پارس ناز پورتال

آموزش کسب و کار از دوران کودکی به فرزندان

آموزش کسب و کار از دوران کودکی به فرزندان

آموزش کسب و کار از دوران کودکی به فرزندان 

شما می توانید کسب و کار را از همان بدو کودکی در فرزندان خود نهادینه کنید تا در سنین بزرگسالی بتوانند از عهده زندگی خود برآیند.در این نوشتار درباره هفت ایده کسب و کار کوچک برای فرزندان تان بحث می شود. فکر می‌کنيد آيا جوانه‌هاي يک کارآفرين در دستان‌تان شکوفا می‌شود؟ روح خلاق را در فرزندان تان با آموزش راه‌اندازي کسب و کار هاي کوچک به آنان تشويق کنيد.

 

آنان درس‌هايي از ارزشمندي پول، مسئوليت‌پذيري، و ارزش کار سخت را ياد خواهند گرفت. اين درس‌ها حتي ممکن است پايه‌ي محکمي براي آينده‌ي مالي موفقيت‌آميزشان در بزرگسالي باشد. در ادامه ۷ ایده کسب و کار کوچک برای فرزندان تان آمده است.

 

فروش

۱. فروش غذاهای خانگی:

فروش غذاهای خانگی از طریق اینترنت برای همکاری والدین و کودکان یا گروهی کودکان البته با سرپرستی بزرگسالان کاری بسیار عالی است. کودکان می‌توانند وظایفی را در گروه داشته باشند و به همان اندازه از سود فروش سهم ببرند.

 

خدمات

۲. نگهداری از کودک:

همه ي‌ي والدین می‌دانند که یافتن فردی قابل اعتماد برای نگهداری از کودکان در یک شب که مثلا به مهمانی می‌روند، خیلی سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. نوجوان‌ها پس از کسب اعتبار به عنوان یک سرپرست مسئول، با انجام این کار طوری رشد می‌یابند که احساس می‌کنند مانند دیگر والدین می‌توان به آنان اعتماد کرد. برای بچه‌هاي کوچک‌تر، کارهایی نظیر نگهداری از حیوانات خانگی را در نظر بگیرید.

 

۳. کار در باغچه:

چمن‌زنی و باغبانی راه‌هاي خوبی هستند که کودکان می‌توانند با انها هر هفته از مهارت‌هایی که در بین کارهای روزمره‌شان در خانه یاد گرفته‌اند، مقداری پول در بیاورند.

 

۴. ماشین‌شویی:

گرد و خاک زمستان و ریزبرگ‌هاي بهاری، ماشین ها را کثیف می‌کنند. وقتی هوا گرم می‌شود فرزندان تان را تشویق کنید تعطیلات آخر هفته‌ها اتومبیل را بشویند. آنان به شوینده، اسفنج، حوله، یک سطل و شلنگ نیاز دارند، به علاوه‌ي کمی ابتکار عمل.

 

۵. تمیزکاری:

وسایل این کار می‌توانند نسبتا ارزان باشند، و به احتمال عمده انها مهارت‌هاي شستشوی‌شان را در خانه کامل کرده‌اند. کودکان باید مطمئن باشند که کارشان را می‌دانند و برای نخستین ‌بار به مشتریان‌شان اعتماد کنند.

 

مهارتها

۶. وبلاگ‌نویسی:

هرچند ضرورتا یک راه سریع برای پول درآوردن نیست، ولی می‌تواند راهی باشد برای کودکان تا درباره‌ي احساسات یا سرگرمی‌هایشان با مخاطبان وسیعی گفت‌وگو کنند. به فرزندتان در راه‌اندازی وبلاگ شخصی‌اش روی یک وبگاه وبلاگ‌نویسی امن کمک کنید و فعالیت‌هاي برخط او را پایش کنید.

 

فرزندتان می‌تواند با خدماتی نظیر گوگل ادسنس، از طریق نوشتن برخط درآمد داشته باشد. او هم‌چنین می‌تواند با نوشتن درباره‌ي بازی‌هاي ویدئویی، فیلم‌ها و کتاب‌ها و… پول دربیاورد. «همین‌طور مهارت‌هاي درک مطلب و نوشتن‌اش را بهبود دهد.»

 

۷. کاردستی یا اثر هنری:

آیا فرزندان تان استعداد خلق چیزی را دارند؟ آنان می‌توانند اثر هنری‌شان را در نمایشگاه‌هاي هنری کوچک یا از طریق نمایشگاه خانگی در حیاط خانه بفروشند. آنان می‌توانند سود کوچکی کسب کنند و استعداد هنری‌شان را پرورش دهند.راه‌اندازی کسب و کار شخصی به کودکان کمک می‌کند اعتماد به نفس‌شان را رشد دهند و بفهمند

 

 به گزارش پارس ناز اگر با همه‌ي وجود بر آن متمرکز شوند و سخت کار کنند به هر چه می‌خواهند می‌توانند برسند. برای مثال، فلیکس فینکبینر، یک نمونه‌ي بی نظیر از ابتکار عمل و دستیابی به موفقیتی بزرگ همراه با پشتیبانی صحیح است.زمانی که او سازمان غیرانتفاعی “نهال برای زمین “را در 2007 تأسیس کرد تنها ۹ سال داشت. این ابتکار زیست‌محیطی،

 

آگاهی درباره‌ي مسائلی مانند تغییرات آب و هوا را بالا می‌برد. “نهال برای زمین” در 2011 به هدف کاشت یک میلیون درخت در سراسر دنیا دست یافت. تا امروز، این سازمان بیش از 13 میلیون درخت کاشته است. “نهال برای زمین” با یک کودک شروع کرد و حالا بیش از 100 هزار کودک در سراسر دنیا با آن همکاری می‌کنند.

 

فقط به این فکر کنید که فرزندان تان با یک رویا، یک روح خلاق و کمی تلاش چه تأثیری می‌توانند داشته باشند و چگونه درس‌هایی که آموخته‌اند انها را به بزرگ‌سالی هدایت می‌کند و برای یک آینده‌ي مالی موفق آماده می‌سازد.