پارس ناز پورتال

کنار آمدن با مرد عصبی در زندگی مشترک

کنار آمدن با مرد عصبی در زندگی مشترک

کنار آمدن با مرد عصبی در زندگی مشترک 

بعضی از مردان میباشند که ناخودآگاه زود از کوره درمی روال و عصبانی می‌شوند، امروز برای خانمها راهکار درمورد رفتار با این مردان را داریم. کنار آمدن با همسر عصبی شاید برای خانمها یکی از مشکلات زندگی زناشویی باشد. اما نگران نباشید دراین مقاله چند راه برای آرام کردن مردان عصبانی رابه شما میگوییم.

 

ممكن هست همسر عصبانی شما درخانواده اي رشد كرده باشد كه آن گونه رفتارها طبیعی بوده هست و بیان احساسات درونی با چنین راه هاي خشن، بدون دقت به آسیبی كه بشما وارد می‌آید، به نظرش عادی می‌آید. اگر شما در خانه اي با عشق فراوان بزرگ شده اید، بطور قطع توقع محبت بیشتری از شوهرتان دارید و عصبانی شدن او شما رابه میزان فراوانی دلسرد و دلگیر می كند.

 

* به شوهرتان بگویید كه وقتی عصبانی می‌شود، چه میزان شما اذیت میشوید. شاید او از اینكه دارد بشما اذيت میرساند، آگاهی ندارد. اگر او شما را دوست دارد باید تلاش كند تا برای پیشگیري از غمگین شدن شما، عبارات مناسب و لحن متمایزی را یاد بگیرد. در حقایق بعضی از مردها بسیار خودخواهند و از درك دیدگاه هاي شما سرباز می‌زنند. اما دست کم سعی كنید زمانی كه او آرام هست، دراین مورد با او به گفتگو بنشینید.

 

* بیشتر مردان متأهل قادرند تا با احترام سخن بگویند، پس تلاش كنید درمورد آنچه بیش از همه ی شما را اذيت می‌دهد، با او صحبت كنید و از او بخواهید تا بیشتر ملاحظه احساسات شما را بنماید. برای داشتن یك زندگی زناشویی كامیاب، در جهت خوشحال و خشنود كردن یكدیگر تلاش كنید.

 

* در صورتی كه شوهر شما به احساساتتان اهمیتی نمی‌دهد و به صراحت اقرار می كند كه می‌خواهد شما را بیازارد ، ممكن هست خودش هم عمیقاً مصدوم باشد. از او درمورد آنچه كه وی را اذيت می‌دهد سؤال كنید و به او قول دهید این مسئله را طوری تغییر خواهید داد كه دیگر اذیت نشود. بعضی افراد دوست دارند وقتی خودشان آزرده خاطر میشوند، دیگران هم مانند آن ها باشند.

 

* اگر شما باعث آزردگی او شده باشید، ممكن هست او بخواهد كار شما را تلافی كند. بنابر این، درمورد انچه باعث شده تا شما وی را اذیت كنید با او حرف بزنید و سعی كنید تا دیگر با این روش وی را نیازارید.

 

* سعی‌ کنید همواره‌ در خانه‌ ودر برابر شوهر و فرزندانتان‌ نکات‌ مثبت‌ همسرتان‌ را یادآور شوید؛ مثلا همین‌ که‌ مراقب‌ لوازم‌ خانه‌ هست‌ و یا این‌ که‌ایشان‌ به‌ خویشان‌ خود بسیار احترام‌ میگذارد و… این‌ کار سبب‌ خواهد شدنقاط‌ مثبت‌ در ایشان‌ تقویت‌ گردد.

 

* پذیرفتن‌ ریاست‌ شوهر در خانه‌ کار بدی‌ نیست‌ و پذیرفتن‌ ریاست‌ ایشان‌ در خانه‌ ضرری‌ ندارد و از نظر روانی‌ ایشان‌ را فراهم سازی‌ کرده‌ و آرامش‌ رابه‌ خانه‌ باز می‌گرداند.

 

* کارهای‌ بد وی را به‌ خوبی‌ جواب‌ دهید؛ مثلا اگر انسان‌ حرف‌ زشت‌ زدشما یاد خدا بگویید و تصویر‌ العمل‌ نشان‌ ندهید.

 

* از زندگی‌ خود برای‌ اطرافیان‌ چیزی‌ نگویید و سخن‌ دل‌ خودرا تنهابرای‌ خدا بگویید و با گفتگوی‌ با او دل‌ خودرا آرام‌ سازید.

 

* محیط‌ زندگی‌ رابه‌ گونه‌اي‌ در آورید که‌ رغبت‌ همسرتان‌ برای‌ گفتگو بافرزندان‌ بیشتر شود و حتی‌ الامکان‌ از تشنجات‌ و بگومگوها دوری‌ کنید هرچند حق‌ به‌ جانب‌ شما باشد.