پارس ناز پورتال

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

مجموعه : اخبار سینما
کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

کلکسیون خودروهای پل واکر فقید + بیوگرافی 

در اینبخش کلکسیون ماشین هاي پل واکر فقید هنرپیشه مشهور و محبوب هالیوود را جمع آوری کرده ایم. پل واکر دریک صانحه رانندگی جان خودرا از دست داد و دنیای بازیگری با شنیدن این خبر تا مدت زیادی مات و مبهوت بود، همه ی مـا بازی او در سری فیلمهای سریع و خشن را دوست داریم، در ادامه کلکسیون ماشین هاي وی را مرور میکنیم تا بدانیم او چقدر در زندگی واقعی اش بـه سریع و خشن نزدیک بوده اسـت.

 

اکثر مخاطبین وی را با سری فیلم‌هاي سریع و خشن می‌شناسند و انصافاً هم باید گفت با توجه بـه علاقه زیاد پل واکر بـه سرعت، این نقش واقعاً برازنده او بود. همان‌گونه کـه حتما بـه‌خوبی میدانید بخت با پل واکر یار نبود و این هنرپیشه جوان و خوش‌آتیه در ۴۰ سالگی پس از بازی در چندین قسمت از فیلم‌هاي سریع و خشن دریک حادثه رانندگی جانش را از دست داد و هواداران را غصه‌‌دارد کرد.

 

خودرو نیسان 370Z

هنرپیشه‌هاي زیادی را سراغ داریم کـه پس از رانندگی با یک خودرو در فیلم بـه آن علاقه پیدا می کنند و همان خودرو را در زندگی شخصی نیز بـه خدمت میگیرند. پل واکر نیز در سری‌ فیلم‌هاي سریع و خشن سوار بر نیسان 370Z شد و رانندگی این خودرو بـه دلش نشست و این خودرو رابه گاراژ شخصی‌اش اضافه کرد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

برای آن دسته از کاربرانی کـه بـه خودرو هـای سریع نیسان علاقه‌ دارند باید بگوییم نیسان 370Z برای نخستین بار درسال ۲۰۰۹ بـه‌عنوان جایگزینی برای نیسان 350Z معرفی شد و یک بسیار نیرومند از نوع V6 را دراین خودرو شاهد هستیم. نیسان 370Z خودرو بسیار چابک و سریعی اسـت و مدل ۲۰۱۹ این خودرو چیزی حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارد.

 

خودرو B5 آئودی S4

زمانی کـه نخستین نسل از خودرو هـای B5 آئودی معرفی شدند، مدل S4 این خودرو بـه‌عنوان سریع‌ترین سدان دنیا شناخته می‌شد. این اتفاق اگر چـه مربوط بـه ۲۰ سال پیش اسـت اما پیشرانه ۲.۷ لیتری از نوع V6 با شش دنده کـه نیروی موتور رابه چهار چرخ این خودرو منتقل می کند ثابت کرده اسـت:

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

B5 آئودی S4 همان‌ گونه یکی از چالاک‌ترین سدان‌هاي دنیاست. طراحی بیرونی این خودرو ممکن اسـت ساده و معمولی بـه‌نظر برسد اما آئودی این نقص را در داخل کابین آن برطرف کرده و با محیطی آسان طرف هستیم کـه سواری خوبی را برای سرنشینان بـه ارمغان می‌آورد. B5 آئودی S4 در بازارهای جهانی با قیمتی بین ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار معامله می شود.

 

خودرو نیسان سیلویا «240SX»

اگر فیلم سریع و خشن: توکیو دریفت را دیده باشید حتما چشم شـما بـه جمال نیسان سیلویا روشن شده اسـت. پل واکر دراین فیلم حضور نداشت اما چندین دستگاه نیسان سیلویا رابه گاراژ خود اضافه کرده بود. نیسان سیلویا کـه در فیلم ازآن با نام مونالیزا نیز یاد میشود خودروی بسیار خوبی بود کـه راهی بازارهای جهانی نشد و بیشتر در کشور هـای آسیایی فروش رفت.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

البته نیسان 240SX را می توان نسخه جهانی این خودرو نامید با این فرق کـه سیستم انتقال نیرو دراین دو خودرو باهم تفاوت دارد. همان‌گونه کـه اشاره شد پل واکر فرصتی برای استفاده از نیسان سیلویا در فیلم‌هاي سریع و خشن پیدا نکرد اما این خودرو بـه اندازه‌اي برای او جذاب بود کـه برای استفاده در زندگی شخصی چندین دستگاه ازآن را سفارش داد.

