پارس ناز پورتال

کسب و کار جالب نادر سلیمانی را ببینید

مجموعه : اخبار سینما
کسب و کار جالب نادر سلیمانی را ببینید

کسب و کار جالب نادر سلیمانی را ببینید 

نادر سلیمانی بازیگر طنز سینما و تلویزیون همیشه لبخند را روی لب مخاطبان نشانده است که خود هنر بزرگی می باشد. سرگرمی + کار، این نامی است که می شود برای شغل نادر سلیمانی هنرپیشه طنز سینما و تلویزیون گذاشت. او از سرگرمی متفاوت و جذابی که برایش وقت گذاشته است، پول در می آورد.

 

او با صمیمیت و صفای همیشگی، در این مطلب بدون بخل ورزیدن تمام رازهای کسب و کارش را می ریزد روی دایره، اگر دنبال کار و شغل متفاوتی مثل فعالیت در زمینه هلی کوپتر و هواپیمای کنترلی می گردید، این مطلب را بخوانید.

کسب و کار جالب نادر سلیمانی را ببینیدشروع یک سرگرمی شغلی

سال ها پیش وقتی نادر سلیمانی در سریال ها و فیلم های متفاوت حسابی گل کرده بود، سرگرمی جدیدی به نام پرواز با هلی کوپتر و هواپیماهای کنترلی را انتخاب کرد، البته این سرگرمی در آن زمان چندان در ایران رایج نبود. آن زمان، کمتر کسی می توانست حدس بزند که می شود از این سرگرمی تازه وارد، کار و کاسبی موفقی به راه انداخت.

 

«من هم مثل بیشتر پسربچه ها، از وقتی خودم را شناختم، متوجه شدم که عاشق پرواز هستم اما خب نتوانستم خلبان شوم و برای همین وقتی با دنیای عجیب هلی کوپتر و هواپیماهای کنترل آشنا شدم عاشقش شدم. در نگاه اول شاید این کار برایم یک سرگرمی بود اما رفته رفته یاد گرفتم تنها به عنوان یک بازی به آن نگاه نکنم. تلاش کردم تا بتوانم از طریق این سرگرمی درآمد داشته باشم.»

 

وقتی از آقای سلیمانی می خواهم درباره شغلش توضیح بدهد، می گوید: «اگر می خواهید بدانید دقیقا کجا آمده اید و من اینجا چه کار می کنم، باید بگویم اینجا یک مغازه فروش هلی کوپتر و هواپیماهای کنترلی است اما نه یک مغازه معمولی اسباب بازی فروشی، در این مغازه علاوه بر فروش این وسایل،

 

علم استفاده از آن هم فروخته می شود و این تفاوت عمده ما با کسانی است که بدون داشتن علم سراغ این کسب و کار می آیند.»

 

علم این شغل؟

«اگر علم این شغل را داشته باشید، می توانید از راه های مختلف کسب درآمد کنید که فقط یکی از این راه ها، فروش وسایل کنترلی و علم استفاده از آن است در حالی که شما اگر کاربلد باشید می توانید کم کم نحوه ساخت این هواپیماها و هلی کوپترها را یاد بگیرید، یک کارگاه کوچک برای خودتان راه اندازی کنید و محصول خودتان را بفروشید. یا این که از راه تعمیرات این وسایل پول در بیاورید.

 

بعدها هم وقتی حرفه ای تر شدید و به درجه مربی رسیدید می توانید مسابقه های مختلفی برای علاقه مندان به این شغل و سرگرمی برگزار کنید و پول خوبی به جیب بزنید. اگر علاقه ای در کار باشد و شما هم آدم پر تلاشی باشید باید بگویم می توانید روی این شغل حساب کنید بدون این که خستگی به سراغ تان بیاید و یا افسرده شوید.»

 

زبان تان را خوب کنید

کار آقای سلیمانی بدجوری آدم را وسوسه می کند تا فوت و فن این کار را یاد بگیرد. آقا نادر آنقدر از حرفه اش با آب و تاب حرف می زند که هر شنونده ای وسوسه می شود از صفر تا صد کار در دنیای هواپیماها و هلی کوپترهای کنترلی را بداند.

 

حالا برای ورود به این شغل هیجان انگیز قدم اول این است: «برای وارد شدن به این حوزه کاری، باید زبان انگلیسی بدانید و اگر به زبان تسلط ندارید و یا حوصله یاد گرفتنش را ندارید، پیشنهاد می کنم سراغ شغل دیگری بروید چرا که تمام وسایل بر اساس زبان انگلیسی طراحی شده اند و اگر شما معانی آنها را متوجه نشوید، بد جوری شکست می خورید.»

 

یک شبه پولدار نمی شوید

بعد از تقویت زبان در اول کار باید یک همراه آگاه داشته باشید، مثل آقای سلیمانی که هنوز هم بعد از گذشت سال ها از شروع کارش می گوید که هادی برومند هنوز هم برایش نقش یک مربی منظم و آگاه را ایفا می کند: «اگر بخواهید علاوه بر مغازه فروش این وسایل، در زمینه های دیگری هم که گفتم به موفقیت برسید،

 

برای شروع کار، شما باید خودتان را خوب بشناسید، حتا باید آدم چابکی باشید و قدرت تصمیم گیری بالایی داشته باشد.بعد از آن که این موارد را در خودتان تقویت کردید باید زیر نظر یک مربی پرواز کنید، آن هم در زمین بازی مخصوص به این ورزش یا سرگرمی. متاسفانه این نوع زمین ها در تهران به صورت تخصصی وجود ندارند و شم باید این زمین را برای خودتان درست کنید.

