پارس ناز پورتال

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

مجموعه : دکوراسیون
نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری 

در اینبخش نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار رابه شـما اموزش می‌دهیم، امروز همچنین یک راهنمای جامع برای خرید کاغذ دیواری را هم جمع آوری کرده ایم. چگونه باید کاغذ دیواری را جدا کنیم؟ دو حالت دارد: یا باید با یک متخصص تماس بگیریم تا اینکار را برای مـا انجام دهد و یا این‌کـه باید خودمان دست بکار شویم. اما چطور خودمان میتوانیم بدون آسیب رساندن بـه دیوار خانه کاغذ را ازآن جدا کنیم؟ در ادامه بشما خواهیم گفت.

 

ممکن اسـت طرح کاغذ دیواری خانه برایتان تکراری و اذيت دهنده شده باشد، یا این‌کـه به خانه اي جدید نقل مکان کرده باشید که از قبل کاغذ دیواری شده، اما سلیقه صاحبان قبلی از نظر شما نفرت انگیز و غیرقابل تحمل باشد. دراین مواقع حاضرید هر کاری بکنید تا از شر این کاغذ دیواری هایي کـه سرتاسر خانه شـما را پوشانده اند خلاص شوید.

 

بهترین روش کندن کاغذ دیواری از دیوار چیست؟

تعداد زیادی از مردم فکر میکنند کندن کاغذ دیواری از سطح دیوار بـه مواد و تجهیزات خاصی نیاز دارد اما حقیت این است کـه اینکار آنقدرها هم پیچیده نیست، فقط کافی اسـت صبر و حوصله خودرا بالا ببرید و اندکی ذوق و سلیقه بـه خرج دهید. باید گفت کـه گزینه هاي مختلفی برای انجام اینکار وجوددارد، از جمله استفاده از بخار آب و یا اسپری کردن مواد شیمیایی مخصوص. شـما باید با توجه بـه:

 

جنس کاغذ دیواری و شرایط خانه خود بفهمید کـه کدام روش برای شما آسان تر اسـت و باعث می شود آسان تر بتوانید از شر کاغذ دیواری ها آسان شوید. این‌کـه از کدام روش برای کندن کاغذ دیواری استفاده کنیم تا حدود زیادی به جنس آن بر میگردد. عده اي از کاغذ دیواری ها را می شود بدون احتیاج بـه آب یا هر ماده دیگری بـه اسانی از دیوار جدا کرد در حالیکه برای جدا کردن عده اي از انها باید مقدار زیادی مواد مختلف را امتحان کرد.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

ضمن این‌کـه آسیب دیدن یا ندیدن دیوار بستگی بـه این دارد که کاغذ دیواری چکونه نصب شده باشد. بـه هرحال آسیب رسیدن بـه دیوار چیزی نیست کـه تحت نظارت شـما باشد و کاملا بـه این بستگی دارد کـه پیش از این، نصب کننده کاغذ دیواری چگونه عمل کرده باشد. بعنوان مثال اگر پیمانکار قبلی دیوار رابه خوبی بتونه نکشیده باشد، موقع جدا کردن کاغذ دیواری ممکن اسـت بـه بافت سطحی دیوار آسیب برسد.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

گفتنی است استفاده از دستگاه بخار برای کندن کاغذ دیواری کار چندان محبوبی بین استادان اینکار نیست، با این حال افراد حرفه اي هم بوده اند کـه از این روش برای کندن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می‌کرده اند، آن هم زمانی کـه دستگاه هاي بخار با استفاده از سوخت هاي نفتی کار می‌کرده اند. نگران نباشید امروزه دستگاه هاي بخار همگی برقی هستند، اما با این وجود تعداد زیادی از افراد ترجیح میدهند:

 

از این دستگاه ها استفاده نکنند چرا کـه تقریباً غیر ممکن اسـت حین کار با آنها، چند جای دستتان را نسوزانید. ضمن این‌کـه استفاده از انها برای جدا کردن کاغذ دیواری یک کار بسیار زمان بر است. در عوض بهترین روش کندن کاغذ دیواری استفاده از محلول هاي شیمیایی اسـت. این ماده شیمیایی، چسب پشت کاغذ دیواری را در خود حل میکند و باعث میشود بـه اسانی بتوانید آنرا از دیوار جدا کنید.

