پارس ناز پورتال

کمبود منیزیم و تمایل به خوردن غذاهای شیرین

کمبود منیزیم و تمایل به خوردن غذاهای شیرین

کمبود منیزیم و تمایل به خوردن غذاهای شیرین 

شمار زیادی از افراد میباشند که تمایل به خوردن غذا هاي شیرین دارند و یکی از خاطر هاي آن می‌تواند کمبود منیزیم در بدن باشد. احتمالا چندان با فواید منیزیم آشنا نباشید اما این ماده معدنی به بهبود سردرد، کاهش پریشانی و کاهش هوس غذا هاي قندی کمک میکند. اما نکته قابل دقت این هست که تحقیقات نشان داده شمار زیادی از ما به اندازه کافی منیزیم دریافت نمیکنیم.

 

منیزیم یکی از مواد مغذی بسیار مهم اما گمنام هست. منیزیم در کنار کلسیم ماده مغذی ضروری برای تمام فعالیت هاي سلولی هست اما بدنمان نمیتواند آن را خودش بسازد. این ماده معدنی را باید خود ما در طول روز از غذاها، نوشیدنی ها و یا مکمل ها بدست بیاوریم. مقدار منیزیم مورد نیاز در یک روز برای بانو ها 310 تا 320 میلی گرم و برای آقایان 400 تا 420 میلی گرم هست.

 

منیزیم حتی با این که به اندازه کافی مصرف نمیشود باز هم نادیده گرفته شده هست. استرس میتواند سطح منیزیم را پایین بیاورد و در نتیجه فشار خون افزایش می‌یابد و هورمونهای استرس از جمله کورتیزول و آدرنالین بالا میروند. دریافت منیزیم کافی هم‌چنین برای تنظیم گوارش، قعالیت عضلات و فرآوری انرژی نیز اهمیت دارد. منیزیم حتی در فرآوری سروتونین نیز تاثیر دارد، انتقال دهنده عصبی که مسئول متعادل کردن خلق و خو هست.

 

در ادامه به شما خواهیم گفت چطور مطمئن شوید که دیگر کمبود منیزیم نخواهید داشت.

 

میان وعده هاي خود را تغییر دهید
یکی از راه هاي ساده دریافت منیزیم افزودن گیاهانی به برنامه خوراکی هست که برگ هاي سبز تیره دارند نظیر اسفناج و کلم. همین طور میتوانید از بروکلی، کدو حلوایی، آجیل ها « به خصوص بادام »، لوبیاها و هم‌چنین پودر کاکائو بهره گیری کنید. اگر بتوانید در برنامه عادی هرروز خود غذا هاي حاوی منیزیم را وارد کنید برترین روش را برای رویارویی با کمبود در پیش گرفته اید.

 

میتوانید از بادام بعنوان یک میان وعده بهره گیری کنید اما اگر شک دارید که بتوانید منیزیم کافی را جذب بدن کنید می‌توانید از مکمل هاي آن بهره گیری نمایید. پیشنهاد میشود مکمل منیزیم را گذشته از این که بخوابید بهره گیری کنید.

 

آب معدنی خود را بهبود دهید
اگر آب گازدار دوست دارید راهی ساده برای افزایش منیزیم دریافتی به واسطه آن وجود دارد. آب معدنی راکه میخرید چک کنید تا مطمئن شوید منیزیم نیز یکی از مواد معدنی داخل آن هست. آب معدنی هاي گازدار میتوانند از ابتدایی ترین روشها برای دریافت مواد معدنی مورد نیاز بدنتان باشند.

 

از مکمل منیزیم بهره گیری کنید
منیزیم نمیتواند به خودی خود در یک قرص قرار بگیرد باید در کنار ماده اي دیگر باشد تا به تثبیتش کمک کند. بزرگ ترین مسئاله برای مکمل منیزیم خودش نیست بلکه ماده دیگریست که با آن ترکیب میشود. جذب منیزیم از انواع گوناگون مکمل ها با یکدیگر متفاوت هست و برخی از مولکول هایي که منیزیم با انها ترکیب می‌شود

 

عملکرد مخصوص به خود را در بدن دارند.بهتر هست در صورت نیاز به بهره گیری از مکمل منیزیم با دکتر داروخانه یا دکتر خودتان صحبتی داشته باشید تا انها انتخاب مناسب را به شما معرفی کنند.