پارس ناز پورتال

کودک ما از چه زمانی می تواند آب بنوشد؟

کودک ما از چه زمانی می تواند آب بنوشد؟

کودک ما از چه زمانی می تواند آب بنوشد؟ 

کودکان از زمانی که به دنیا می آیند تا مدت زمانی شیر مادر برای همه نیازهای آن ها کفایت می کند اما پس از مدتی باید از بیرون نیز تغذیه گردند مانند نوشیدن آب. اگر نوزادتان زیاد آب میخورد و تقاضای آب میکند، بهتر است قند خون بچه را چک کنید تا مشخص شود دیابت ندارد. اگر درگیر دیابت یا دیابت بی مزه نبود، مشکلی وجود ندارد. اما اگر معلوم شد دیابت دارد، باید درمان را آغاز کرد و باید حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.

 

آب دادن به نوزادان
برای بچه هایی که به آب تمایل نشان نمیدهند قطره چکان را امتحان کنید و حتما از آب جوشیده سرد شده به آنها بدهید. غذای اینگونه بچه ها را آبدار تر بردارید تا دچار کمبود آب نشوند. از نشانه های کمبود آب در بدن کودک تغییر حجم ادرار، تغییر رنگ ادرار و تغییر بوی آن است.کودکان معمولا هر یکی دو ساعت بایستی ادرار کنند.

 

بعد از 6ماهگی به طور مرتب به نوزاد آب بدهید
توجه داشته باشید که آب جلوی اشتهای بچه را نمیگیرد و تشنگی او را به خوبی برطرف میکند. لازم است که هر کودک به ازای هر کیلو گرم وزنش حدود 100 میلی لیتر معادل یک سوم فنجان آب بنوشد. آب را به نوشیدنی‌های دیگری مثل آبمیوه‌ها الویت دهید. اگر کودک شب‌ها از خواب بیدار میشود و شیر میخواهد به او آب دهید. به احتمال زیاد تشنه است نه گرسنه.

 

در لیوان مخصوص بچه‌هایی که بزرگ‌تر هستند آب (بدون قند) بریزید و شب‌ها دم دستشان قرار دهید. اینگونه زمانی که تشنه است و از خواب بیدار میشود آب در دسترس است. اگر کودک بالای 6 ماه شما تب دارد یا هوا خیلی گرم است لازم است که به او آب بیشتری بدهید.