پارس ناز پورتال

انجام دادن این کارها در ابتدای رابطه ممنوع

انجام دادن این کارها در ابتدای رابطه ممنوع

انجام دادن این کارها در ابتدای رابطه ممنوع 

بعضی از رفتارها در ابتدای ارتباط می‌توانند ناخوشایند به نظر برسند و باعث دلسردی و جدایی شوند. باید از این رفتارها پرهیز نماییم.  اول هر رابطه عاشقانه اي عشق، نشاط و هیجان موج می‌زند طوری که شما هر بار که شریک زندگی تان را می‌بینید، قند در دلتان آب می‌شود و شروع به رویاپردازی در مورد آینده میکنید. اما چگونه این نوع احساس و هیجان را اثبات نگه دارید؟ اگر بخواهید که ارتباط اي بلند مدت داشته باشید، باید از انجام بعضی کارها خودداری کنید که در این جا چند مشابه از انها را به شما معرفی میکنیم.

 

ادا در آوردن
در ابتدای ارتباط، هر فردی ممکن هست که برای جذب دقت اکثر طرف مقابل، تغییراتی به رفتار خود دهد. اما بهتر هست که تخت هر شرایطی خود واقعی تان را به نمایش بگذارید. اگر به دنبال ارتباط اي بلند مدت هستید، باید با طرف مقابل تان صادق باشید در غیر این صورت ارتباط شما دوامی نخواهد داشت.

 

بعنوان مثال اگر سعی کنید که رفتاری را طبق خواسته طرف مقابل تان انجام دهید، نه تنها باید آن کار را تا همه ي وقت ادامه دهید بلکه از آن پس رفتارهای بعدی تان نیز طبق آن تغییر خواهد کرد و در نهایت روزی میرسد که شما از خود واقعی تان بسیار دور شده اید. اما اگر سعی کنید که از ابتدای ارتباط خود واقعی تان باشید، ارتباط اي بادوام تر و واقعی تر را تجربه خواهید کرد.

 

عجله داشتن
شاید طبیعی باشد که هم شما و هم طرف مقابل تان برای شروع یک ارتباط رمانتیک عجله داشته باشید اما یادتان نرود که برای پیمودن هر مسیری باید مراحلی را پشت سر گذاشت. شما نیز باید قدم به قدم جلو روید تا شخصیت فرد مورد علاقه تان را در موقعیت هاي گوناگون بشناسید و سپس برای آغاز یک ارتباط جدی تصمیم بگیرید.

 

بعنوان مثال هرگز قبل از اینکه خودتان وی را به خوبی بشناسید، وی را به خانواده و دوستان تان معرفی نکنید. بنابراین اگر می‌خواهید که ارتباط اي مستحکم و همیشگی داشته باشید، صبوری را بیاموزید.

 

وابسته بودن
هر ارتباط اي وابستگی می آورد اما این احساس با گذشت زمان بوجود می‌آید، به همین علت عاقلانه نیست که شما از همان ابتدا خودتان را وابسته نشان دهید و لحظه اي از او دل نکنید. اگر مدام به او زنگ بزنید یا بی وقفه در حال چت کردن با او باشید، به جای نزدیکی وی را از خود خواهید راند. به بیان دیگر، اگر فضایی که او می‌خواهد را فراهم نکنید، این فضا تبدیل به فاصله اي میان شما میشود. بنابراین بسیار اهمیت دارد که استقلال و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

 

درست هست که با وجود فردی دیگر، زندگی شما جهت دیگری به خود میگیرد اما نباید از برنامه هاي کاری، ورزشی، هنری یا دوستانه خود بزنید. بهتر هست به جای اینکه دنیا خود را مطابق خواسته هاي طرف مقابل تان بسازید، وی را سازگار با دنیا خود کنید.

