پارس ناز پورتال

این کارها آکنه صورت را زیاد می کند

این کارها آکنه صورت را زیاد می کند

این کارها آکنه صورت را زیاد می کند 

آکنه جوش هایی هستند که روی صورت خانم های جوان ظاهر می شوند و باعث ناراحتی خانم ها است. برای این که به آنکه دچار نشوید راهکار وجود دارد. شما سخت تلاش می کنید تا آکنه های صورت خود را از بین ببرید ، برای رسیدن به این هدف ممکن است رژیم غذایی خود را تغییر دهید، لبنیات بیشتری مصرف کنید و شکر را از برنامه ی خود حذف نمایید. اما جوش های روی صورتتان از بین نروند ، پوست شما همچنان متورم باشد و سرانجام از تلاش دست بردارید و ناامید شوید.

 

در این قسمت سه گام ساده اما موثر برای کاهش قرمزی و آکنه پوست صورت را با شما مطرح می کنیم .از حوله ی داخل حمام و دستشویی برای خشک کردن صورت خود استفاده نکنیدچند بار در روز از حوله ی حمام خود برای خشک کردن پوست صورتتان استفاده می کنید ؟ احتمالا هر صبح و شب صورت خود را شسته و با حوله آن را خشک می نمایید . بعد از انجام تمرینات ورزشی و استحمام هم همینطور .

 

به همین صورت روزانه ۲ تا ۱۰ بار حوله را به پوست صورت خود می زنید. اما آیا حوله ای که از آن استفاده می کنید همیشه شسته می شود و یا همان حوله ای را بر می دارید که برای مدت روی دیوار آویزان بوده و بارها و بارها استفاده شده است ؟

 

حوله ، خصوصا اگر مرطوب و بارها استفاده شده باشد ، مقدار زیادی از باکتری ها را با خود حمل می کند . البته حوله هایی که با مواد شوینده ی قوی و سفید کننده شسته شده باشند از همه بدتر هستند. زیرا رایحه ی مصنوعی موجود در شوینده های قوی برای مدت طولانی روی پارچه باقی می مانند و حساسیت های پوستی ، خصوصا اگر پوستی مستعد آکنه و جوش دارید ، را بوجود می آورند .

 

حال ترکیبی از هر دو ، یعنی حوله هایی که برای مدت زمان زیاد استفاده و بارها و بارها شسته شده باشد ، هیچ فایده ای برای پوست نخواهد داشت و حتی مشکلات و آسیب های پوستی را تشدید می کند.پس به جای استفاده از حوله ، پیشنهاد می کنیم اجازه دهید پوست صورت با جریان هوای آزاد خشک شود .

 

به طور کلی هرچه اشیاء کمتری با پوست صورت شما برخورد داشته باشند ، بهتر است . با این روش خواهید دید که بسیاری از مشکلات پوست صورت ، از جمله آکنه و حساسیت ، سریع تر بهبود خواهند یافت .

 

آیا شست و شوی صورت با کیسه ، لیف حمام و یا پارچه های توری برای پوست مضر است ؟ تا زمانی که از لیف و یا پارچه ی تمیز استفاده می کنید ، این نوع از شست و شو مانعی ندارد. بعد از هر بار استفاده باید لیف خود را شسته و خوب خشک کنید و هرگز آنها را با مواد شوینده ی قوی و سفید کننده ها شست و شو ندهید.

 

صورت خود را در حمام نشویید

فرق زیادی بین شست و شوی معمولی صورت با آب در طول روز و شست و شوی صورت در حمام و زیر دوش وجود دارد. فشار زیاد آب پارگی های بسیار ظریفی در پوست ایجاد می کند و اگر آب گرم و برای مدت طولانی با پوست صورت برخورد داشته باشد ، چربی طبیعی پوست از بین خواهد رفت و جوش ها و آکنه های بیشتری روی پوستتان پدیدار خواهد شد.

 

هرچند دوش گرفتن و شست و شوی صورت به طور همزمان خیلی راحت تر است ، اما آسیب های بسیار جدی به پوست خواهد زد .

 

بهترین کار شست و شوی صورت در مواقع عادی و بیرون از حمام می باشد . تا جای ممکن اجازه ندهید آب دوش با صورتتان برخورد پیدا کند . اگر قبل از حمام صورت خود را بشویید ، دیگر نیازی به شست و شوی مجدد نخواهد بود و با این کار فقط خشکی و تحریک پذیری پوست را افزایش خواهید داد.

 

محصولات مراقبت از مو ، مشکلات پوستی را تشدید می نماید

اگر برای از بین بردن آکنه روی پوست خود در تلاش بوده اید ، حتما متوجه این نکته هم شده اید که برخی از محصولات مراقبت از پوست به جز گرفتگی منافذ پوست و افزایش جوش و آکنه ها فایده ی دیگری نخواهند داشت.

 

اما نکته ای که معمولا نادیده گرفته می شود ، راهی است که محصولات مراقبت و حالت دهنده ی مو به پوست صورت پیدا می کنند و در این محصولات ترکیباتی وجود دارد که برای پوست مضر هستند.

 

وقتی موهای خود را شست و شو می دهید معمولا این مواد شوینده با پوست صورت برخورد می کنند . بنابراین در کنار دقت در انتخاب محصولات مراقبت از پوست ، باید از آن دسته از محصولات مربوط به مو استفاده کنید که برای پوست صورتتان حساسیت ایجاد نمی کنند .

 

بهتر است محصولاتی که در ساخت آنها سیلیکون و روغن های معدنی بکار رفته را کنار بگذارید . این محصولات نه تنها حساسیت های پوستی را افزایش می دهند ، بلکه به راحتی روی سطح پوست شما انباشته شده و آلودگی را به خود جذب می نمایند.