پارس ناز پورتال

کسب و کار و تجارت در بین مردم یونان

کسب و کار و تجارت در بین مردم یونان

کسب و کار و تجارت در بین مردم یونان 

در این مطلب قصد داریم تا ذهن مردم یونان نسبت به تجارت و کسب و کار را برای شما توضیح دهیم و تشریح کنیم. شکل‌گیری فرهنگ یونانی فرآیندی متمایز از دیگر فرهنگ‌های دور و نزدیک به اروپا دارد، از مصر و بین‌النهرین گرفته تا ایران و هند و چین و آمریکای لاتین و تا حدودی آفریقای سیاه.

 

یکی از موارد بسیار متمایز نقش متفاوت حکومت سلطنتی یونان از دیگر مناطق است. یونان مسیر تاریخی خود را بدون یک اقتدار سلطنتی و از دل خود جامعه و در درجه نخست با کمک اشراف گشوده است.
کسب و کار و تجارت در بین مردم یوناننقش زنان در کسب‌و‌کار یونان

یونان یکی از پیشگامان تساوی حقوق زنان و مردان در محل کار است؛ بنابراین زنان خارجی که برای کار به این کشور می‌روند با احترام و برخورد مناسبی روبه‌رو می‌شوند. برای همکاران زن این بسیار مهم است که نسبت به سایر همکاران مرد رویکرد حرفه‌ای داشته باشند و ارتباط منطقی را حفظ کنند.

 

با وجود اینکه هنوز هم قرار گرفتن زنان در سطوح بالای مدیریت سازمان‌های یونانی متداول نیست، ولی بسیاری از شرکت‌های چندملیتی، زنان یونانی را در جایگاه قدرت قرار می‌دهند.بر اساس نتایج یک تحقیق که اخیرا توسط «بانک یونان» با همکاری «گروه اقتصاد دانشگاه آتن» صورت پذیرفته است،

 

بازار کار یونان به‌رغم این پیشگام بودن، همچنان فاصله زیادی تا تحقیق ایده برابری حقوق زنان و مردان دارد. زیرا زنان همچنان دارای حقوق و دستمزد یکسانی نسبت به مردان نیستند و برای پست‌های مدیریتی و رده‌های بالای سازمانی کمتر انتخاب می‌شوند.

 

براساس این تحقیق، میزان متوسط حقوق دریافتی زنان هنوز هم کمتر از 75 درصد میزان حقوق دریافتی مردان بوده که البته در مورد مشاغل هم سطح این میزان کمتر است، ولی در کل این روند در یونان رو به رشد است و در آینده نه‌چندان دور شاهد تساوی نسبی حقوق زنان و مردان خواهیم بود.

 

زنان خارجی که در این کشور کار می‌کنند، ممکن است از تعاریف مردان همکارشان نسبت به ظاهر و لباس خود متعجب شوند، ولی اینها همه بخشی از جذابیت‌های یونان قدیم است که باید به همین صورت پذیرفته شود.از زمان یونان باستان، زنان یونانی فعالانه در امور فرهنگی زمان مشارکت داشتند و در ادب، علم،

 

فلسفه و هنر آن دوران سهیم بودند. زنان شاعر اشعار خود را در سراسر خاک یونان می‌خواندند و از احترام زیادی برخوردار بودند. بعضی از فیلسوفان از قبیل اپیکور، در پذیرفتن زنان به مدرسه شان تردید نمی کردند.

 

سبک‌های پوششی در یونان

در این کشور بسیار مهم است که شیک و آراسته به نظر برسید. مردان در یونان همواره از کت، شلوار و پیراهن اسپرت استفاده می‌کنند و در مواقعی کراوات نیز می‌بندند. در حالی که زنان تمایل دارند کت‌هایی رسمی با دامن بپوشند.

 

گذران اوقات فراغت تجاری در یونان

در یونان وعده‌های غذایی کاری، نقش بسیار اساسی در ایجاد چرخه ارتباطات مهم ایفا می‌کند. این فرصت‌ها ممکن است به راحتی در هنگام ناهار یا شام به وجود آید. ساعت ناهار معمولا از ساعت 2 بعدازظهر شروع شده و تا 4 یا 4:30 به طول می‌انجامد و زمان شام نیز حدودا قبل از 8:30 آغاز شده و 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد.

 

حتی یک دعوت ساده برای صرف قهوه می‌تواند به عنوان یک فرصت برای تعامل محسوب شده و یک تا دو ساعت از زمان را به خود اختصاص دهد.توصیه می‌شود در هنگام صرف غذا، تا زمانی که همکار یونانی مسائل کاری را پیش نکشیده، درباره این بحث صحبت نکنید و صبر نمایید که خودش صحبت را شروع کند.

 

غذاهای کاری معمولا فرصت مناسبی برای تحکیم روابط شخصی با طرف مقابل است. این فرصت نشان می‌دهد که آیا شما فرد مناسبی برای انجام معامله هستید، یا خیر.با وجود اینکه میهمانان شما ممکن است یک ربع تا نیم ساعت تاخیر داشته باشند، (که امری مرسوم در این کشور به حساب می‌آید.)

 

شما باید سعی کنید وقت شناس باشید، چون آنان به احترام شما تلاش می‌کنند که خوش قول باشند.میوه‌های تازه و سبزیجات نقش مهمی در سبد غذایی یونان دارند. همچنین با داشتن خط ساحلی بسیار طولانی، غذاهای دریایی نیز خیلی مصرف می‌شوند. گوشت سهم کمی در وعده‌های غذایی داشته و بیشتر به عنوان غذای فرعی در کنار سبزیجات قرار می‌گیرد.

 

به‌رغم اینکه در رستوران‌های این کشور، مبلغی به عنوان حق سرویس به صورتحساب شما اضافه می‌شود، پیشنهاد می‌شود مبلغی حدود 10 درصد را به عنوان انعام روی میز بگذارید.