 

مقایسه کردن
یکی دیگر از نبایدهای یک ارتباط نوپا مقایسه کردن طرف مقابل با دیگران یا عشق قبلی زندگی تان هست. با انجام اینکار شما شرایط سخت تری را برای برقراری ارتباط خواهید تولید. در واقع با مقایسه کردن او با افرادی که در قبل در زندگی شما بوده اند، اثبات می‌کنید که هنوز هم درگیر قبل تان هستید

 

و همین امر کار شما را برای برقراری یک ارتباط اخیر سخت تر میکند. بنابراین نه تنها برای خوشحالی خود، بلکه برای شادی طرف مقابل و ارتباط اي که در آن به سر می‌برید هر فرد را تنها با خودش مقایسه کنید.

 

دروغ گفتن
اگر به دنبال ارتباط اي بلند مدت هستید، باید از همان ابتدا با طرف مقابل تان صادق باشید. در واقع صداقت پایه هر ارتباط اي هست و اگر شما زمینه ارتباط تان را بر دروغ بنا کنید، به زودی شکست خواهید خورد. به بیان دیگر، اگر میخواهید که ارتباط اي سالم را آغاز کنید باید افکار واقعی خود را با شریک زندگی تان به اشتراک بگذارید.

 

بعنوان مثال اگر تنها به این علت که بحثی میان شما بوجود نیاید، همه ي وقت با او موافقت کنید، دیر یا زود بین شما فاصله ایجاد خواهد شد. گاهی همین بحث ها نیز برای رشد ارتباط خوب هست از این رو که با روشهای حل مشکل یا چگونه درست صحبت کردن با یکدیگر آشنا خواهید شد.

 

جدی نگرفتن ارتباط
یکی دیگر از اشکالاتی که افراد در ابتدای ارتباط مرتکب میشوند، جدی نگرفتن ارتباط هست. همین که فکر کنید ارتباط اي که شروع کرده اید دوام نخواهد داشت، تاثیر منفی بر رفتارهایتان گذاشته اید. در واقع انتظارات ماست که بر رفتار و نوع ارتباط مان تاثیر میگذارد. بنابراین به جای افکار منفی، ذهن و دلتان را باز بگذارید و اجازه دهید که ارتباط راه خودش را برود. شما از آینده هیچ خبری ندارید.

 

کوتاه آمدن مدام
اگر برای نگه داشتن فرد مورد علاقه تان در ارتباط مدام کوتاه بیایید، در واقع به خودتان بی احترامی کرده اید. شما نباید چشم هایتان را به روی تمام بدی هاي او ببندید. بعنوان مثال، اگر او به شما بی احترامی کرد، سعی کرد که شما را تحت نظارت خود در آورد یا فیزیکی و روحی شما را مورد اذیت و آزار قرار داد، سکوت نکنید و در مقابل این بی حرمتی ها بایستید.

 

در واقع این رفتارها نشانه اي از شخصیت طرف مقابل تان هست که هیچگاه تغییر نخواهد کرد. از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید یک عمر انها را تحمل کنید؟ برترین راه برای شناخت کسی که می‌خواهید باقی عمر خود را با او بگذرانید، رفتارهای قبل او می باشند. بنابراین فردی که با شما آنطور که لایقش هستید رفتار نمی‌کند را از همان ابتدا کنار بگذارید.

 

نگران بودن
طبیعی هست که ما در شروع یک ارتباط عاطفی، نگران باشیم اما نگرانی و استرس عواقب زیادی نه تنها برای خود فرد بلکه برای ارتباط نیز به همراه دارد. علائمی چون سردرد، فشار خون بالا، اختلال خواب و کاهش وزن از نشانه هاي استرس اند که به طور مستقیم بر خود فرد و غیر مستقیم بر ارتباط عاطفی تاثیر می گذارند.

 

اگر شما در سلامت روحی و جسمی کامل به سر نبرید، دچار عصبانیت، افسردگی و نگاه منفی به اطراف تان خواهید شد. به همین علت اگر میخواهید که ارتباط اي آرام داشته باشید که هم خود و هم شریک زندگی تان از آن لذت ببرد، نگرانی را دور بریزید و بگذارید سرنوشت خود انچه به صلاح تان هست را برایتان رقم زند.