پارس ناز پورتال

کداک اکترا دوربین حرفه ای در قالب گوشی

کداک اکترا دوربین حرفه ای در قالب گوشی

کداک اکترا دوربین حرفه ای در قالب گوشی 

اکنون که کاربرد دوربین های گوشی زیاد شده است,دوربین قوی می تواند ملاک خوبی برای خرید یک گوشی باشد مانند کداک اکترا. اگر یک عکاس باسابقه و کهنه کار باشید، مسلما با نام شرکت کداک آشنایی خواهید داشت. این شرکت به تازگی یک گوشی هوشمند اندرویدی معرفی کرده است

 

که از نظر عکاسی دارای ویژگی های بسیار جالبی بوده و از این رو می‌تواند کاربران و خریداران بسیار زیادی را به سوی خود جلب کند. در ادامه با گوشی کداک اکترا (Kodak Ektra) بیشتر آشنا خواهید شد.

کداک اکترا دوربین حرفه ای در قالب گوشی

تقریبا دو هفته پیش بود که خبری در مورد احتمال عرضه یک گوشی اندرویدی دیگر از سوی شرکت کداک رسانه ای شد. در واقع گوشی کداک اکترا دومین تلاش این کمپانی در حوزه تولید تلفن های هوشمند به حساب می‌آید. اولین گوشی این شرکت، کداک IM5 نام دارد که از یک دوربین 13 مگاپیکسلی بهره‌مند است.

 

اما حالا این کمپانی تولید کننده تجهیزات عکاسی یک گوشی هوشمند جدید با نام اکترا معرفی کرده است که از نظر ظاهری تفاوت بسیار زیادی با دیگر گوشی های اندرویدی موجود در بازار دارد.البته جالب است بدانید که نام این گوشی (Ektra) مربوط به یکی از محصولات فاصله یاب (rangefinder) این کمپانی است

 

که نزدیک به پنجاه سال پیش تولید می‌شد. شاید هم اکنون بسیاری از کاربران خیال کنند که این شرکت دست از کار کشیده است و دیگر محصولات سطح بالا و حرفه‌ای تولید نمی‌کند. اما با نگاهی به این گوشی حرف خود را پس خواهند گرفت. لنز بسیار بزرگ دستگاه در وهله اول نظر هر کاربری را به سوی خود جلب خواهد کرد و این موضوع را خاطر نشان خواهد کرد که گوشی کداک اکترا یک محصول دوربین محور خواهد بود.

 

در ادامه جنس بدنه قاب پشتی گوشی است که احتمالا نظرتان را جلب خواهد کرد. البته بهتر است بدانید که این بخش از چرم مصنوعی ساخته شده است. اما در هر صورت هر چه که باشد ظاهر آن شما را به یاد دوربین های جیبی قدیمی خواهند انداخت. بخش بعدی که با آن توجه خواهید کرد، قسمت زیرین گوشی است

 

که مشابه گریپ دوربین DSLR (البته در ابعادی بسیار کوچکتر) بوده و از این نظر ظاهری حرفه‌ای به دستگاه خواهد بخشید. کلید شاتر فلزی گوشی نیز به این وجهه کمک بسیار زیادی خواهد کرد.اما دوربین گوشی کداک اکترا چه مشخصاتی دارد؟ در زیر لنز دوربین اصلی این گوشی یک حسگر 21 مگاپیکسلی قرار گرفته

 

که توسط شرکت سونی طراحی و تولید شده است. میزان دقت تصویر بالای دوربین این گوشی باعث افزایش میزان جزئیات تصویر عکس های نهایی خواهد شد. اما نکته جالب در مورد دوربین اصلی دستگاه، برخورداری آن از لنزی با دیافراگم باز f/2.0 به همراه سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر است.

 

این گوشی در این بخش از یک فلاش دوگانه برخوردار بوده و در کنار به لطف فناوری عکاسی در شب Arcsoft، تصاویر در شرایط نوری ضعیف با کیفیت بسیار بالایی ثبت خواهند شد.

