پارس ناز پورتال

این کارها باعث التهاب پوستی می شوند

این کارها باعث التهاب پوستی می شوند

این کارها باعث التهاب پوستی می شوند 

التهاب پوستی چیزی است که خانم ها از آن بیزار هستند.کارهایی که باعث بوجود آمدن التهاب های پوستی می شوند را به شما معرفی می کنیم تا مراقب پوست خود باشید. محافظت از پوست های حساس چگونه است توصیه های متخصصین پوست در این باره چیست برخی موارد تاثیر زیادی در ایجاد حساسیت پوستی دارند بهتر است آن ها را بشناسید.

 

اکثر افراد در زندگی روزانه خود بیش از حد مشغول اند که بتوانند هر محصول، ماده شیمیایی یا ترکیباتی را که وارد خانه می شود بررسی کنند.بنابراین اگر بدانید که کدامیک از اشیایی که در خانه و اطرافتان قرار دارند محرک های التهاب آور پوستی شایع هستند با دست خودمان به خود ضرر نمی زنیم.

 

بعضی از این عوامل علائمی مانند قرمزی، خارش پوست یا تورم دارند.سایر عوامل موجب سوزش و احساس سوختگی می شوند. برخی از این عوامل براساس حساس بودن فرد تشدید نیز می شوند (درماتیت آلرژیک تماسی). در حالیکه سایر مواد شیمایی هر کسی را تحت تاثیر قرار می دهد (درماتیت التهاب آور تماسی).

 

با تشخیص علل شایع التهاب پوستی می توانید احتیاط و پیشگیری های مناسب را برای محافظت از خود و خانواده در منزل به کار گیرید.در این مطلب به شما خواهیم گفت که دوازده عامل مهم محرک و التهاب آور پوست کدام ها هستند.

 

۱- صابون
شستن بیش از حد دست ها با استفاده از آب و صابون پوست را از چربی های طبیعی اش نیز محروم می کند و ممکن است منجر به زبری شدید شود. در ابتدا ممکن است پوست خشک و ترک خورده به نظر برسد. اما اگر این وضعیت طولانی شود و درمان صورت نگیرد ممکن است پوست شکننده شده و خونریزی کند.

 

آب و صابون ساده در صدر این فهرست قرار دارند. این عوامل به طور ویژه ای در جوامع امروز که از جرم و کثیفی واهمه دارند، مشکل اسز است زیرا مردم احساس می کنند که باید تمیز باشند ولی هیچ تلاشی برای محفاظت از پوستشان نکنند. سایر محرک های مرتبط عبارتند از مایع ظرفشویی، صابون ها و شوینده های بدن.

 

۲- نرم کننده پارچه
خشک کن ملحفه و نرم کننده های الیاف و لباس ممکن است موجب واکنش های التهابی و خارش آور شوند. اگر از نرم کننده های الیاف مایع فاقد رایحه استفاده کنید بهتر است.

 

۳- پاک کننده های خانگی
اکثر افراد می دانند که پاک کننده های خانگی برای پوست ساخته نشده اند و مواد شیمیایی موجود در آنها می توانند یک تاثیر التهاب آور بر روی بدن داشته باشند. این محرک ها شامل پاک کننده های چند منظوره، شوینده های ظروف و لباس، پاک کننده های پنجره، جلادهنده مبلمان و مواد ضدعفونی کننده دستشویی است. پوشیدن دستکش محافظ قبل از کار کردن با این مواد همیشه توصیه می شود.

 

۴- لباس و پوشاک
لباس ها به ویژه الیاف زبر و خشن مانند پشم ممکن است برای افرادی که از یک مشکل پوستی به نام درماتیک آتوپیک (شایع ترین شکل اگزما) است رنج می برند، مشکل ساز باشد. آکادمی درماتولوژی آمریکا برآورد می کند که ۱۰ ۲۰ درصد از کودکان و ۱ ۳ درصد از افراد بزرگسال دچار این بیماری می شوند.

 

اگر شک دارید که الیاف لباس شما موجب خارش، التهاب یا جوش می شوند از الیاف نخی و پلی نخی استفاده کنید.

 

۵- گیاهان
سماق سمی، بلوط سمی و پیچک سمی سه عامل شایع درماتیت تماسی آلرژیک در ایالات متحده است. تمامی این گیاهان حاوی روغنی به نام اوراشیول هستند که واکنش آلرژیک به صورت یک جوش دارای خارش را تشدید می کند. یک واکنش ملایم ممکن است ۵ تا ۱۲ روز طول بکشد در حالی که یک واکنش شدیدتر ممکن است ۳۰ روز یا بیشتر طول بکشد.

