پارس ناز پورتال

کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید 

برخی اوقات اکتشافات علمی چنان وحشتناک میباشند که در سکوت رسانه اي قرار میگیرند تا ایجاد ترس و هراس در میان مردم نشود. حقایق و یافته‌هاي علمی, در برخی موارد بسیار عجیب و غیر منتظره میباشند. در همین راستا, دقت شما را به 13 اکتشاف علمی وحشتناک و عجیب جلب می کنیم.

 

علاقه‌مندان به دنیای علم, همواره به دنبال اکتشافات اخیر و دستاوردهای تازه‌اي میباشند که فهم ما را نسبت به محیط اطراف خود وارد مرحله تازه‌اي کند. اما در برخی موارد, این دستاورد ها بسیار عجیب و حتی وحشتناک میباشند! در این مقاله, به معرفی 13 اکتشاف علمی وحشتناک می پردازیم; یافته‌هاي جدیدی که تماما در سال 2017 محقق شده‌اند

 

1- پیدایش موجودی فاقد صورت از دریا!

کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

تصور فعلی ما از تمامی جانداران طبیعت, شامل موجوداتی‌ هست که هم چون انسان دارای حواسی چندگانه باشند. امروزه, دانشمندان به واقعیت‌هاي عجیبی از دنیای اطراف ما دست یافته‌اند; وقایعی که درک ما را نسبت به جایگاه انسان در جهان و همسایه‌هاي کیهانی‌مان تغییر میدهد. ولی سوال اینجاست که ما آدم ها,

 

تا چه اندازه نسبت به محل زندگی خود ما اطلاعات داریم؟ آیا همه ي چیز را از محیط اطراف و اعماق اقیانوس‌ها می دانیم؟ مسلما خیر! وقوع طوفان هاروی در جنوب شرق ایالت تگزاس ایالات متحده کشور آمریکا, نخستین حادثه عجیبی هست که در فهرست 13 اکتشاف علمی وحشتناک جای گرفت. در پی این رخداد, موجودی اسرارآمیز به ساحل نشست

 

که در کمال ناباوری, فاقد صورت بود. تشخیص چهره این موجود عجیب‌وغریب بسیار مشکل هست و نحوه قرارگیری لب‌هاي او به گونه‌اي‌ست که دندان‌هاي تیزش را به رخ میکشد.خبر اکتشاف این موجود عجیب‌وغریب, در مدت زمان کوتاهی به اینترنت راه یافت و شایعات بسیاری را نیز به راه انداخت.

 

این موضوع که به تیتر داغ رسانه‌ها تبدیل شده بود, در اتمام توسط یکی از زیست‌شناسان موسسه اسمیتسونین «Smithsonian Institution», بعنوان گونه‌اي از نژاد خزندگان معرفی شد. ولی با این وجود, حتی تصور مقابله با این موجود عجیب در حالت زنده, لرزه بر تن همگان خواهد انداخت.

 

2- کرم بابیت; هیولای اقیانوس‌ها!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

دنیای اقیانوس‌ها, بسیار ناشناخته‌تر از آن چیزی‌ست که فکرش را می کنید! یک اکتشاف علمی وحشتناک دیگر در این فهرست, به کرم بابیت از رده کرم‌هاي پرتاران «Polychaeta» یا کرم‌هاي آبزی اختصاص دارد.کرم هابیت, یک صیاد بسیار خطرناک در اعماق اقیانوس هست. این دسته از موجودات, بدن خود را در زیر شن‌هاي اقیانوس پنهان کرده

 

و به انتظار قربانی خود مینشینند. شکل و شمایل کرم بابیت, به موجودی خیالی تحت عنوان «سارلک» «Sarlacc» در جنگ ستارگان «Star Wars» شباهت دارد.کرم بابیت, طعمه خود را از میان موجودات آبزی انتخاب می کند و زمانی که سایر موجودات به این ناحیه از شن‌هاي اقیانوس نزدیک می شوند, در دام او گرفتار شده و رفته رفته به زیر شن‌ها کشیده خواهند شد.

 

3- ارتباط عجیب بین قبل و آینده!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

محققان با جایگزین کردن «زمان» با «فضا» در قضیه بل «Bell’s Theorem», تئوری کوانتومی جدیدی را مطرح کردند که ادعا می کند: قبل, میتواند تحت تاثیر آینده باشد!دانشمندان اذعان کرده‌اند که این قضیه, نمونه به حرکت فوتون‌ها در مسافت‌هاي بسیار طولانی هست. اگر زمان, همواره حرکتی یک سویه نداشته باشد, بعید نیست که در آینده بتوانیم به قبل هم سفر کنیم!