 

این شغل از آن شغل هایی نیست که یک شبه شما را پولدار کند، اگر می خواهید آدم موفقی باشید باید اطلاعات مربوط به این کار را به دست بیاورید و به این دلیل باید از یک مربی کمک بگیرید، بعد از این که زیر نظر مربی، آموزش های لازم را دیدید می توانید از این راه کسب درآمد کنید. از اینجا به بعد راه پول در آوردن از این شغل را خودتان انتخاب می کنید.»

کسب و کار جالب نادر سلیمانی را ببینیدهزار راه پول در آوردن

زمانی که شما وارد دنیای کسب و کار هواپیماهای کنترلی شدید و اطلاعات لازم توسط مربی های کاربلد به شما انتقال داده شد، مدرک می گیرید که این مدرک تا حدودی نقش مجوز را در این کار ایفا می کند.اگر مدرک نداشته باشید نه می توانید مغازه ای داشته باشید، نه زمینی، نه کارگاهی و نه می توانید

 

مسابقه ای برگزار کنید: «شما در این حرفه یا بهتر بگویم در این هنر از هر راهی که بروید به یک کسب و کار خوب می رسید، به شرطی که دوره های آموزشی زیر نظر مربی را به خوبی پشت سر گذاشته باشید و دست آخر مدرک خلبانی بین المللی با مجوز مخصوص پرواز را بگیرید.

 

این مدرک، اولین مدرکی است که به هر خلبانی در تمام کشورها داده شده و به شما این امکان را می دهد که یک مربی خوب برای افرادی که می خواهند این کار را شروع کنند باشید. با این مدرک، می توانید یک مغازه فروش سرگرمی های کنترلی راه اندازی کنید و یا در کارگاه تولید این نوع وسیله های جذاب کار کنید.

 

اگر از پس هیچ کدام از این کارها بر نمی آیید می توانید در سر هم کردن این هواپیماها و هلی کوپترها به مشتریان کمک کنید و دستمزد خوبی بگیرید.»

 

برای موفقیت، به روز باشید

نادر سلیمانی از آن دست آدم هایی است که در این کار مرتب اطلاعاتش را به روز می کند و مهم ترین راه برای رسیدن به موفقیت در این شغل را همین به روز بودن می داند: «در این کار شما نباید به اطلاعاتی که از قبل به دست آوردید بسنده کنید. اطلاعات مربوط به این نوع وسایل در دنیا، به سرعت به روز می شوند.

 

به همین دلیل آدم های حرفه ای این کار باید دائم کتاب بخوانند، سوال کنند و همیشه در جستجوی اطلاعات جدید باشند. مطالبی که آنها را یک قدم جلوتر از دیگران نگه دارد.علاوه بر اینها، برای موفقیت در این کار باید خیلی دقیق باشید. در بحث های علمی مشارکت کنید، مثل یک هنرمند بگردید

 

و هر روز چیز جدیدی کشف کنید که می تواند به شما و دیگران کمک کند. در آخر بد نیست بدانید که این کسب و کاری است که می تواند جوان ها را ترغیب کند تا وارد یک حیطه امن شوند که در آن ثانیه به ثانیه بدون تکرار، خلق کنند، کار کنند و لذت ببرند.»نادر سلیمانی و هادی برومند می گویند هر شخصی با هر سن و سالی می تواند وارد این کار شود

 

با این کار، در زندگی موفق شوید

هادی برومند – مربی و شریک نادر سلیمانی – در مغازه سرگرمی های پارسی به نکاتی اشاره می کند که در کنار کسب درآمد از این حرفه، اهمیت زیادی دارد.

 

با سواد شدن! شاید با خودتان فکر کنید که بین با سواد شدن و انجام این شغل چه ارتباطی وجود دارد اما اگر این سوال را دارید، باید بگویم که این کار از آن گروه شغل هایی است که با داشتنش می توانید درآمد و جایگاه اجتماعی خوبی پیدا کنید و از طرفی با سواد بار بیاید. علاوه بر این که با انجام این شغل، قدرت تمرکز خوبی پیدا کرده و استرس را از خودتان دور می کنید.

 

از راه خوب پول در بیاورید. این جا یک شغل خوب و پر درآمد و خلاق در انتظار شماست، فقط باید به افراد به خصوص جوان ها فرصت داد تا آن را بشناسند و فوت و فن هایش را یاد بگیرند. بعد از آن می توانند از راه خوب و درست پول در بیاورند. آموختن این حرفه و ورود به آن مختص سن خاصی نیست.

کسب و کار جالب نادر سلیمانی را ببینیدمشارکت یاد بگیرید

چون این کار معمولا به صورت گروهی انجام می شود به افراد به خصوص جوان ها این امکان داده می شود تا نحوه روابط عمومی درست را یاد بگیرند و ارتباط خوبی با دیگر آدم ها برقرار کنند چرا که این شغل نیاز به مشارکت و مشورت با دیگران دارد. برای همین می گویم جوانان اگر وارد شوند حتما موفق خواهند شد

 

چرا که یاد می گیرند روابط عمومی خوبی با دیگران داشته باشند و علاوه بر آن یاد می گیرند از راه درست با دیگران شراکت داشته باشند.در این صورت حتی اگر این کار را رها کنند و سراغ کار دیگری بروند هم موفق خواهند بود. در این صورت نه تنها در زندگی شغلی، بلکه در زندگی شخصی هم به موفقیت خواهید رسید.