پارس ناز پورتال

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خرید

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خرید

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خرید 

بعضی از خودروها در مصرف سوخت واقعا بهینه سازی شده اند و به واقع میتوان گفت که ارزش خرید را صرفا به خاطر کم مصرف بودنشان دارند. اینروزها که هزینه سوخت خودروی شخصی جایی برای خودش در سبد هزینه خانوار پیدا کرده است، خریداران اتومبیل بیشتر از قبل حواس شان به مصرف سوخت خودرویی که انتخاب میکنند، هست.

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خرید مصرف سوخت، بدون درنظر گرفتن چگونگی نگه داری از اتومبیل و نحوه رانندگی، به عوامل دیگری هم چون ظاهر، وزن، نوع جعبه دنده و همینطور نوع موتور ماشین بستگی دارد. با این حال بسیاری به این موضوع دقت میکنند که خودرویی انتخاب کنند که مصرف سوخت آن نه مستقلاً، بلکه نسبت به توان موتور آن کمتر باشد. چرا که یقیناً تعداد کم سیلندر یا حجم پایین موتور ماشین، به تنهایی راضی کننده نیست.

 

بعنوان مثال، الان بسیاری پراید رابا مصرف بنزین 6.5 بعنوان خودرویی که نسبتاً مصرف پایینی دارد، می شناسند. از طرف دیگر پژو پارس سال، با مصرف 9 لیتر در هر 100 کیلومتر، درنگاه اول یک خودروی پر مصرف بنظر می‌رسد. با این حال، اگر این مصرف سوخت را نسبت به توان موتور هر یک از آنها بسنجیم،

 

خواهیم دید که هردو با نسبت یکسانی، سوخت مصرف میکنند! بنابر این تنها نوع کاربری و بودجه خریدار، تعیین کننده انتخاب او دراین شرایط یکسان خواهد بود. با این اوصاف، صفحه دخل و خرج امروز در پی جواب به این سوال است که در رده هاي قیمتی زیر 50، بین 50 تا 100 و بیشتر از 100 میلیون تومان، مصرف کدام خودروها نسبت به توانشان، بیشتر می ارزد.

 

دراین زمینه، طیف گسترده اي از خودرو های ساخت یا مونتاژ داخل بررسی و نسبت مصرف به توان موتورآن هامحاسبه شده است. همینطور با دقت به مصرف بیشتر نسخه هاي اتوماتیک خودروها، تنها خودرو های با جعبه دنده دستی رامقایسه کرده ایم و نسخه هاي هیبریدی خودروها و توربو شارژ «برای خودرو های زیر 100 میلیون تومان» کنار گذاشته شده است.

 

نتایج نشان می‌دهد که خودرو های تولیدی با شرح فوق، برای ساخت یک اسب بخار، بین 400 تا 900 سی سی سوخت مصرف میکنند که از این لحاظ بهینه ترین ماشین، پژو 508 و رنو تالیسمان و نابهینه ترین خودروها، پژو پارس و 405 و نیز پراید هستند. در اینجا با دقت به تعدد خودرو های زیر 50 میلیون تومان، به چهار اتومبیل دراین محدوده قیمتی اشاره میشود.

 

در ادامه نیز در محدوده 50 تا 100 میلیون تومان دو اتومبیل بررسی می‌شود ودر بیشتر از 100 میلیون تومان نیز به دو ماشین اشاره خواهد شد. در پایان یادآور می‌شود که این موضوع، تنها یکی از مولفه هاي تصمیم گیری برای خرید مناسب ترین اتومبیل است.

 

کمتر از 50 میلیون تومان

آریو S300

نسخه 1600 سی سی آریو اس 300، که قیمتی بیش از 49 میلیون تومان دارد، بهترین خودروی زیر 50 میلیون تومان بر اساس شاخص مدنظر ماست. خودرویی چینی با رگه هایي از طراحی تویوتای ژاپن در طراحی شاسی و بدنه که نسبت به دیگر تولیدات چینی، کیفیت و ایمنی قابل قبولی دارد.

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خرید
هر چند که باز با استانداردهای بین المللی فاصله دارد. طبق اطلاعات وبسایت سایپا ، مصرف سوخت ترکیبی این ماشین 6.5 لیتر و توان موتور آن 112 اسب بخار است. همینطور دیگر منابع، به شتاب صفر تا 100 حدود 7.6 ثانیه این ماشین اشاره کرده اند.

 

ام وی ام 315

این خودروی چینی با قیمتی حدود 46 میلیون، دومین خودروی زیر 50 میلیون تومان در رده بندی امروز ماست.

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خرید

خودرویی که در دو نوع هاچ بک و صندوقدار با اختلاف قیمتی حدود سه میلیون تومان، توسط مدیران ماشین ارائه میشود. این ماشین که ظاهر جوان پسندی دارد، بعضاً در بازار با رنو ساندرو مقایسه می‌شود «که در صورتی که بودجه اي برای خرید چنین خودرویی در اختیار داشته باشید می‌توانید، بعدا مفصل این دو را بررسی کنید».این ماشین با مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر، توانی درحدود 107 اسب بخار ساخت می‌کند.

