پارس ناز پورتال

این کارها را حتما در قبال خودتان انجام دهید

این کارها را حتما در قبال خودتان انجام دهید

این کارها را حتما در قبال خودتان انجام دهید 

همیشه با کارها و زندگی خود درگیری هستیم،به خانواده و همسر و فرزندان رسیدگی می کنیم و در این شلوغی نباید از خودمان غافل شویم. در طول زندگی‌تان شما در مورد ۶ موضوع مهم به خودتان بدهکار هستید. آیا امروز وقت ادای دِین به خودتان فرا نرسیده است؟ با ما همراه باشید و پس از مطالعه‌ی این نوشتار تصمیم‌تان را بگیرید.

 

۱. تجربه‌ی شکرگزاری

شکرگزاری یکی از مهم‌ترین تجربه‌هایی است که هر یک از ما باید در زندگی داشته باشد. در جامعه‌ی ما، همه‌ی آدم‌ها گرفتار هستند؛ گرفتارِ میل به بیش‌تر خواستن؛ بیش‌تر و بیش‌تر و بیش‌تر و بیش‌تر. پول بیش‌تر، وسایل بیش‌تر، خودروهای بیش‌تر، خانه‌های بیش‌تر، و همه چیزِ بیش‌تر. به جای این‌که هر روز، بیش‌تر بخواهیم، به چیزهایی فکر کنید که باید همیشه شکرگزارِ آنها باشیم.

 

۲. لذت بردن از صبح

اغلبِ اوقات آن‌قدر شب‌ها دیر می‌خوابیم که روز بعد، لذت واقعیِ تجربه‌ی صبح را از خودمان دریغ می‌کنیم. صبح‌ بسیار مهم است زیرا خلق‌وخوی‌مان را در طول روز تا شب تعیین می‌کند. با آرامش، فنجانِ قهوه‌ی صبحگاهی‌تان و مقداری آب بنوشید، و صبحانه‌ی سالمی بخورید. با خورشید طلوع کنید و از همه چیز لذت ببرید.

 

۳. وقت گذاشتن برای خودمان

در هر روز، زمان اندکی هم برای خودتان وقت صرف کنید. ماهیچه‌های‌تان را بکشید، اندکی مراقبه کنید، یا حوالی خانه‌تان کمی قدم بزنید. مقداری از فشار استرس‌‌های زندگی‌تان کم کنید.

 

۴. خوردن غذای سالم

بدن‌تان دائما خود را بازسازی می‌کند، ؛ سلول‌های قدیمی خارج می‌شوند و سلول‌های جدید پا به عرصه می‌گذارند. اگر به این فرآیند، خوب گوش دهیم، صدایی از آن می‌شنویم که می‌گوید: “شما آن چیزی هستید که می‌خورید”، و باید این صدا را واقعا جدی بگیرید. شما حقیقتا آن چیزی هستید که می‌خورید. همیشه به بدن‌تان یک غذای سالم بدهکار هستید.

 

۵. فعالیت بدنی و ذهنی

واقعا لازم نیست خودتان را برای ماراتن آماده کنید یا دستگاه‌های عجیب و غریب و گران‌قیمت ورزشی بخرید. ولی همیشه فعالیت بدنی داشته باشید. هر نوع فعالیتی را که فکر می‌کنید به آن علاقه‌مند هستید، انجام دهید. پیاده‌روی کنید، در پارک شطرنج بازی کنید، یا حتی بافتنی ببافید. ذهن و بدن‌تان را همیشه فعال نگه دارید.

 

۶. استراحت

شما هرزگاهی به خودتان یک مسافرت بدهکار هستید؛ به مسافرت بروید و کمی فشار روزانه را کم کنید. هرزگاهی استراحت کردن برای سلامت روان‌تان مفید است.