 

اکثر افراد به طور عملی و آگاهانه در معرض سماق، بلوط و پیچک سمی قرار نمی گیرند اما لازم است یاد بگیرند که چطور این مواد را شناسایی کنید تا با آنها تماس نداشته باشید.

 

قرمزی پوست صورت

دقت بیشتری در مورد کرم ها و فرآورده های مراقبت از پوست داشته باشید

 

۶- لاتکس
برخی افراد بیش از حد به لاتکس (لاستیک طبیعی که در هر چیزی از دستکش گرفته تا کاندوم یافت می شود) حساسیت دارند. اگر به لاتکس حساسیت دارید ممکن است جای بند کفش یا کش بند کمر روی بدنتان بماند. به علاوه افرادی که به لاتکس حساس اند ممکن است در برابر میوه های گرمسیری مانند موز و کیوی نیز واکنش نشان دهند.

 

۷- گرما
هوای گرم به ویژه در طول ماه های تابستان می تواند مشکلات پوستی مرتبط با تعرق را وخیم تر کند. ممکن است متوجه قرمزی یا رفتگی پوست در نواحی خاص مانند زیربغل خطوط شکم و کشاله ران شوید

 

۸- رایحه ها
حساسیت های عطری بسیار شایع هستند. حدود ۵ هزار رایحه وجود دارند که از بسیاری ترکیبات مختلف استفاده می کنند. بنابراین ممکن است خلاص شدن از شر این مواد شیمیایی آزاردهنده کار مشکلی باشد. برخی افراد ممکن است در برابر عطر مشک دچار جوش یا کهیر شوند در حالیکه سایرین در برابر اسانس های وانیلی نیز واکنش نشان می دهند.

 

۹- کرم های صورت
پوست صورت با منافذ عمیق اش به راحتی قابل نفوذ است. به همین دلیل باید دقت بیشتری در مورد کرم ها و فرآورده های مراقبت از پوست داشته باشید. به ویژه اگر در هنگام استفاده از آنها پوست تان می سوزد یا احساس سوزش دارید. این محصولات ممکن است شامل کرم های ضدچروک، پاک کننده ها و لایه بردارهای پوستی می شوند

 

برچسب محصولات را برای وجود برخی محرک های شایع پوستی مانند اسید اسکوربیک، نگهدارنده های پارابن و اسیدهای هیدروکسی آلفا مانند اسید گلیکوسیک، اسید مالیک و اسید لاکتیک بررسی کنید

 

۱۰- غذاها
غذاهای مختلف بدون تردید می توانند موجب واکنش های پوستی از کهیر گرفته تا جوش شوند. اما حتی کارکردن با برخی مواد غذایی خالص نیز ممکن است موجب التهاب های پوستی شود. اگر اتفاقی دچار بریدگی یا ترک بر روی دستهایتان شدید، دست زدن به غذاهای اسیدی یا ادویه ها می توانند التهاب آور باشد

 

پدیده ای که کمتر شناخته شده زمانی است که لیموترش بر روی پوست با نور خورشید واکنش دهد و موجب سوختگی های دارای تاول شدید شود.

 

۱۱- نیکل
نیکل یک عامل حساسیت زای شایع است. این ماده را می توان در زیورآلات لباس، بند ساعت، زیپ و سایر وسایل روزمره یافت. برخی افراد با آلرژی های شدید، حتی در برابر ویتامین ها و یا لوازمی که برای ترمیم شکستگی پا و دست به کار می رود (پلاتین) نیز واکنش نشان می دهند.

 

۱۲- ضدآفتاب
استفاده از مسدودکننده های آفتابی برای محافظت پوست در برابر تشعشعات مضر UVA و UVB توصیه می شود، اما برخی مواد شیمیایی موجود در ضدآفتاب ها می توانند موجب جوش یا واکنش آلرژیک شوندشایعترین واکنش های آلرژیک در ضدآفتاب هایی رخ می دهند که حاوی مواد شیمیایی مبتنی بر PABA هستند؛ بنابراین اگر دچار آلرژی هستید ممکن است بخواهید از یک جایگزین فاقد PABA استفاده کنید.