پارس ناز پورتال

برای کاهش وزن باید عضلات خود را تقویت کنید

برای کاهش وزن باید عضلات خود را تقویت کنید

برای کاهش وزن باید عضلات خود را تقویت کنید  

انجام ورزش برای تقویت عضلات میتواند به سهولت در لاغری و آب شدن چربی هاي شکم نیز موثر واقع گردد. نباید از این مضمون غافل بود که تقویت سلامت عضلات باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می ‌شود که خود عاملی برای کاهش وزن موثر است.

 

دراین میان در این جا ۶ روش برای داشتن عضلاتی سالم تر که متخصصان طب فیزیکی دنبال میکنند را می‌توانید بیشتر بشناسید:پرهیز از حرکات هوازی بیش از حد: اگر هدفتان کاهش وزن و چربی بدن است، تمرینات هوازی تنها گزینه شما برای ورزش است. ولی اگر به فکر افزایش حجم عضلات هستید،

 

این حرکات حجم عضلات شما رابه علت افزایش میزان هورمونهای کاتابولیک، کاهش می‌ دهد. بي درنگ بعد از تمرینات هوازی، بدن‌سازی با وزنه و دستگاه را انجام دهید. تمرینات هوازی حداکثر ۲۰ دقیقه ودر بازه‌ هاي زمانی کوتاه با سرعت بالا باید انجام شود. برای مثال برای ۴ تا ۵ دقیقه با سرعت و شدت زیاد یک حرکت هوازی را انجام دهید، سپس شدت و سرعت را کاهش و دوباره همین بازه کوتاه را تکرار کنید.

 

خواب کافی: عضلات بعد از تمرین ودر دوران استراحت ترمیم و حجیم می شوند. در دوران خواب این میزان به حداکثر خود میرسد. علاوه بر این، ترشح هورمون رشد در دوران خواب به بیشترین میزان خود می‌ رسد و سطح متابولیسم بدن دراین دوران به کمترین حد می ‌رسد و عضلات اجازه استفاده از منابع بدن برای ترمیم را دریافت می‌ کنند.

 

دوری استرس: استرس باعث ترشح کورتیزول می‌ شود. به خاطر داشته باشید که با افزایش پرخاشگری و استرس هیچ پیشرفتی در بدنسازی نخواهید داشت و افراد آرام بیشتر در افزایش حجم عضلات پیروز می ‌شوند.

 

وارد کردن فشار به عضلات: بدن شما خود رابه دسته ‌اي از شرایط از جمله فشارهای عضلانی عادت می ‌دهد. بهمین علت هم وقتی عضلات برای مدت طولانی یک فشار ثابت و یکنواخت دریافت کنند، نیازی به رشد بیشتر نمی‌ بیند. به ‌یاد داشته باشید که ایده ‌آل ‌ترین تعداد هر ست از حرکات بدنسازی ۸ تا ۱۲ بار است. دقت داشته باشید که وزنه‌ها را طوری تنظیم کنید که نه کمتر و نه بیشتر از ۸ تا ۱۲ بار در هر ست نتوانید یک حرکت را انجام دهید.

 

دریافت سطح کافی پروتئین: تمرینات عضلانی، بافت ‌هاي عضلات را تجزیه می ‌کند. سپس در دوران استراحت، این بافت‌ ها با دریافت مواد خوراکی دوباره ترمیم می ‌شوند. میزان تغذیه باید با شدت و میزان تمرینات عضلانی تناسب داشته باشد. هرچه بیشتر ورزش کنید، عضلات برای ترمیم

 

نیاز به غذای بیشتری دارد. قبل از آغاز بدن‌سازی از مربی یا دکتر تغذیه، یک برنامه برای رژیم خوراکی دریافت کنید. همینطور فراموش نکنید که عضله مساوی است با پروتئین. این تساوی رمز تمرینات عضلانی است. بیشترین بخش رژیم غذاییتان باید حاوی پروتئین باشد چراکه نخستین ماده خوراکی ترمیم کننده عضلات پروتئین است. مربی ورزش یا دکتر ورزشی و تغدیه می‌ تواند میزان پروتئین مورد نیاز بدن شما ارزیابی کند.

 

ولی بطور کلی مردان ۹ تا ۱۳ سال به ۳۴ گرم، ۱۴ تا ۱۸ سال به ۵۲ گرم، ۱۹ سال به بالا به ۵۶ گرم پروتئین در روز نیاز دارند. این میزان در زنان ۹ تا ۱۳ سال ۳۴ گرم، ۱۴ سال به بالا، ۴۶ گرم، زنان شیرده و ۵۰ سال به بالا، ۷۱ گرم در روز است. یک تخمین دیگر برای به دست آوردن مقدار مورد نیاز پروتئین،۲ گرم پروتئین خالص به ازای هر یک کیلو گرم از وزن بدن است. گوشت مرغ، گوشت گوساله، تخم مرغ، لبنیات، غذا هاي دریایی، مغزها و حبوبات مانند سویا و فندق سرشار از پروتئین هستند.

 

نوشیدن آب: رساندن آب کافی به بدن هنگام ورزش باعث متعادل گشتن فرآیند آزاد شدن انرژی می ‌شود. برخی از افراد برای افزایش حجم و ترمیم بهتر عضلات از مکمل ‌هاي پروتئین و آمینو اسید‌ها استفاده می ‌کنند، این ترکیبات در کلیه مبدل به اوره می ‌شوند و برای دفع آن ‌ها و پیشگیری از بروز آثار ویرانگر به کلیه باید آب فراوان نوشید.