 

4- تصویربرداری از سیاهچاله!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

بی تردید سیاهچاله‌ها را میتوان بعنوان یکی از موارد برجسته در فهرست 13 اکتشاف علمی وحشتناک به شمار آورد. سیاهچاله‌ها, از اسرارآمیزترین مفاهیم جهان میباشند. افق حادثه یک سیاهچاله, همان جایی‌ست که دیگر هیچ برگشتی از آن در کار نخواهد بود. هرچیزی که به این ناحیه نزدیک شود, دیگر قادر به خروج از آن نیست; حتی نور!

 

حالا, دانشمندان تلاش می کنند تا بتوانند به یک درک و تصور دقیق‌تر از افق حادثه سیاهچاله‌ها دست یابند. کمان اي* «*Sagittarius A» نقطه‌اي در مرکز کهکشان راه شیری هست که تصور می رود این جرم یک سیاه‌چاله ابرپرجرم باشد. تلسکوپ افق حادثه «Event Horizon Telescope», نخستین تلاش بشر برای تصویربرداری از این پدیده ناشناخته در کیهان هست.

 

5- تولید برج آزتک‌ها با 650 جمجمه انسان!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

قفسه جمجمه, محلی برای نمایش صدها جمجمه انسان بود که برای نخستین بار توسط اهالی باستانی آمریکای میانه ساخته شد. جدیداً گروهی از باستان‌شناسان, به اکتشاف ترسناکی در مکزیکوسیتی دست یافتند; روایتی که لرزه بر تن می‌افکند!این دیواره عجیب, متشکل از 650 جمجمه انسان هست که شاید از قربانیان جنگ تهیه شده بود.

 

شمار زیادی از این جمجمه‌ها, متعلق به کودکان و زنان میباشند و به عقیده محققان, برج آزتک‌ها یکی از دلخراش‌ترین چشم‌اندازهای تاریخ به شمار می رود.

 

6- پنجاه سال پس از آزمایش میلگرام!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

با گذشت 50 سال از آزمایش میلگرام , روانشناسان یکبار دیگر آن را به اجرا درآوردند. استنلی میلگرام «Stanly Milgram», آفریننده این آزمایش روان‌شناختی بود. آزمایش میلگرام, سه ماه بعد از شروع دادگاه آدولف آیشمان, بعنوان یکی از نظامیان کشور آلمان نازی, انجام گرفت. هدف از اجرای آزمایش میلگرام, این بود که مشخص شود ایا آدولف آیشمان و میلیون‌ها آلمانی دیگر, شخصا در هولوکاست نقش داشته و یا این که صرفا در حال اجرای دستورات مقامات بالا رتبه خود بودند؟

 

استنلی میلگرام, در نتایج این آزمایش دریافت که تنها درصد کمی از اهالی کشور آلمان, شخصا آماده به شکنجه دیگران میباشند. حالا, گروهی از روان‌شناسان, با تکرار آزمایش میلگرام, یکبار دیگر نتایج آن را به سنجش گذاشتند. خبر مفید این که نتایج آزمایش میلگرام در امسال, با نتایج 50 سال پیش مطابقت داشت.

 

7- عنکبوت‌هراسی در بدو تولد!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

آیا عنکبوت‌ها برای شما وحشتناک و یا چندش‌آور میباشند؟! جای نگرانی نیست; چرا که این ترس, یک حس غریزی بوده و به قول دانشمندان, شما با این ترس متولد شده‌اید!گروهی از محققان, آلبوم‌اي از عکس هاي شامل گل‌ها, مارها, ماهی‌ها و عنکبوت‌ها را در مقابل کودکانی خردسال قرار دادند.

 

نتایج این آزمایش نشان داد که در تمامی موارد, کودکان نسبت به مار و عنکبوت‌ها, حس ترس را تجربه کرده‌اند; هرچند که شمار زیادی از کودکان آماده در این آزمایش, هنوز درک درستی از ماهیت این دسته از وجودات نداشتند!

 

8- کشف حشرات قدیمی در کهربا!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

کشف دو حشره اخیر و ناشناخته در کهربا, دانشمندان را شگفت زده فرآوری! قدمت این حشرات, به بیش از 100 میلیون سال قبل برمی‌گردد و محققان هیچ نظری درمورد ماهیت آن ندارند!به منظور درک صحیح‌تر این اکتشاف, باید این نکته را نیز اضافه کرد که تا به حال میلیون‌ها گونه گوناگون از حشرات به ثبت رسیده و تمامی آنان, در 32 دسته‌بندی گوناگون جای گرفته‌اند. حشراتی که اخیرا در این کهربا یافت شده‌اند, به خودی خود یکی از این 32 دسته را شامل شده‌اند.

