پارس ناز پورتال

به کودک آموزش دهیم بینی خود را پاک کند

به کودک آموزش دهیم بینی خود را پاک کند

به کودک آموزش دهیم بینی خود را پاک کند 

پاک کردن بینی در کودکان باید اموزشی باشد و خود آن ها نمی توانند بصورت غریزی این کار را انجام دهند. پس والدین این اموزش را در دستور کار خود قرار دهید. فصل سرما خوردگی و آنفولانزا فرا رسیده و چیزهایی مانند آبریزش بینی شایع خواهد شد. اگر کودکتان سنش خیلی کم است می دانید

 

استفاده از ساکشن بینی یا اسپری های بینی بدون کشتی گرفتن با او امکان پذیر نیست. اگر می خواهید خیالتان راحت شود باید به او آموزش دهید که چگونه این مسیر را باز کند و به قولی خودش دماغش را بگیرد.

 

از مامان تقلید کن

یکی از عمده ترین کارهایی که کودکان خردسال عاشق انجام دادنش هستند این است که کارهای افراد بزرگتر از خود را تقلید کنند. پس برای اینکه کوکتان را با مفهوم گرفتن بینی آشنا کنید ابتدا باید خودتان این کار را انجام دهید. همین که او می بیند شما از طریق دهان هوا را به داخل می کشید

 

و از طریق بینی بیرون می دهید تلاش می کند همین کار را تکرار کند. بعد از چند بار تلاش بالاخره موفق می شود این حرکت شما را کپی برداری کند و خودش هم انجام دهد.

 

تبدیلش کنید به بازی

کار دیگری که والدین می توانند انجام دهند تبدیل کردن این حرکت به بازی است. در این بازی سعی کنید دماغ خود یا یکدیگر را بگیرید. با اینکه شاید این بازی احمقانه به نظر بیاید ولی به او آموزش می دهد که چگونه تنفس خود را کنترل کند، به گزارش پارس ناز از دهان نفس بکشد و از بینی بیرونش دهد.

 

این کار نه تنها تمرکز روی گرفتن بینی را در او بالا می برد بلکه باعث خواهد شد حسابی بخندید چون شکلک هایی که کودکان از خود در می اورند فوق العاده است.

 

دستمال را فراموش نکنید

این گام واضحی است، با اینکه می توان به سادگی بیرون دادن نفس از بینی را به یک کودک یاد داد ولی اگر دستمال کاغذی را جلوی بینی شان بگیری و بخواهی همان کار را تکرار کنند شاید گیج شوند. هنگام آموزش یک بار هم با دستمال به او نشان دهید که چگونه باید نفس را از بینی خارج کرد.

 

مهم نیست از چه تکنیک آموزشی استفاده می کنید مهم این است که روند آموزش برای هر دو شما تجربه ای لذت بخش باشد. وقتی آموزش را برای کودک به یک بازی تبدیل کنید او هم سعی می کند کارش را درست انجام دهد تا پیروز باشد، همچنین این کار آنها را تشنه آموختن می کند. هر کار به تمرین نیاز دارد و وقتی می خواهید یک کار جدید به کودکتان آموزش دهید باید به تمرین نیز فکر کنید.