 

لوازم مورد نیاز برای کندن کاغذ دیواری

قبل از شروع بکار، وسایل و ابزار آلات مورد نیازتان را آماده کنید. وسایل و ابزار مورد نیاز شما شامل: 2 چاقوی بزرگ و کوچک، یک نردبان، غلطک و یک دستگاه برای اسپری کردن «مانند یک پمپ پلاستیکی» با حجم کافی اسـت. علاوه بر اینها، بـه پلاستیک و پارچه هاي ضخیم برای پوشاندن فرش و کف اتاق نیاز دارید. کلید و پریزهای برق رابه خوبی بپوشانید و سپس آب و محلول رابا یک دیگر مخلوط کنید.

 

این محلول شیمیایی را می توانید در مغازه ها پیدا کنید. بار اول، محلول را روی بخش کوچکی از دیوار بپاشید، سپس لبه هاي کاغذ دیواری را بگیرید و آنرا از دیوار بکنید. اینکار باید بـه اسانی انجام شود، سعی کنید قلق کار رابه دست بیاورید شاید لازم باشد جهت دیگری را برای جدا کردن کاغذ دیواری درنظر بگیرید، از بالا بـه پایین، چب بـه راست یا بالعکس را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک بهتر جواب می دهد.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

اگر کندن کاغذ دیواری به سادگی امکانپذیر نبود، بازهم از محلول بـه دیوار اسپری کنید و اجازه دهید مدتی خیس بخورد. ممکن اسـت لازم باشد اینکار را چند بار تکرار کنید. بعد سعی کنید کاغذ رابا دستتان بکنید، ممکن اسـت کمی از چسب و کاغذ روی دیوار باقی بماند اما نگران نباشید می توانید آن رابا یک چاقوی عریض از سطح دیوار جدا کنید. اگر متوجه شدید کـه محلول بـه خوبی بـه کاغذ دیواری نفوذ نمیکند:

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

میتوانید از غلطک مخصوص رنگ آمیزی استفاده کنید و با آن کاغذ دیواری رابه محلول آغشته کنید. استفاده از غلطک باعث می شود مواد بـه خوبی بـه چسب پشت کاغذ دیواری نفوذ کنند و کندن آن آسان تر شود. با این وجود در استفاده از غلطت حسابی احتیاط کنید، چرا که حتی افراد خبره هم بـه سرعت بـه سراغ این ابزار نمیروند. در هنگام استفاده از غلطک لازم اسـت فشار دستتان کافی و یکنواخت باشد تا بـه دیوار آسیبی نرسد.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

زمانی کـه کاغذ دیواری را برداشتید، ممکن است آثار و بقایای آن روی دیوار باقی بماند، برای تمیز کردن دیوار، مقدار دیگری از محلول رابه سطح دیوار پباشید و چسب و کاغذ باقیمانده رابه آرامی با چاقو یا یک پارچه ضخیم پاک کنید سپس دیوار رابا یک اسفنج مرطوب تمیز کنید و اجازه دهید چند روز بگذرد تا کاملاً خشک شود.

 


 

و در ادامه راهنمای خرید و انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب سبکی درست و یا نوع خاصی از کاغذ دیواری، بیشتر از انچه که فکر میکنید اهمیت دارد. آنچنان کـه چاپی برجسته، اغلب شیوه اي مورد قبول و متداول بین صاحبان منازل بوده، گزینه هاي متعدد دیگری برای این منظور وجود دارند، از جمله:

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

طرح گونی، رگه هاي چوب، چوب پنبه اي، درخت گون، مات، متالیک، براق، نقش موج دار و یا ترکیبی، طرح هاي دستی و پارچه هاي بافت دار تا منجوق هاي شیشه اي و هندسی بـه راهنمایی هاي زیر برای انتخاب زمینه کاغذ دیواری اتاق خود توجه کنید.

 

به اندازه مورد نیازتان بخرید

یکی از مهم‌ترین چیزهایی کـه باید مدنظر داشته باشد این اسـت کـه چـه مقدار توپ کاغذ دیواری بر اساس عرضی کـه دارد، نیاز دارید. خیلی از توپ هاي نگهدارنده کاغذهای دیواری، بر اساس عرضی کـه دارند، در مقیاس آمریکایی یا انگلیسی هستند.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری هاي آمریکایی عرض تقریبی 69 سانتی متر دارند در صورتی کـه کاغذ دیواری هاي انگلیسی طبق معمولً در ابعاد تقریبی 52 سانتی متر هستند. بهترین راه برای تخمین و اندازه گیری این‌کـه بـه چـه مقدار از کاغذ دیواری «چند توپ ازآن» نیاز دارید این اسـت کـه با یک عرضه کننده حرفه اي کاغذ دیواری مشورت کنید.

