پارس ناز پورتال

کودک و توهم دیداری و شنیداری

کودک و توهم دیداری و شنیداری

کودک و توهم دیداری و شنیداری 

وقتی کودک ما از توهم رنج ببرد باید فورا برای رفع آن اقدام کنیم. در این حالت کودک صداهایی می شنود که وجود ندارند و ساخته ذهن وی هستند. چگونه می توانید مشکلات روحی و روانی اطفال پی ببریم از صحبت های فرزندتان می توانید پی به این موضوع ببرید و اجازه ندهید اختلالات روحی در این رده سنی فرزندانتان را تهدید کنند اگر فکر می کنید فرزندتان توهم دیداری و شنیداری دارد بهتر است وی را نزد روانپزشک ببرید.

 

زنی 40 ساله و دارای دو فرزند هستم. پسر دومم هفده ساله است و به تازگی حرف‌‌های عجیبی به ما می‌زند از جمله اینکه می‌گوید در اتاقش افرادی هستند که گاهی آنها را می‌بیند و گاهی صدایشان را می‌شنود. بارها همراه با اعضای خانواده به اتاقش رفته‌ایم و با حضور خودش اتاق او را گشته‌ایم و اثری از کسی نبوده.

کودک و توهم دیداری و شنیداری

اما بلافاصله بعد از اینکه در اتاق تنها می‌شود دوباره همان حرف‌ها را به ما می‌زند و می‌گوید افرادی در اتاقش هستند. حتی اتفاق افتاده که پنهانی دم درب اتاقشان می‌ایستم و گوش می‌دهم اما صدایی نمی‌شنوم. به نظر شما آیا پسرم دارد جلب نظر می‌کند؟پاسخ ارائه شده توسط: ناصر مهران‌فرد؛ روانشناس بالینی؛ عضو هیات علمی دانشگاه و رکسانا خوشابی؛ کارشناس ارشد مشاوره بالینی

 

مشکلی که پسر شما مطرح کرده ممکن است مشکلی جدی باشد که ربطی به جلب توجه ندارد و لازم است شما هر چه زودتر پسرتان را به روانپزشک نشان دهید. گاهی افرادی که پسرتان می‌بیند و صداهایی که می‌شنود از نظر خود او واقعی‌اند اما از نظر ما توهم دیداری و توهم شنیداری‌اند که حتما باید هر چه زودتر با مصرف دارو درمان شود

 

و بی‌توجهی بدان ممکن است در آینده منجر به بستری در بیمارستان شود، بنابراین در ابتدا پسرتان را نزد روانپزشک ببرید و اگر طبق نظر روانپزشک مشکل او حاد نبود سپس همراه با او به مشاور مراجعه نمایید و مسائل جزئی‌تری مانند جلب توجه و،.. را بررسی فرمایید.