پارس ناز پورتال

کاپ کیک شکلاتی را با نوتلا درست کنید

کاپ کیک شکلاتی را با نوتلا درست کنید

کاپ کیک شکلاتی را با نوتلا درست کنید 

کاپ کیک شکلاتی دسری لذیذ و محبوب هست که می‌توانید با نوتلا هم آن را درست کنید و از مزه بی نظیرش لذت ببرید. کاپ کیک ها و مافین ها جزو محبوب ترین شیرینی ها میباشند، گرچه اگر قرار به طبقه بندی باشه، اکثر در دسته کیک ها جای می گیرن و در واقع کیک هاي یک نفره اي میباشند که احتمالا با نام کیک هاي فنجانی هم اون رو شنیده باشیم.

 

این کیک هاي کوچیک در قالب هاي مخصوص و همراه با کپسول هاي مخصوص خودشون اندازه هاي متفاوت درست میشن. تفاوت اصلی بین مافین و کاپ‎کیک در طرز مخلوط کردن مواد آغاز هست. برای ترکیب کردن مواد مافین باید توجه کرد که مواد بیش از حد مخلوط نشوند اما کاپ‌کیک‌ها در مقابل مخلوط کردن و هم‌زن برقی دلنازک نیستند

 

و در بافت آن‌ها تغییری ایجاد نمی شود. یکی از لذیذ ترین و خوش بافت ترین کاپ کیک ها، کاپ کیک نوتلاست که قراره امروز با هم طرز تهیه اش رو با هم ببینیم.

 

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک نوتلا

آرد سفید یا همۀ کاره 1 پیمانه
کره 100 گرم
شکر 1/2 پیمانه
پودر کاکائو 3 قاشق غذا خوری
نوتلا یا شکلات صبحانه 3 قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق مربا خوری
بکینگ پودر 1 و یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ 3 شماره
شیر 1/3 پیمانه
خامه فرم گرفته برای تزئین به میزان لازم

 

مراحل تهیه کاپ کیک مغز دار نوتلا

همونطور که در ابتدا توضیح دادم، برای تهیه این کیک هاي کوچولو باید از قالب هاي مخصوص کاپ کیک و مافین به همراه لاینر یا کپسول هاي اون ها بهره گیری بشه. پس ابتدا کپسول هاي مخصوص رو داخل سوراخ هاي قالب قرار می دیم. همه ي مواد رو از یخچال خارج کرده و در دمای آشپزخونه قرار می دیم تا هم دما با محیط بشن. فر رو روشن می‌کنیم و روی درجه 180 سانتیگراد تنظیمش می‌کنیم. آرد رو با بکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط می‌کنیم و از الک رد میکنیم.

 

اکنون کره نرم شده رو داخل کاسه می ریزیم و شکر رو به صورت به بازبینی اضافه میکنیم و با هم زن مخلوط می‌کنیم تا رنگ کره به بازبینی روشن و کرمی بشه.اکنون تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه می‌کنیم و هر زمان حدوداً یک دقیقه با همزن می‌زنیم تا مخلطمون شروع به حجم گرفتن بکنه.

 

بعد از افزودن آخرین تخم مرغ و هم زدنش، وانیل رو اضافه می‌کنیم و مجدداً 1 دقیقه دیگه به هم زدنمون ادامه میدیم.اکنون نوبت افزودن شکلات صبحانه میرسه. هم‌چنین که از نام این کاپ کیک هم مشخص بود در رسپی این شیرینی از شکلات صبحانه نوتلا بهره گیری شده ولی شما می تونین از هر برند دیگه اي هم بهره گیری کنین.

 

فقط یادتون باشه که بافتی شبیه به همین تصویر داشنه باشه و زیادی روان نباشه. شکلات رو اضافه می‌کنیم و فقط در حد مخلوط شدن با هم به هم می‌زنیم.سپس نوبت افزودن شیر میرسه. شیر رو هم اضافه می‌کنیم و با بقیه مواد مخلوطش می‌کنیم.

 

اکنون مخلوط آردی رو یک‌بار دیگه و طی 3 مرحله روی مخلوطمون الک میکنیم و با لیسک به هم می‌زنیم تا آرد با بقیه مواد به خوبی فولد بشه.تو این مرحله و در آخر مخلوط کردن آرد، بافت مخلوطمون باید موس مثل بشه. اکنون با کمک یک قاشق اسکوپ بستنی داخل کپسول ها رو تا نیمه پر می‌کنیم.

 

بعد از آخر کار قالب رو داخل فر از گذشته گرم شده قرار می دیم تا برای زمان 20 تا 25 دقیقه بپزه. گذشته از خارج گردن کیک حتما کاپ کیک ها رو با خلال چوبی تست کنین تا تمیز بیرون بیاد.

 

بعد از پخت، کاپ کیک ها رو روی توری خنک کننده قرار می دیم تا سرد بشن. بعد با کمک یک ماسوره روی سطح هر کدوم از کاکپ کیک ها رو یک دایره عمیق ایجاد میکنیم.

 

اکنون با کمک یک قاشق مرباخوری داخل دایره اي رو که مشخص کردیم با توجه کمی خالی میکنیم و داخل سوراخ اي رو که ایجاد کردیم از نوتلا پر می‌کنیم و بعد قسمتی رو ازش جدا کردیم روی سوراخ قرار میدیم.

 

وقتی همۀ کاپ کیک ها رو مغز دار کردیم، با خامه فرم گرفته اي که داخل قیف ریختیم و سرش رو ماسوره دلخواهمون قرار دادیم، روی کاپ کیک ها تزئین می‌کنیم.

 

برای فراستینگ کاپ کیک ها از هر کرم دیگه اي یا گاناش و یاخامه شکلاتی هم میشه بهره گیری کرد. من روی فراستینگم رو هم با ترافل هاي رنگی تزئین کردم. کاپ کیک ها حاضر سرو کردن هستن. برای نگه داری هم داخل ظرف درب دار و داخل یخچال قابل نگه داری میباشند. انشاالله تجربه لذت بخشی برای شما هم رقم بخوره.