی که این موارد را نادیده گرفته اند بدون استثناء ابراز پشیمانی کرده اند.

 

با انجام دادن این توصیه ها در زندگی تا سنین ۵۰ سالگی و حتی فراتر از آن زندگی موفقیت آمیزی خواهید داشت. از بزرگسالانی که در خانواده و اطرافیان خود می شناسید این سوالات را بکنید پاسخ های جالبی برایتان خواهند داشت.