 

خودرو فورد موستانگ فاکس‌‌ بادی

عشق پل واکر بـه خودرو هـای نیرومند و کلاسیک پایانی نداشت و یکی از طرفداران دوآتشه فورد موستانگ فاکس‌بادی بود. گفته میشود تعداد خودرو هـای موستانگ فاکس‌بادی موجود در گاراژ پل واکر بـه اندازه‌اي بود کـه حتی خودش هم حساب آن‌ها از دستش در رفته بود.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

مدل‌هاي شخصی‌سازی شده، کوپه و معمولی فورد موستانگ فاکس‌بادی در کلکسیون پل واکر حضور دارند و یک دستگاه از این خودرو با موتور نیرومند V8 در بازار‌هاي جهانی با قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار خرید و فروش می شود.

 

خودرو جیپ رانگلر

جیپ رانگلر در طول سال‌هاي کـه از ساخت آن می‌گذرد بـه لحاظ ظاهری دستخوش تغییرات زیادی شده اسـت اما بازهم جدید ترین مدل جیپ رانگلر را در نخستین نگاه خواهید شناخت و با خودروی بسیار شیک و قدرتمندی طرف هستیم کـه برازنده پل واکر بود. نیروی پیشرانه این خودرو بـه چهار چرخ آن منتقل میشود ودر کنار رانندگی در جاده‌هاي شهری، انتخاب خوبی برای مسیرهای آف‌رود و خاکی اسـت.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

این موارد باعث شد تا پل واکر یکی از جیپ‌هاي رانگلر رابه کلکسیون خودش اضافه کند. جالب اسـت بدانید این خودرو بـه لحاظ قیمت همیشه ارزش بالای خودرا حفظ کرده و حتی مدل‌هاي دهه‌هاي ۸۰ و ۹۰ جیپ رانگلر هنوز هم با قیمت‌هایي بالا در بازارهای جهانی معامله میشوند.

 

خودرو فورد برانکو

این خودروی شاسی‌بلند با هدف رفع نیاز رانندگان بـه یک خودروی تمام‌عیار در جاده‌هاي خاکی و شهری راهی بازار شد و مدل‌هاي مختلف آن یکی از دیگری بهینه‌تر شده‌اند تا فورد برانکو انتخاب خوبی برای کلکسیون خودرو هـای پل واکر باشد. فورد برانکو مدتی اسـت کـه دیگر تولید نمی شود.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

اما آوازه این خودرو باعث شده اسـت برند فورد وعهده‌هایي از عزم این شرکت برای تولید نسخه جدیدی از فورد برانکو درسال ۲۰۲۰ بـه علاقه‌مندان این خودرو بدهد. حيف کـه پل واکر در بین مـا نیست چرا کـه با توجه بـه شناختی کـه از او داریم بی شک مدل ۲۰۲۰ فورد برانکو را نیز بـه کلکسیون خودرو هـای خودش اضافه میکرد.

 

خودرو نسل چهارم فورد موستانگ

اگر نگاهی بـه تمامی خودرو هـای حاضر در گاراژ پل واکر فقید داشته باشید بـه سرعت متوجه علاقه زیاد وی بـه فورد موستانگ خواهید شد. بهمین دلیل اسـت کـه چهارمین نسل فورد موستانگ کـه ساخت آن بـه سال ۱۹۹۰ باز می گردد در کلکسیون پل واکر بـه چشم میخورد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

این خودرو ممکن اسـت جدید و امروزی بـه‌نظر نرسد اما بی شک پل واکر خاطره‌هاي خوبی با آن دارد و برای تجدید خاطرات خوش گذشته یک دستگاه فورد موستانگ نسل چهارم را خریداری کرده بود. این خودرو در حال حاضر با بهترین امکانات در بازار هاي جهانی با قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار معامله میشود.