 

طرح های متالیک کاغذ دیواری

کاغذ دیواری هاي متالیک یا مات، راهی عالی برای اضافه کردن درخشش بـه اتاق هستند. آنها بـه بازتاب دیوار و رقص زیبای نور در اتاق کمک کرده و حالتی خاص بـه فضای شـما می دهند. هنگامیکه شـما یک شمع یا یک چراغ موضوعی را روشن میکنید، کاغذ دیواری متالیک و مات، رقصی دلربا و فریبنده از نور رابه ارمغان می آورد.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری هاي متالیک و ماتی کـه بر روی انها طرح هاي با دست اعمال شده اسـت، نصب آنرا واقعاً سخت و طاقت فرسا کرده و هزینه بیشتری هم بـه همراه دارد. کار کاغذ دیواری هاي متالیک با طرح چاپی، آسان تر بوده و آسانی در نصب و هزینه کمتری نسبت بـه انواع دیگر آن کـه با دست چاپ شده اند، دارند.

 

طرح علفی کاغذ دیواری

کاغذهای دیواری طرح علفی «مانند گونی» کـه تار و پود مشحصی دارند، از انواع ارگانیک هستند کـه از رشته هاي علف کـه بادقت بـه هم بافته شده، ساخته شده اند. این مدل انتخابی عالی برای صاحبان خانه هایي اسـت کـه میخواهند دریک اتاق، جدای از بازی رنگ ها طرح متفاوتی بر دیوار خود ببینند.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

عرضه کننده هاي حرفه اي کاغذ دیواری، برای نصب، تولید و چاپ، بـه واسطه مقدار دقتی کـه مورد نیاز اسـت 30 درصد از هزینه کار رابه قیمت هر توپ اضافه می کنند. کاغذهای طرح علفی یا بافته شده، تأثیری شگرف در ظاهر عمودی و خطی دیوار و همچنین با سایر عناصر اطراف خود، ایجاد می کنند.

 

کاغذ دیواری طرح گل دار و گیاهی

کاغذ دیواری چاپی طرخ برگ یا گلدار، بیشتر برای فضاهای زنانه شایع اسـت. چاپ هاي گل دار ریز و گیاهی بسیار شلوغ بنظر رسیده و بنابر این برای فضاهای کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند دستشويي، اتاق خشکشویی و یا درون کمدها.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

اندازه متوسط این طرح ها هم طبق معمولً همان قدر در فضاهای کوچک مورد استقبال قرار گرفته کـه در فضاهای بزرگ‌تر استفاده می‌شوند. طرح هاي گل دار درشت، طبق معمولً ایده اي برای اتاق هاي بزرگ‌تر مانند اتاق نشیمن هستند.

 

کاغذ دیواری طرح های هندسی «منتظم»

برای تعداد زیادی از هواداران مدرنیته، مدهای زیبا و سبکهای اواسط قرن بیستم، کاغذ دیواری با طرح هندسی، یکی از طرح هایي اسـت کـه با آسانی و بـه آسانی در معرض بوده و سبکی متمایز در فروشگاه هاست. کاغذ دیواری هاي هندسی ساده تر نصب میشوند، چرا کـه طرح و الگوی آنها تکرار شده و هنگام نصب دقت کمتری نیاز دارد

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

هدر رفت آن در برش کاغذ دیواری بسیار کم و مهارت لازم برای نصب آن کاهش خواهد یافت. اگر طرح منظم و هندسی کـه برای اتاق انتخاب شده، زیاد باشد می توانید اضافی آنرا تا سقف ادامه داده یا بـه پشت قفسه کتاب ها یا هر چیزی دیگری نیز انتقال دهید. اینکار طرح را متمرکز کرده و همچنین بیینده از انرژی بیشتری از اجسام ساکن اطراف کاغذ و ابعاد فضایی کـه در آن اسـت، دریافت می کند.

