پارس ناز پورتال

کمبودها در بدن این گونه خود را نشان خواهند داد

کمبودها در بدن این گونه خود را نشان خواهند داد

کمبودها در بدن این گونه خود را نشان خواهند داد 

بدن در صورت کمبود مواد مهم و حیاتی از خود نشانه هاي بروز خواهد داد تا فرد با دقت به آن،نسبت به فراهم سازی ماده خوراکی اقدام نماید. بدن ما مکانیسمی هست که در آن خیلی چیزها در یک زمان اتفاق میوفتد. و خیلی وقت ها با اخطارهایی کمبودهایش را به ما نشان میدهد. اگر این اخطارها نادیده گرفته شوند منجر به مشکلات جدی تری میشوند. در اینجا با برخی از این اخطارها آشنا شوید.

 

بی خوابی، زودرنجی و گرفتگی عضلات پا

اگر دچار چنین مشکلاتی هستید بدن تان نیاز به منیزیم و پتاسیم دارد. برای دریافت انها غذاهایی مانند گوجه فرنگی، پرتقال، موزو اسفناج مصرف کنید.

 

خشکی پوست

خشکی پوست نشاندهنده کمبود ویتامین E در بدن هست. بنابراین باید سبزیجات، روغن، آجیل و ماهی بیشتری مصرف کنید.

 

میل به شیرینی جات

گاهی اوقات خیلی ناگهانی هوس شیرینی می‌کنید. ممکن هست خاطر آن استرس، افسردگی یا خستگی باشد. پس بدن درخواست گلوکز می‌کند. برای اینکه چاق نشوید شکلات تلخ یا عسل بخورید.

 

میل به خوردن یخ

اگر چندان هوس یخ میکنید ممکن هست مشکل کم خونی داشته باشید. کمبود آهن. برای رفع کمبود آهن غذاهایی مانند گوشت گاو و تخم مرغ بخورید. گرچه بهتر هست در این مورد با دکتر مشورت کنید.

 

خونریزی لثه

 به گزارش پارس ناز اگر هنگام مسواک زدن دندان ها خونریزی می‌کنند ممکن هست کمبود ویتامین C داشته باشید. برای رفع کمبود ویتامین C این غذاها را بخورید: مرکبات، اسفناج، فلفل قرمز و سبز، گوجه فرنگی، کاهو، گل کلم و کلم بروکلی.

 

ناخن ها و مو هاي شکننده

ناخن ها و مو هاي شکننده نشاندهنده کمبود ویتامین B میباشند. برای رفع کمبود این ویتامین شیر و قارچ بیشتری مصرف کنید.

 

حلقه اطراف مردمک چشم

این مشکل معمولا برای افراد بالای ۵۰ سال بوجود می‌آید و کاملا طبیعی هست اما اگر برای جوان ترها پیش بیاید غیر عادی هست و نشاندهنده سطح کلسترول بالاست. در این صورت باید به دکتر مراجعه کنید.