پارس ناز پورتال

کنار گذاشتن ترس از ایده های بزرگ و عملی کردن آن ها

کنار گذاشتن ترس از ایده های بزرگ و عملی کردن آن ها

کنار گذاشتن ترس از ایده های بزرگ و عملی کردن آن ها 

ترس داشتن از ایده هاي بزرگ میتواند باعث عدم تصمیم برای انجام آنها شود، امروز ما به شما روش کنار گذاشتن این ترس را تعلیم میدهیم. اگر هنگام معرفی ایده هاي بزرگتان یکی از این بازخوردهای منفی را شنیدید، بدانید که پیروز خواهیدشد.

 

همۀ مادر چنین شرایطی قرار داشته ایم. در جلسه اي بوده ایم که ناگهان ایده ناب و بزرگی بیان شده و افراد آماده در جلسه را حیرت زده کرده و ترسانده و باعث شده هست آنها از میز فاصله بگیرند، به موبایلشان چشم بدوزند و هزار و یک بهانه بیاورند تا آن ایده عملی نشود.

 

نکته اصلی این هست که مردم با انجام دادن کارهای ناشناخته دشوار دارند؛ اما برندهای نیرومند، برندهایی میباشند که بازار را متحول میکنند و این دگرگونی معمولاً از گروه کاری شان شروع می‌شود. ایده اي که باعث ترس و نگرانی کارمندان و همکارانتان می‌شود، احتمالا همان ایده اي باشد که بازار را متحول می‌کند. وقتی ایده بزرگی را مطرح میکنید، جواب هاي مثبت و منفی گوناگونی دریافت میکنید.

 

برخی از جواب هاي منفی، مثل چند موردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، نشان می‌دهند که ممکن هست ایده بزرگتان، ایده دگرگونی بخش و مفیدی باشد:

 

1. «ما انجامش نمیدهیم»

ترجمه: این ایده آن‌قدر شگفت انگیز هست که ما از پس انجام دادنش بر نمی‌آییم!جمله اي کلاسیک در دنیای منفی بافی! وقتی کسب و کار در تاریخ بشریت ابداع شد، این جمله هم هم زمان متولد شد! واقعیت این هست که منظور خاصی در پس این جمله نیست، بلکه ناشی از ترسی هست که اعضای گروهتان به دلیل آگاهی نداشتن

 

از چگونگی انجام دادن آن ایده دارند. ایده هاي بزرگ دستورکار اجرا ندارند، بلکه باید بررسی کنید و برترین روش را برای انجام دادنشان پیدا کنید. اگر ایده اي در حد معدن طلا داشته باشید، رهبران و برندهای بزرگ حاضرند آن را انجام دهند.

 

2. «این ایده ممکن هست باعث شود از ما شکایت کنند»

ترجمه: این ایده خیلی رقابتی هست و دقت رقبا را به شدت به خود جلب می‌کند.این دقیقا چیزی هست که رقبایتان میخواهند. آنها دوست دارند شما این دیدگاه را یقین کنید و از اقدام به عمل و ابتکار بترسید. ایده هاي دگرگونی بخشتان را با هدف جلب دقت مشتریان رقیبتان ارائه کنید، نه جلب دقت گروه حقوقی شرکت رقیب.

 

به اندازه کافی پژوهش کنید، مدرک ثبت و ابتکار داشته باشید و خود را ضدگلوله کنید تا کسی نتواند از شما شکایتی بکند. زمانی که رقبای بزرگتان شما را بعنوان تهدیدی برای کسب و کار خود ببینند، ممکن هست تهدیدتان کنند. اما نگران نباشید و این موضوع را بعنوان موفقیت خود در نظر بگیرید. از گرفتن وکیلی زبده نیز غافل نشوید.

 

3. «هیچ کس دیگری اینکار را نمیکند.»

ترجمه: ما آنقدرها هم باهوش نیستیم. اگر علتی برای انجام دادنش وجود داشت، تا اکنون افراد دیگری دست به کار شده بودند.این دیدگاه ناشی از شک و تردیدهای شخصی هست؛ این که آیا این ایده واقعا اخیر هست یا خیر یا این که آیا این ایده دشوار خاصی داشته که شخص دیگری انجامش نداده هست یا خیر.

 

کسب و کارها و رهبران بزرگ آن‌قدر خودباوری دارند که به ایده هاي بزرگ اعتماد کنند و به آنها فرصت بدهند. احتمالا رقیبتان به این دلیل از این ایده بهره گیری نکرده که آن را مناسب کسب و کارش سهواً هست؛ یا احتمالا هم فکر می کرده برندهای دیگر از آن ایده بهره برده اند؛ یا احتمالاً هم این ایده به طور کلی، ایده جدیدی هست و به ذهن هیچ کس نرسیده هست.

 

4. «چه ایده عجیبی!»

ترجمه: من متوجه این ایده نمی‌شوم. مردم انتظار چنین چیزی را ندارند.لغت «عجیب» معمولاً با کلمه «غریب» به کار گرفته شده و به چیزهایی اطلاق میشود که برای مردم ناشناخته و اخیر میباشند. اگر کارمندان یا همکارانتان چنین نظری نسبت به ایده تان داشتند، به این دلیل هست که آنها نمیدانند

 

چگونه باید ایده تان را عملی کنند. واقعیت این هست که ایده هاي «عجیب‌وغریب» به سرعت مورد دقت قرار می‌گیرند و همین موضوع میتواند به برتری رقابتی شما منجر شده و مشتریان زیادی را به سوی شما جذب کند.

 

5. «احتمالا باید این ایده را با هیات مدیره در بین بگذاریم.»

ترجمه: این ایده خیلی بزرگی هست و ما به تنهایی نمی‌توانیم از پس آن بربیاییم.این نکته بسیار ساده اي هست. ممکن هست ایده حیرت آور اي برای حل دشواری های به وجود آمده در دپارتمان خود داشته باشید. اما باید آن‌قدر روی آن کار کنید و نواقص آن را برطرف کنید تا بتوانید آن را به راحتی با هیات مدیره

 

در بین بگذارید و اجازه انجام آن را بگیرید. در نظر داشته باشید که ایده هاي بزرگ، ریسک هاي بزرگی نیز به همراه دارند. آنها را به دقت شناسایی کنید و راه حلی برای دوری از آنها داشته باشید.ایده هاي بزرگ، ایده هاي ترسناکی میباشند. اما همین وحشتناک بودنشان هست که آنها را بزرگ کرده هست. زمانی که کوشش کنید

 

نیمه پر لیوان را مشاهده نمایید و دیدگاه هاي منفی دیگران را بعنوان مهر تاییدی بر بزرگی ایده تان در نظر بگیرید، میتوانید چیزی خلق کنید که هیچ گاه از دلیل مردم پاک نشود.