 

خودرو نیسان آلتیما

در بین تمامی خودرو هـای پل واکر، نیسان آلتیما بیشتر از بقیه خودروها نظر هواداران وی را جلب کرده اسـت چرا کـه بعید بنظر می رسد نیسان آلتیما ویژگی خاصی برای پل واکر داشته باشد و دلیل خرید این خودرو توسط وی مشخص نیست.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

نیسان آلتیمای پل واکر خودروی چندان گران‌قیمتی نیز بـه‌حساب نمی آید در بازارهای جهانی حدود ۲۰ هزار دلار قیمت‌گذاری میشود. باید بـه این نکته نیز اشاره کرد کـه مدل‌هاي جدید نیسان آلتیما انصافاً امکانات خوبی دارند و تجربه شیرینی را در اختیار راننده قرار می‌‌دهند.

 

خودرو مرسدس‌ بنز 560SL

عشق‌ سلبریتی‌ها بـه برند مرسدس‌بنز پایانی ندارد و پل واکر برای اثبات علاقه‌اش بـه این برند آلمانی یک دستگاه مرسدس‌بنز 560SL رابه کلکسیون خودرو هـای خود اضافه کرده بود.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

این خودرو بـه‌عنوان یکی از بهترین مرسدس‌بنزهای کلاسیک بـه‌حساب می آید و پیشرانه‌ پرشتابی دارد و کاملاً مشخص اسـت پل واکر سوار بر مرسدس‌بنز 560SL حسابی در خیابان‌ها جولان داده اسـت.

 

خودرو نسل پنجم فورد موستانگ

کاملاً مشخص اسـت پل واکر سعی داشته تا تمامی نسل‌هاي فورد موستانگ رابه کلکسیون خود اضافه کند ودر کنار چهارمین نسل از فورد موستانگ شاهد حضور پنجمین نسل از این خودروی جذاب و نیرومند نیز هستیم. اگر از طرفداران برند موستانگ باشید حتما بـه‌خوبی می دانید کـه نسل چهارم این خودرو آن‌گونه کـه باید و شاید نتوانست هواداران را راضی نگه‌ دارد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

بهمین منظور فورد برای نسل پنجم این خودرو طرحی نو در انداخت و بهینه‌سازی‌هاي مختلفی را در آن اعمال کرد. پنجمین نسل فورد موستانگ در حال حاضر در بازارهای جهانی قیمت زیادی ندارد و بی شک عشق پل واکر بـه برند موستانگ باعث خرید این خودرو شده اسـت، در غیر این صورت این خودرو برای استفاده در دنیای مدرن امروزی حرف زیادی برای گفتن ندارد.

 

خودرو بی.‌ام‌.‌و E36 M3

در نخستین نگاه بـه این خودرو ممکن اسـت با خود فکر کنید با خودرویی طرف هستیم کـه راننده آن سعی دارد ادای راننده‌هاي مسابقه‌اي را درآورد و انتظار چندانی از سرعت بی‌.‌ام‌.‌و E36 M3 نمی توان داشت. اما حرف مـا را قبول کنید و ظاهر این خودرو را نخورید چرا کـه با خودروی بسیار سبک‌وزنی طرف هستیم کـه تجهیزات داخلی آن تا حد امکان برداشته شده تا وزن کمتری داشته باشد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

استفاده از الیاف کربن و درهای آلومینیومی نیز یکیدیگر از دلایل سبک‌ بودن این خودروی پرشتاب و سریع اسـت. جالب اسـت بدانید پل واکر بجای یک دستگاه، ۷ دستگاه بی.‌ام.‌و E36 M3 خریداری کرده بود کـه بـه لحاظ قیمت ۱۰ بار از نسخه معمولی این خودرو گران‌تر اسـت.