کداک اکترا دوربین حرفه ای در قالب گوشی

متاسفانه هنوز نمی‌توانیم در مورد کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی این گوشی اظهار نظر کنیم زیرا گوشی فعلا به منظور تست و بررسی در دسترس قرار نگرفته است. اما بهتر است بدانید که کداک از عکاسی سلفی نیز غافل نشده است. در حقیقت گوشی کداک اکترا از دوربین سلفی با دقت 13 مگاپیکسل برخوردار است.

کداک اکترا دوربین حرفه ای در قالب گوشی

اما از نظر نرم افزاری (همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید) گوشی از یک پیچ تنظیم دیجیتالی به نام Scene Selection Dial، مشابه آن چیزی که بر روی بدنه دوربین های DSLR وجود دارد، استفاده می‌کند. مسلما عکاسان حرفه‌ای این مورد را بسیار دوست خواهند داشت.

 

در این چیپ تنظیم مود دیجیتالی می‌توانید میان حالت های عکاسی دستی (Manual)، منظره (Landscape)، ورزشی (Sports) و ماکرو (Macro) جابه‌جا شوید.

کداک اکترا دوربین حرفه ای در قالب گوشی

کداک اکترا دوربین حرفه ای در قالب گوشی

اما جالب است بدانید که این تمام داستان نبود؛ در واقع گوشی کداک اکترا به طور پیشفرض به برنامه های ویرایش تصویر بسیار قدرتمندی نیز مجهز شده است. موردی که کمتر می‌توان آن را در گوشی های هوشمند سطح بالا مشاهده کرد. برنامه Snapseed یکی از این نوع اپلیکیشن ها است.

 

اما جالب است بدانید که در کنار آن می‌توانید با برنامه های سنگین‌تری همچون ادوبی لایت روم، VSCO و یا برنامه محبوب پریسما (Prisma) نیز عکس های خود را ویرایش کنید.

 

مشخصات فنی گوشی کداک اکترا
همان طور که گفته شد، کداک اکترا هر چه که باشد یک گوشی اندرویدی به حساب خواهد آمد. در نتیجه هر کاربری و خریداری دوست دارد بداند که این گوشی از چه مشخصات فنی و قابلیت هایی برخوردار خواهد بود. گوشی کداک اکترا از یک چیپست 10 هسته ای به نام هلیو ایکس 20،

 

محصول شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. دیگر مشخصات فنی این دستگاه شامل میزان حافظه رم سه گیگابایتی به همراه میزان حافظه داخلی پیشفرض 32 گیگابایتی است. البته بهتر است بدانید که این میزان را می‌توانید به کمک کارت حافظه جانبی میکرو اس دی افزایش دهید.

 

این گوشی از یک باتری با ظرفیت سه هزار میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند. تصاویر ثبت شده توسط دوربین های گوشی بر روی نمایشگر 5.0 اینچی دستگاه به نمایش در خواهد آمد. این صفحه نمایش از دقت تصویر فول اچ دی (1080 در 1920 پیکسل) بهره‌مند است.

 

همان طور که مشاهده کردید، مشخصات فنی گوشی کداک اکترا شباهت بسیار زیادی به محصولات رده بالای امروزی داشته و از استانداردهای آنها پیروی می‌کند

کداک اکترا دوربین حرفه ای در قالب گوشی

این گوشی به طور پیشفرض نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید موسوم به مارشمالو را به اجرا در خواهد آورد. البته هنوز هیچ صحبتی در مورد عرضه آپدیت اندروید 7.0 نوقا در آینده برای این گوشی به میان نیامده است. گرچه با این وجود، شرکت کداک اعلام کرده است که همواره آپدیت های امنیتی اندروید برای این گوشی عرضه خواهد شد و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

گوشی کداک اکترا در ماه دسامبر با قیمتی معادل 499 یورو به بازار عرضه خواهد شد. متاسفانه این گوشی فعلا تنها در منطقه اروپا قابل خریداری خواهد بود. البته بهتر است بدانید که در مصاحبه به عمل آمده توسط وب سایت Engadget با مسئولین شرکت کداک، اعلام شد که کمپانی در حال ارزیابی بازار منطقه‌ای بوده و در صورت افزایش تقاضا، در برنامه عرضه خود تجدید نظر خواهد کرد.

 

گجت نیوز