پارس ناز پورتال

این کارها حتما شما را کچل می کنند

مجموعه : نکات سلامت مو
این کارها حتما شما را کچل می کنند

این کارها حتما شما را کچل می کنند 

مطمئنا کچل شدن و ریختن موها برای هیچ کس خوشایند نیست و بسیار آزار دهنده خواهد بود. به خصوص برای مردان که کچلی در آن ها شایع تر هم هست. 

 

اصلا چرا ریزش مو
به طور طبیعی مردان نسبت به زنان ، بیشتر دچار ریزش مو می شوند اما زنان نیز با داشتن فاکتورهای منفی و موثر در ریزش مو می توانند موهایشان را به راحتی از دست بدهند.چندین عامل می توانند ریزش مو ایجاد کنند که مهمترین عامل آنها در هر دو جنس عامل هورمونی است که تحت تاثیر مستقیم عوامل ژنتیکی قرار دارد. ریزش موی آندروژنتیک مشکلی شایع در بین زنان و مردان است.

 

این عوامل شامل:
عوامل تغذیه ای
استرس های فیزیکی و روحی
بیماری دیابت و بیماری های غدد فوق کلیوی
بارداری
مصرف بیش از اندازه ی ویتامین A
کمبود پروتئین
داشتن سابقه ی تاسی مردانه در خانواده
هورمون های زنانه
کم خونی و فقر آهن
کم کاری و یا پرکاری غدد بدن
کمبود ویتامین B
کاهش وزن سریع و بدون برنامه
شیمی درمانی
بستن سفت موها و تحت فشار قرار دادن موها
افزایش سن

 

اشتباهات رایجی كه موهای شما را نازك می‌كند

کوتاه کردن مو هم به اندازه ای که موخوره ها از بین برود، و پس از آن هر دو ماه به اندازه ی یک دانه ی گندم، موثر است.

 

_ محصولات بهداشتی مانند شامپوها كه پر از مواد شیمیایی آسیب‌رسان هستند، دشمن اول و آخر موهای شما محسوب می‌شوند. شست‌وشوی موها با شامپوهایی كه حاوی سولفات یا هر نوع الكل هستند، تاثیرات مخربی روی موهای شما با خشك كردن ساقه آن و در نهایت نازك شدن تارهای مو می‌گذارد.

 

_ نرم‌كننده‌هایی كه در تركیبات خود سیلیكون دارند، حجم موهای شما را گرفته و تارهای آن را نازك و شكننده می‌كنند

 

_ استفاده از مواد آرایشی و حالت‌دهنده‌های كاملا شیمیایی به جای مصرف ماسك و محصولات طبیعی و خانگی.

 

_ استفاده از برس به جای شانه‌های دانه درشت. برس كشیدن باعث آسیب‌رساندن به ریشه مو و كشیدگی بیش از حد موها شده و در نهایت تعداد زیادی از موهای شما را در طول روز از بین می‌برد. در حالی كه استفاده از شانه‌های دانه درشت و شانه كردن موها از قسمت نوك موبه سمت بالا بهترین روش شانه زدن موهای نازك است.

 

_ بستن یا جمع كردن موها با كش‌های سفت یا بافتن آنها به روش‌هایی كه باعث كشیدگی بیش از حد موها می‌شود به راحتی آنها را كم پشت می‌كند.

 

_ خشك كردن موهای خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر یكی از رایج‌ترین اشتباهات ماست كه آسیبی به مراتب بیشتر از عادت‌های بد ما به مو وارد می‌كند.

 

_ استفاده زیاد از حالت‌دهنده‌های الكتریكی مانند اتو و بابیلیس كه حرارت زیاد آنها ساختمان مو را به‌شدت تخریب و رشد آن را متوقف می‌كند.

 

موخوره
موخوره یك حالت مكانیكی است كه از ضربه زدن به موهای خشك ایجاد می‌شود. برای پیشگیری از موخوره بایداز برس‌های تیز استفاده نشود، شانه كردن شدید مو نیز به نوك مو ضربه وارد می‌كند، بعد از حمام موهایتان را با سرم های آبرسان و کرم مو چرب کنید و کمتر از سشوار و حالت دهنده ها استفاده کنید.

 

سعی نکنید موهایتان را هر روز بشویید. اگر موهایتان را یک روز در میان بشویید، در واقع کمک خواهید کرد تا روغن‌های طبیعی موهایتان حفظ شود. این کار تاثیر زیادی در کاهش وخوره دارد.کوتاه کردن مو هم به اندازه ای که موخوره ها از بین برود، و پس از آن هر دو ماه به اندازه ی یک دانه ی گندم، موثر است.

 

خوراکی های که باعث افزایش ریزش مو می شود:
انواع ماهی مثل اره ماهی، ماهی خال مخالی، و حتی برخی از انواع ماهی تن، نوشابه های رژیمی، شکر، نان سفید، کیک، شیرینی، ماکارونی سفید

 

تا زمانی كه زندگی روزانه شما پر از استرس و تنش‌های گاه و بیگاه باشد، نباید انتظار موهایی سالم و زیبا داشته باشید. فكر و خیال و پرداختن به فعالیت‌های پراسترس خسارات جبران‌ناپذیری را برای شما رقم می‌زند. نرمش روزانه و یوگا بهترین راه رفع این مشكل و از همه مهم‌تر سلامت موهای شماست