 

9- یک سیگنال مرموز از فضا!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسیدما هنوز از ماهیت حقیقی انفجارهای رادیویی سریع «FRBs», اطلاعات چندانی نداریم. محل انتشار این سیگنال‌ها, در بیشتر موارد ناشناخته بوده و عمری بسیار کوتاه و در حد چند میلی ثانیه دارند. دانشمندان تا به حال توانسته‌اند با بهره گیری از تلسکوپ‌هاي رادیویی, چند نمونه از این انفجارهای رادیویی را به ثبت برسانند.

 

نظریه‌هاي گوناگونی پیرامون ماهیت این پدیده مطرح شده که از جمله آن‌ها می توان به سیاهچاله‌ها, ستاره‌هاي نوترونی, مگنتارها و حتی موجودات فضایی اشاره کرد! یکی از سیگنال‌هاي رادیویی تکرارشونده که FRB 121102 اسم گرفته, تا به حال بیش از 30 مرتبه توسط دانشمندان رصد شده و یکی از عجیب‌ترین رویدادهای کیهان به شمار میرود.

 

در ماه آگوست, دانشمندان از کشف 15 سیگنال مرموز فضایی اخیر از یک کهکشان دوردست خبر دادند که در طول مدت 5 ساعت به وقوع ضمیمه! منشا این انفجارها چه پدیده‌اي هست؟ آیا عمر ما برای فهم این موضوع کافی خواهد بود؟

 

10- ماجرای حوضچه روح!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

شمار زیادی از شما, با بازی گیاهان در مقابل زامبی‌ها «Plants vs Zombies» آشنا هستید, اما این بار قرار هست با گیاهانی هم چون زامبی آشنا شوید!اخیرا, گروهی از محققان با حفاری حوضچه‌هاي روح, در تلاش میباشند که گیاهان زامبی را به زندگی برگردانند.

 

این دسته از گیاهان آبزی که نزدیک به یک قرن در زیر زمین دفن بوده‌اند, حالا قرار هست به لطف تلاش‌هاي محققان مجدد به زندگی برگردند. این پدیده, شامل حوضچه‌هایي هست که به طور کامل خشک نشده و در زیر زمین‌هاي کشاورزی قرار دارد.به قول دانشمندان, احیای این حوضچه‌هاي روح, میتواند منجر به جایگزینی زیستگاه‌ها و تنوع‌هاي زیستی شود.

 

11- ماده‌اي عجیب در میان کهکشان‌ها!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

اگر به تصویر هاي تهیه شده توسط تلسکوپ هابل نگاه کنید, منظره‌اي زیبا از فضای بی‌کران را میبینید که نقاطی نورانی در آن شناور میباشند.به قول محققان دانشگاه واترلو «Waterloo» در کانادا, کل ماجرا در همینجا خلاصه نمی شود. این گروه از دانشمندان, پیروز به ثبت تصویری از ماده تاریک شده‌اند که مسبب اتصال کهکشان‌ها به همدیگر هست; ماده‌اي که تا پیش از این, کسی پیروز به مشاهده یا شناسایی آن نشده بود.

 

12- کشف گرازماهی مدفون در گورستان!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسیددر اوایل امسال, گروهی از باستان‌شناسان از یک اکتشاف علمی وحشتناک دیگر خبر دادند! اهالی قرون وسطی, چرا باید یک گراز ماهی را با دقت بسیار دفن کرده باشند؟ بقایای کشف شده از این گرازماهی که در یک گورستان کشف شده, نشان می دهند که گروهی از اهالی عهد باستان, با دقت این جانور را در زیر خاک دفن کرده‌اند.

 

هنوز برای باستان‌شناسان مشخص نیست که چرا باید فردی از زمان قرون وسطی, خود را تا این اندازه به زحمت انداخته باشد تا این جانور را در گورستان دفن کند!

 

13- خفاش‌هاي خون‌آشام!
کشف های علمی وحشتناک سال 2017 را بشناسید

گروهی از خفاش‌هاي آمریکای جنوبی و مرکزی, رژیم خوراکی خود را از پرندگان به انسان ها تغییر داده‌اند! این دسته از خفاش‌ها که بعنوان خون‌آشام شناخته میشدند, اخیرا بعنوان ومپایرهای دنیای حقیقی لقب گرفته‌اند.به قول دانشمندان, عواملی از قبیل نابودی جنگل‌ها,

 

موجب تغییر رژیم خوراکی این دسته از خفاش‌هاي خون‌آشام شده و آنان را به این سمت سوق داده هست. با این حال, چگونگی هضم خون انسان توسط این دسته از خفاش‌ها, در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.