 

ام وی ام 110 جدید

اما رتبه سوم مطلوب ترین خودروی مدنظر گزارش ما به ام وی ام 110 جدید، تعلق می‌گیرد. یعنی همان خودروی چینی 32 تا 34 میلیونی ودر عین حال مختصر ما که با چراغ هاي عقب اش متفاوت است. گرچه خودروی نسخه اولیه آن، چندان خصوصیت هاي فنی مناسبی نداشت، اما ظاهرا روی ایمنی این اتومبیل مقدار بیشتری کار شده و عملکرد آن التیام یافته است.

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خریدمصرف ترکیبی این خودروی سه سیلندر مدیران ماشین، در شهر و جاده 4.5 لیتر اعلام شده که نسبت به توان 68 اسب بخاری آن، به نسبت پایین محاسبه میشود.

 

برلیانس هاي H330 و H320

رتبه چهارم شاخص مدنظر ما در خودرو های زیر 50 میلیون تومان، به دو ماشین از برلیانس یعنی خودروی هاچ بک H320 و سدان آن یعنی H330 تعلق دارد. گفته می‌شود درسال هاي اخیر، برلیانس همکاری هاي فزاینده اي با کمپانی بی ام دبلیو داشته که همین باعث شده است تا این دو ماشین با قیمت هایي درحدود 47 و 45 میلیون تومان، شباهت هایي به بعضی محصولات بی ام دبلیو پیدا کنند.

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خریداز رقبای این خودروها می‌توان به تندر 90 و دنا اشاره کرد. مصرف این خودروها 6.4 و توان موتور انها 103 اسب بخار اعلام شده است.

 

50 تا 100 میلیون تومان

سراتو 1600

این اتومبیل که در دو نوع معمولی و آپشنال ارائه می‌شود، محصولی از کیای کره جنوبی است. خودرویی که یکی از پرفروش ترین محصولات این کمپانی در 10 سال گذشته به شمار می‌آید. این اتومبیل کابین جادار و ظرفیت صندوق مناسبی دارد ودر قلب خود از موتور نیرومند 124 اسب بخار بهره میگیرد.

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خریدبا این حال، مصرف این ماشین به نسبت زیاد نیست و این اتومبیل 6.6 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر می سوزاند. الان سایپا، این ماشین را در دو نسخه یادشده، به قیمت هاي 82 و 86 میلیون تومان ارائه می‌کند.

 

پژو 301

اما دومین محصول مطلوب از نظر شاخص مصرف به ازای توان موتور، در رده زیر 100 میلیون تومان، پژو 301 است که البته تا لحظه تنظیم این گزارش، ساخت آن شروع نشده، اما طبق آخرین خبرها قرار است ایران اتومبیل ساخت آزمایشی آن رابه احتمال زیاد از هفته آینده شروع کند.

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خریداین ماشین که محصول مشترک ایران اتومبیل و پژو در قالب کمپانی مشترک ایکاپ است، یک سدان با قیمت 95 میلیون تومان است که از خصوصیت هاي آن می‌توان به مصرف 6.6 لیتر بنزین در 100 کیلومتر، قدرت موتور 114 اسب بخار و نیز شتاب حدود 12 ثانیه اشاره کرد.

 

بیشتر از 100 میلیون تومان

رنو تالیسمان

نخستین ماشین بین خودروهایی که مصرفشان به توانشان می ارزد در محدوده قیمتی بیش از 100 میلیون تومان، رنو تالیسمان است. این خودروی لوکس 200 میلیون تومانی که بتازگی توسط نگین اتومبیل وارد بازار شده است، تعداد زیادی از آپشن ها را از جمله ماساژور صندلی راننده، دوربین عقب، استارت دکمه اي، سنسور نور و باران، هدآپ و… به همراه دارد.

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خریدموتور این ماشین با مصرفی حدود 5.6 لیتر، 190 اسب بخار توان ساخت میکند که در نوع خود قابل دقت است. این اتومبیل استاندارد آلایندگی یورو 6 و نیز استاندارد ایمنی پنج ستاره از مرکز یورو NACP اروپا را دارد.

 

پژو 508

اما در رده محصولات بیشتر از 100 میلیون تومان، رتبه دوم به پژو 508 محصول مشترک ایران اتومبیل و پژو تعلق دارد. خودرویی تقریبا لوکس با پنج ستاره کیفی از مرکز یورو NACP که ایران اتومبیل تا کنون به ساخت و ارائه گسترده آن اقدام نکرده است و قیمتی حدود 185 میلیون تومان دارد.

کم مصرف ترین خودروهایی که در ایران می توان خریدپژو 508 همانگونه که از قیمت اش پیداست، امثال حریف خود، آپشن هاي متعددی امثال انواع سیستم هاي ترمز، سیستم پارک هوشمند و… دارد. این اتومبیل با موتوری توربو شارژ، مصرفی معادل 6.9 لیتر دارد که توانی درحدود 163 اسب بخار را برای آن فراهم می‌کند.