 

خودرو بی.‌ام‌.و M1

در بین تمامی خودروهایی کـه در سری M بی.‌ام‌.‌و شاهد هستیم این خودرو یک سر و گردان بالاتر قرار می گیرد و پیشرانه آن در قسمت وسط قرار گرفته و تنها دو سرنشین در آن جای میگیرند.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

مدل بی.‌ام.‌و M1 کـه پل واکر در کلکسیون خود نگه داری می کرد بـه لحاظ زیباشناختی نیز بسیار شیک و جذاب طراحی شده بودو با خودرویی سریع و مسابقه‌اي طرف هستیم کـه چیزی حدود نیم میلیون دلار قیمت دارد.

 

خودرو بی‌.‌ام.‌و 850CSI

در نخستین نگاه بـه این خودرو متوجه خواهید شد کـه با یک خودروی سریع و چابک سر و کار داریم، بی شک پل واکر نیز همین برداشت را از بی‌.‌ام‌.‌و 850CSI داشته و این خودرو رابه همین دلیل خریده بود. بی.‌ام‌.‌و‌ 850CSI طراحی بیرونی جذاب و جوان‌پسندانه‌اي دارد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

یک پیشرانه C12 با شش دنده دستی و سیستم‌تعلیق بهینه‌‌شده‌اي را دراین خودرو شاهد هستیم. این خودرو قیمت گرانی نیز دارد و مدلی کـه پل واکر سوار بر آن می‌شد در بازارهای جهانی با قیمت گزاف ۱۰۰ هزار دلار معامله می شود.

 

خودرو سالین S7

با یکی از بهترین خودروهایی طرف هستیم کـه پیشرانه آن در وسط خودرو تعبیه شده اسـت. این خودرو قدرت و کارایی چشم گیری دارد با یک نیش‌گاز بـه سرعتی معادل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. سالین S7 پیشرانه‌اي بسیار نیرومند از نوت V8 دارد کـه هزار اسب‌ بخار نیرو تولید می کند.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

این ماشین بـه لحاظ امکانات پیشرفته نیز چیزی کم و کسر ندارد کـه دراین زمینه می توان بـه دوربین عقب و درهای بازرسی از راه دور اشاره کرد. این خودرو نتوانسته اسـت لقب گران‌ترین خودروی کلکسیون پل واکر را ازآن خود کند اما بازهم یکی از گران‌ترین این خودروها بـه حساب می آید.

 

خودرو فورد جی‌ تی

فورد جی‌تی در‌واقع نسخه‌اي بهینه‌ شده از خودروی پرآوازه فورد جی‌تی۴۰ اسـت. این خودرو ماحصل همکاری دو برند فورد و شلبی برای رقابت با تیم فراری در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز بودو انصافاً هم باید گفت فورد جی‌تی ۴۰ بـه خودروی جذاب و پرطرفداری تبدیل شد. دراین بین فورد جی‌تی در اوایل قرن ۲۱ میلادی عرضه شد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

حضور یک پیشرانه V8 با ۵۵۰ اسب‌ بخار نیرو نوید از خودرویی بسیار چابک و نیرومند می‌داد. فورد جی‌تی کـه در کلکسیون پل واکر شاهد آن هستیم از پیشرانه نیرومند نسخه جدید این خودرو بهره گرفته اسـت اما پل ترجیح داد تا ظاهر این خودرو همانند فورد جی‌تی ۴۰ طراحی شود.

 

خودرو رولزرویس گوست

تا این لحظه بـه خودروهایی در کلکسیون پل واکر اشاره کردیم کـه بـه لحاظ اشرافی بودن حرف زیادی برای گفتن نداشتند و ازآن جاییکه پل واکر سلبریتی محبوبی بود برای این‌کـه در قد و قواره یک سلبریتی ثروتمند و پرطرفدار ظاهر شود یک دستگاه رولزرویس گوست رابه کلکسیون خودرو هـای خود اضافه کرد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

انصافاً هم باید بـه انتخاب پل واکر برای خرید این رولزرویس تبریک گفت چرا کـه با خودروی لاچکری و اشرافی طرف هستیم کـه درکنار زیبایی و وقار، پیشرانه‌اي ۵۶۲ اسب‌بخاری دارد و بسیار سریع و نیرومند اسـت. این خودرو از موتور V12 دوگانه توربوشارژ بهره می گیرد و چیزی حدود ۲.۵ تن وزن دارد.

