پارس ناز پورتال

در کسب و کار اینترنتی این خطاها را انجام ندهیم

در کسب و کار اینترنتی این خطاها را انجام ندهیم

در کسب و کار اینترنتی این خطاها را انجام ندهیم 

کسب و کار اینترنتی اصول خاص خود را دارد که اگر کسی قصد داشته باشد تا بازدهی خوبی از آن کسب کند باید به این اصول عمل کند.اشتباهات کسب و کار اینترنتی می توانند به موفقیت کسب و کار اینترنتی شما آسیب جدی برسانند. افراد شاغل در حوزه کسب و کار اینترنتی باید از گذشته نسبت به اهمیت و تاثیر شبکه‌هاي اجتماعی آگاه باشند. بنابراین عوامل خارج از تجارت الکترونیک زیادی وجود دارد که باعث اشتباه و شکست میشود.

 

در حالیکه مطالب زیادی در مورد برترین تکنیک‌هاي مواجهه با شبکه‌هاي اجتماعی وجود دارد. به همین علت ما به دنبال مشخص کردن اشتباهات رایجی هستیم که در برخورد با شبکه‌هاي اجتماعی در وب مارکتینگ رخ می دهد.

 

۱) تمرکز بر کمیت دنبال‌کنندگان شما نه کیفیت آن‌ها

بسیار مفید و فوق‌العاده هست اگر ما صدها دنبال‌کننده در شبکه‌هاي اجتماعی خود داشته باشیم، اما اگر دنبال‌کننده‌هاي شما به حرفه‌ي شما علاقه نداشته باشند آن‌ها خیلی به کار نمی آیند.۶۰ درصد مردم محصولات را در فیس‌بوک به اشتراک میگذارند بنابراین شما نیاز به یافتن افراد علاقه مند به کار خود دارید.

 

۲) به صورت مرتب پست‌هاي مشغول‌کننده نگذارید

بروزرسانی‌ها می تواند بسیار زیبا باشد. برورسانی‌ها یا همان آپ‌دیت‌ها می توانند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند. بیش از ۱۷۶ میلیون نفر در جهان محصولات خود را به صورت آن‌لاین در سال خریداری میکنند. بنابراین نیاز دارند که به آن‌ها دقت شود.

 

۳) دنبال کننده‌هاي خود را به مشتریانتان تبدیل نکنید

مکالمه‌ها و گفتگوها برای کاربران بسیار حائز اهمیت هست. داشتن هزاران کاربری که پست‌هاي شما را به اشتراک بگذارند بسیار فوق العاده هست، اما اگر شما به آن‌ها بصورت مستقیم بعنوان مشتری نگاه نکنید و سعی در فروش کالای خود کنید تا زمانی که آن‌ها خود تمایل به خرید داشته باشند اشتباه هست.زیرا تنها ۱۲ درصد افراد در شبکه‌هاي اجتماعی از تبلیغات اقدام به خرید خواهند کرد. شما باید مطمعن شوید تبلیغ‌تان چشم‌گیر هست.

 

۴) بر روی کانال‌هاي فراوانی در شبکه‌هاي اجتماعی تمرکز نکنید

مگر این که شما فردی را بصورت ویژه برای انجام فعالیت در شبکه‌هاي اجتماعی استخدام کنید، به علت گستردگی شبکه‌هاي اجتماعی موجود انرژی بسیاری را باید صرف فعالیت در کانال اجتماعی کنید، فیس بوک به تنهایی ۱٫۲۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد که این جایی هست که شما باید تمرکز کنید.

 

۵) شخصیت برند داشته باشید

اگر مردم فکر کنند که پست‌هاي شما خیلی عمومی و خسته کننده هست، کمتر به دریافت آن‌ها یا خرید علاقه نشان خواهند داد. شما باید مطمعن باشید که پست‌هایي که قرار می دهید بروز باشد.برای این اطمینان شما میتوانید این کارها را به یک مدیر شبکه‌هاي اجتماعی اختصاص دهید که تقریبا 22 درصد کمپانی‌ها از این مدیران بهره گیری میکنند.

 

۶) هرز نگویید

یکی از چیزهایی که باید رعایت کنید پیش گیری از اسپم‌ها یا حرف­هاي گزاف هست اگر دنبال‌کننده‌هاي شما احساس کنند که شما دارید گزافه‌گویی می کنید و پست‌هاي بی‌هدف می گذارید، به سادگی از دنبال کردن شما پشیمان خواهند شد. امروزه بطور متوسط 14٫5 میلیارد پیام به صورت اسپم منتشر میشود.

 

۷) نداشتن استراتژی

 به گزارش پارس ناز به صورت کورکورانه و بی‌هدف فعالیت کردن در شبکه‌هاي اجتماعی ایده‌ي خوبی نیست. شما به یک استراتژی قوی و دقیق برای فعالیت در این شبکه‌ها نیاز دارید.53 درصد فعالان تجارت الکترونیک از شبکه‌هاي اجتماعی برای افزایش مشتریان خود بهره گیری میکنند که 90 درصد آن‌ها دارای استراتژی‌هاي خاص خود میباشند.