 


 

و در آخر نیز 6 دلیل استفاده از کاغذ دیواری در منزل

 

مـن بعنوان یک طراح معتقدم کاغذ دیواری بر همه ی تاثیر می‌گذارد، اگر بـه درستی انتخاب شود و اقدامات مناسب برای نصب آن صورت گیرد، می توانید بـه اسانی و برای مدت طولانی با آن ارتباط مناسبی برقرار کنید و احساس خوبی ازآن بگیرید حتی روزی کـه می‌خواهید آنرا جدا کنید.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

مهم نیست چـه شغلی دارید، سلیقه یا سبک خانه شـما چیست، زیرا حتما یک کاغذ دیواری مناسب برای آن وجوددارد، چیزی کـه خانه شـما را آن ‌طور کـه دوست دارید نما ببخشد.

 

کاغذ دیواری، سبک زندگی و احساسات شما را به تصویر می کشد

 

کاغذ دیواری بیانگر حالت روحی شماست، ولی برای تعداد زیادی از افراد ناخوشایند اسـت. تعداد زیادی از مـا عادت نداریم آنرا در طراحی خانه مان بگنجانیم و این کاملاً طبیعی اسـت ، زیرا همه ی مـا میخواهیم در خانه هایمان آسان باشیم و احساس آسودگی کنیم. اما حیقیت این اسـت کـه مـا کاملاً منحصر بـه فرد هستیم و مـن معتقدم این باید در طراحی خانه مـا انعکاس پیدا کند.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

یکی از دلایلی کـه آنها بعنوان روش موثری در طراحی هاي خاص و منحصر بـه فرد درنظر گرفته می‌شوند، وجود گزینه هاي مختلف و متنوع برای انتخاب اسـت. این‌کـه آیا شـما بـه دنبال نوع رنگی یا خنثی، الگو هاي طرح دار یا انتزاعی، هندسی یا ساده هستید، میلیون‌ها راه برای اضافه کردن تاثیرات شخصی پیش پای شـما می‌گذارد، تا هر فضای را بتوانید تحت تاثیر قرار دهید.

 

هنگامیکه بـه دنبال کم کردن گزینه هاي ممکن در انتخاب کاغذ دیواری هستید، کار رابا برخی تحقیقات شروع کنید تا ببینید چـه نوعی را دوست دارید. چـه رنگ، الگو و طرح هایي شـما را مجذوب می کند. اگر بـه دنبال الهامات ذهنی خود باشید، احتمالاً چیزی راکه دوست دارید پیدا خواهید کرد. انجام اینکار بشما امکان می دهد تمام گزینه هاي زیبای موجود را ببینید و از افزودن آن بـه طرح خود هیجان زده شوید.

 

لازم نیست بشما حس سردرگمی بدهد

اگر طرح هاي رنگی و پر زرق و برق شـما را جذب نمیکند، بـه دنبال گزینه هایي باشید تا نگاه و احساسی راکه بـه دنبال آن هستید بشما بدهد. شاید یک طرح کوچک یا الگوی انتزاعی بتواند حس طبیعی بودن را در فضای مورد نظر شـما تلقین کند یا یک طرح بی روح تر شـما را بیشتر بـه احساستان نزدیک کند. اضافه کردن کاغذ دیواری هر چند ساده و ظریف میتواند برای ایجاد ظاهر زیبا و خاص راه نه چندان آسانی میتواند باشد.

 

انواع بافت دار آن می‌توانند گرما، عمق، اسانی و نمایی سنتی و تجملاتی رابه هر اتاقی ببخشد. اینروزها، تعداد بسیار زیادی از طرح هاي هندسی بسیار جذاب وجود دارند کـه می‌توانند حس طراوت و انرژی عصر معاصر را انتقال دهند. در فضای مناسب، طرح هاي هندسی می‌توانند باعث احساس نور و گرما و انرژی شوند، حتی اگر بـه صورت خیلی ظریف بکار گرفته شوند.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

روش های کندن کاغذ دیواری در خانه

 

انتخاب رنگ یکدست و براق میتواند حس سر سختی بـه اتاق شـما ببخشد. با استفاده از رنگی یک دست و براق می توانید بـه فضا عمق ببخشید، زیرا نور منعکس شده از کاغذ دیواری فضا را روشن تر جلوه می دهد. رنگ هاي یکدست، ساده و تیره میتوانند فضا را دراماتیک و خیره کننده کنند و اتاق هایي با سقف بلند و نور طبیعی زیاد بهترین گزینه برای اینکار خواهند بود.