 

خودرو پورشه ۹۱۱ GT3 RS

کمتر سلبریتی‌ را سراغ داریم دست‌کم یک پورشه در کلکسیون‌اش نداشته باشد و پول واکر نیز یکی از بهترین پورشه‌هاي دنیا رابه گاراژ خودش‌ اضافه کرده بود. پورشه ۹۱۱ GT3 RS پل واکر خودرویی تمام‌عیار اسـت کـه ماحصلی از دستاوردهای پورشه را دراین خودرو شاهد هستیم.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

این خودرو همانند سایر خودرو هـای پورشه قیمت گزافی دارد اما با پول و ثروتی کـه پل واکر بابت فیلم‌هاي سریع و خشن بـه جیب‌زده بود خرید پورشه ۹۱۱ GT3 RS برای او حکم پول خرد را داشت.

 

خودرو فراری 360 چلنج استرادل

پل واکر یک نسخه اختصاصی از فراری ۳۶۰ چلنج استرادل را خریداری کرده بودو ترمزهای سرامیکی و شیشه‌هاي پلکسی‌گلس را می توان از ویژگی‌هاي برتر این فراری ذکر کرد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

این خودرو یکی از گران‌قیمت‌ترین خودرو هـای کلکسیون واکر بـه‌حساب می آید ودر بازارهای جهانی حدود ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارد و بی شک فراری ۳۶۰ چلنج استرادل سواری خوب و لذت‌بخشی رابه پل واکر فقید داده اسـت.

 

خودرو کامارو ینکو سوپر

اگر نسخه دوم فیلم سریع و خشن‌ را دیده‌ باشید حتما صحنه‌اي کـه کامارو ینکو سوپر با چندین خودروی سریع ژاپنی مسابقه میدهید را دیده‌اید. علاقه‌مندان کامارو بـه‌خوبی می دانند کـه ینکو سوپر یکی از نایاب‌ترین کاماروهایی اسـت کـه تا کنون ساخته شده و طبیعتاً با یکی از گران‌قیمت‌ترین آن‌ها نیز طرف هستیم.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

کامارو ینکو سوپر در بازارهای جهانی چیزی حدود ۶۰۰ هزار دلار قیمت دارد، این خودرو درواقع همان کامارو ۱۰۶ SS اسـت کـه شخصی‌سازی‌هاي زیادی را شاهد بوده ودر این زمینه میتوان بـه حضور پیشرانه کوروت در آن اشاره کرد.

 

خودرو پورشه کاررا جی‌ تی

آخرین خودرو از کلکسیون خودرو هـای پل واکر بـه خودرویی اختصاص یافت کـه هوادارانش دل خوشی از این خودرو ندارند چرا کـه پل واکر سوار برهمین خودرو جانش را از دست داد. البته حتما بـه‌خوبی می دانید کـه پل پشت فرمان پورشه کاررا جی‌تی ننشسته بودو این دوست وی بود کـه با سرعت زیاد باعث تصادف شد. یک پورشه کاررا جی‌تی قرمز در کلکسیون خودورهای پل‌ واکر وجوددارد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

این خودرو برای نخستین بار درسال ۲۰۰۳ رونمایی شد ودر آن زمان بـه ‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین خودرو هـای ساخت‌ دست بشر شناخته می‌شد. پورشه کاررا بـه یک پیشرانه ۵.۷ لیتری از نوع V10 مجهز اسـت و بـه‌رغم این‌کـه بیشتر از ۲ دهه از ساخت آن می‌گذرد بازهم قیمت گرانی دارد ودر بازارهای جهانی حدود ۴۴۰ هزار دلار معامله میشود. دلیل این قیمت گزاف را می توان بـه این دلیل دانست کـه تنها ۱۲۷۰ دستگاه پورشه کاررا جی‌تی تولید شده اسـت.

