پارس ناز پورتال

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی و شگفت انگیز (12)

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)

در کتاب گینس میلیون ها رکورد ثبت است که برخی از آن ها بسیار جالب و دیدنی می باشد و ما هم آن ها را برای شما گلچین کرده ایم. همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است

 

این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید برخی از آن ها را واقعا نشنیده باشید.

****

 

رکورد دار بیشتری خالکوبی روی بدن

«تام لپارد» رکورددار بیشترین خالکوبی روی بدن در میان شهروندان سن بالا (سینیور سیتیزن) در سن 82 سالگی درگذشت.به گزارش پارس ناز این رکورددار بریتانیایی منحصربفرد که به طرز باورنکردنی 99.9% از بدنش را با تتوی طرح پوست پلنگ پوشانده بود در خانه سالمندان در اینورس فوت کرد. او در سال 2002 حدود 7000 دلار برای این خالکوبی های شگفت انگیز هزینه کرده است.

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)گوش درازترین سگ دنیا

در سال 2010 گوش های «Harbor» اندازه گیری و به عنوان درازترین گوش سگ دنیا معرفی شد. گوش چپ این سگ که در ایالت کلرادو زندگی می کند 31.1 و گوش راست آن 34.3 سانتیمتر اندازه گیری شده است.

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)رکورد شکستن بیشترین هندوانه با سر

«Ahmed Tafzi» آلمانی از سرش برای رکوردشکنی در فستیوال رز آلمان در سال 2011 استفاده کرده است. او به طرز باورنکردنی توانسته 43 هندوانه را در تنها 60 ثانیه با سرش بشکند.

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)بزرگترین مکعب روبیک

«تونی فیشر» بزرگترین مکعب روبیک جهان را ساخته است که هر ضلع آن 1.57 متر طول دارد.

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)بلندترین موی ابروی دنیا

«ژنگ شوسن» مرد 81 ساله چینی یک موی ابرو به طول 19.1 سانتیمتر دارد که در ماه گذشته در مغولستان اندازه گیری شد. در فرهنگ چینی موی ابروی بلند به معنای سلامتی و طول عمر است.

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)درازترین پاها در یک فرد زنده

بلندترین پاهای فرد زنده (مرد) متعلق به جیسون اورلاندو رودریگز هرناندز، از ونزوئلا است. پای راست او 40.1 سانتیمتر و پای چپش 39.6 سانتیمتر در اکتبر 2014 در ونزوئلا اندازه گیری شد. به گزارش پارس ناز قد جیسون 19 ساله 221 سانتیمتر است. او نیاز به کفش های بزرگی دارد که در آلمان تنها برای او ساخته شده است.

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)بزرگترین حلزون

بزرگترین شکم پای شناخته شده زمین، حلزون غول پیکر آفریقایی «Achatinaachatina» است. بزرگترین نمونه این حلزون 39.3 سانتیمتر طول دارد و طول صدفش نیز 27.3 سانتیمتر است که در دسامبر 1978 اندازه گیری شده است. وزن این حلزون که «Gee Geronimo» نام دارد دقیقا 900 گرم و متعلق به کریستوفر هادسون از بریتانیا بوده است.

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)طولانی ترین ماراتن کنترل توپ فوتبال

رکورد طولانی ترین ماراتن کنترل توپ فوتبال 26 ساعت است و توسط «دن مگنس» بریتانیایی در هنگ کنگ در دهم و یازدهم ژوئن 2010 به دست آمده است.

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)بلندترین پرش با یک چرخه

رکورد بلندترین پرش با یک چرخه 2 متر و 95 سانتیمتر است و توسط «David Weichenberger» اتریشی در 16 سپتامبر 2006 در وین اتریش به دست آمده است.

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)سریعترین توالت!

سریعترین توالت دنیا «Bog Standard» نام دارد که یک موتور سیکلت و اتاقک کنارش است که زیر مجموعه ای شامل وان، سینک و سطل رخت پنهان شده است. این توالت که می تواند با سرعت 68 کیلومتر بر ساعت سفر کند در 10 مارس 2011 در میلان ایتالیا نمایش داده شد.

کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12)

 

برترین ها