 

کاغذ دیواری مانند وسائل تزیینی دیگر می تواند برجسته باشد

 

در گذشته کاغذ دیواری بعنوان پس زمینه در هر اتاقی مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه نقش هایي بـه زیبایی طراحی شده اند تا بتوانند ظرافت مورد نظر را انتقال دهند. یک دیوار طرح دار و برجسته میتواند یکی از ساده‌ترین و تاثیر گذار ترین راه ها برای بیان حال و هوایی خاص باشد. طرح برجسته میتواند مانند یک تابلو نقاشی، پرستیژ و جذابیت رابه نمایش بگذارد.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

چگونه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم

 

نقش برجسته بشما این امکان را می دهد کـه بزرگ و پر رنگ باشید و دیوار شـما منعکس کننده جنب و جوش و سرزندگی باشد. چـه دیوار را کامل پوشش دهید یا قسمت کوچکی ازآن استفاده کنید، میتواند یک طراحی منحصر بـه فرد و متمایز در طراحی خانه شـما ایجاد کند و مانند یک نقطه کانونی زیبا در فضا عمل کند. در انتخاب این‌کـه کدام دیوار باید برجسته باشد، از دور بایستید و گزینه هاي ممکن را دوباره بررسی کنید.

 

کاغذ دیواری های نامتعارف نتیجه خوبی می دهند

کاغذ دیواری میتواند یک راه حل عالی برای تبدیل یک اتاق، بـه فضایی خیره کننده باشد. مثلا آشپزخانه اي کـه در تصویر بالا می‌بینید با کاغذ دیواری متمایز خود ترکیبی بسیار زیبا پیدا کرده اسـت.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

چگونه کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنیم

 

این مدلهای متمایز، گاهی بیشترین تاثیر را ایجاد می کنند. فقط این نکته را درنظر داشته باشید کـه برای طراحی دکوراسیون، حتما از طرح هاي کامل طراحی شده استفاده نمایید و یا از یک متخصص طراحی داخلی بخواهید تجربه خودرا در اختیار شـما بگذارد؛ زیرا اینکار می‌تواند بدون طراحی مناسب نتیجه برعکس نیز بدهد.

 

کاغذ دیواری ها دائمی نیستند

همه ی مـا داستان هاي وحشتناک خریداران خانه کـه روزها و هفته ها، هزینه زیادی را صرف برداشتن کاغذ دیواری کرده اند، شنیده ایم. طبق تجربه مـن یکی از دلایلی کـه باعث می شود تعداد زیادی از افراد خانه هایشان را از این زیبایی محروم کنند همین اسـت و این موضوع باید تغییر کند. محصولات امروزی با آنهایی کـه دیوار خانه والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ هایمان را پوشانده بودند، تفاوت بسیار دارند.

 

پوشش هاي امروزی چسب هایي دارند کـه کمک می کنند آنها را نصب و جدا کنیم. این بدین معنی اسـت کـه شـما یا صاحبان آینده خانه، نباید نگران جدا کردن این پوشش ها باشید. استخدام یک نصاب، برای خاطرجمعی از این‌کـه شـما و مدل انتخاب شده‌تان زمان زیادی باهم بمانید، راه درستی اسـت. یک نصاب حرفه اي خاطرجمعی حاصل می کند کـه دیوارها بـه درستی آماده و پر شده اند و سپس کاغذ دیواری را نصب می کند.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

راهنمای خرید کاغذ دیواری

 

همچنین مطمئن می شود کـه درصورت لزوم بـه آسانی جدا میشوند. اگر تصمیم دارید خودتان آنرا نصب کنید باید قبل از هر چیز آنرا آماده کنید. خرید و استفاده از چسب هاي باکیفیت باعث افزایش ماندگاری آن می شود و اگر روزی برسد بخواهید آنرا جدا کنید، اینکار بـه آسانی انجام می شود.

 

کاغذ دیواری ها به مراقبت و نگهداری کمی نیاز دارند

کاغذ دیواری هاي امروزی بسیار با دوام هستند و بـه نگه داری بسیار کمی نیازمندند. قسمت خارجی تعداد زیادی از آنها وینیل «vinyl» یعنی همان چسب چوب اسـت.

نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار + راهنمای خرید کاغذ دیواری

روش جدا کردن کاغذ دیواری

 

از این رو بر خلاف نسل پیشین، بسیار با دوام و قابل شستشو هستند و این بدین معنی اسـت کـه احتمال خراش، لکه و یا پاره شدن انها بسیار کم اسـت. این طرح شاداب، ظاهری تازه بـه این آشپزخانه بخشیده اسـت و حال و هوای یک باغ را دراین فضا تداعی می کند.