 


 

و در ادامه بیوگرافی پل واکر

 

پل واکر «Paul Walker» با نام کامل پل ویلیام واکر چهارم در روز 12 سپتامبر سال 1973 «21 شهریور سال 1352» در کالیفرنیای ایالات امریکا بدنیا آمد. پل واکر دو خواهر و دو برادر دارد. مادرش مدل، پدرش پیمانکار ساختمان و پدربزرگش یک بوکسور حرفه اي بوده اسـت. او یک دختر بنام «مایدو» دارد.

 

اولین تجربه بازیگری پل واکر

نخستین تجربه بازیگری پل واکر بـه حضور او در تبلیغات تلویزیونی «پامپرز» در سن دو سالگی برمی گردد. او بعد از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه کالیفرنیا در رشته زیست شناسی دریایی با توجه بـه داشتن چهره فتوژنیک بـه دنبال علاقه اش کـه همان بازیگری بود رفت و توانست درسال ۱۹۸۵ زمانی کـه ۲۲ سال داشت در چندین شوی تلویزیونی از جمله «بزرگراه بهشت» و «رئیس کیه؟» حضور پیدا کند.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

پل واکر با بازی در فیلم کمدی-وحشتناک «هیولا در قفسه» «Monster in the Closet» بازیگری حرفه‌اي خودش را در سن ۱۳ سالگی آغاز کرد. اما بعد ازآن موفقیت چندانی بر روی پرده سینما نداشت تا این‌کـه درسال ۱۹۹۸ با بازی در فیلم «ملاقات با دیدلز» تا حدودی نامش سرزبان ها افتاد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

بعد ازآن بود کـه در چندین فیلم بعنوان نقش مکمل بازی کرد تا این‌کـه درسال 2001 با نقش آفرینی در فیلم اکشن «سریع و خشن1» «The Fast and the Furious» در نقش «ویلیان اُ کانر» مقابل «ون دیزل» توانست بـه شهرت دست پیدا کند. فروش باورنکردنی «سریع و خشن» شهرت پل واکر را هرروز بیشتر از پیش می کرد.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

و این فروش تصمیم برای ساخت ادامه این فیلم جای پای واکر را در دنیای هالیوود محکمتر می کرد. او تا سریع و خشن سری 7 دراین فیلم بازی کرد. پل واکر بعد از بازی در فیلم سریع و خشن توانست در فیلم هایي هم چون «پرچم پدران مـا» بـه کارگردانی کلینت ایستوود و «هشت درجه زیر صفر» بازی کرد.

 

مرگ ناگهانی پل واکر

همه ی چیز داشت خوب پیش می رفت تا این‌کـه در 30 نوامبر سال 2013 زمانی کـه پل واکر ساعت سه و نیم بعد از ظهر با دوستش راجر روداس در حال خروج از یک مراسم خیریه بودند خودرو پورشه انها از مسیر خارج می شود و با یک تیر چراغ برق برخورد می کند و منفجر می شود. پل واکر و دوستش دراین حادثه جان خودرا از دست دادند. پلیس علت این حادثه را سرعت غیرمجاز اعلام کرد.

 

نخستین ها و آخرین ها

نخستین فیلمی کـه پل واکر در آن بازی کرد «هیولا در گنجه» بود کـه درسال 1986 ساخته شد و او در نقش پروفسور بنت جلوی دوربین رفت. آخرین فیلم او هم «سریع و خشن 7» بود کـه کارگردانی آنرا جیمز وانبر عهده داشت.

کلکسیون ماشین های پل واکر فقید + بیوگرافی پل واکر

نخستین برنامه تلویزیونی پل واکر CBS Schoolbreak Special نام داشت کـه بین سال هاي 1984 تا 1994 نمایش داده شد. آخرین برنامه تلویزیونی او نیز حضور او در اپیزود اول از برنامه «هفته کوسه» بود کـه درسال 2013 نمایش داده شد.