پارس ناز پورتال

روش تشخیص سالم بودن کیلومتر شمار خودرو

روش تشخیص سالم بودن کیلومتر شمار خودرو

روش تشخیص سالم بودن کیلومتر شمار خودرو 

تعداد زیادی از کیلومتر شمارهای خودروها اعداد حقیقی را نشان نمیدهند و خراب میباشند،شما میتوانید با بهره گیری از راهکار زیر از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. کم کردن عدد کیلومتر شمار ها اکثر در اتومبیل هاي قدیمیو آنالوگ اتفاق میوفتد. اگرچه در صورتی که خودروی مورد نظر از کامپیوتر مرکزی یا ECU بهره مند باشد،

 

می توان با متصل کردن آن به سیستم هاي کامپیوتری از کیلومتر یا millage حقیقی وسیله نقلیه با خبر شد. در صورتی که ماشین دارای ECU نباشد با یک ترفند ممکن هست به نتیجه برسید. تعداد زیادی از کارگاه هاي تعویض روغن پس از ریختن روغن نو داخل ماشین یک برچسب مربوط کیلومتر بعدی که روغن ماشین دوباره باید تعویض شود را به موتور میچسبانند.

 

در صورتی که شما کاربران هاو کن یو این برچسب را دیدید ترفند شما عمل کرده و کیلومتر حقیقی اتومبیل را در میابید. در غیر این صورت از روشهای پایین بهره گیری کنید.

 

روش دوم: به واضحات دقت کنید

مقدار بهره گیری ي صاحب ماشین از وسیله نقلیه اش تنها با عدد کیلومتر شمار مشخص نمیشود بلکه با استهلاک ادوات دیگر مثل موتور، صندلی ها و صندوق عقب نیز مشخص می‌گردند. از صاحب پیشین ماشین بخواهید که اجازه سواری اتومبیل را نیز به شما بدهد. با وارد شدن به کابین نگاهی به پدال ها،

 

فرمان و سردنده بیاندازید. مطمئنا اگر عدد کیلومتر اکثر از انتظار شما باشد خواهید دانست. بعنوان مثال اگر ماشین مدل ۱۳۹۰ باشد و به گفته صاحب ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد این ادعا، احتمالا ادعایی غلط هست. چراکه سطح فرمان، دنده و پدال گاز اکثر از این مقدار سائیده شده هست. اضافه بر این میتوانید با بررسی لاستیک هاي ماشین و همین طور با تحقیقاتی دقیق تر سائیدگی اجزا و ادوات موتور را بررسی کرده به نتیجه اي قابل اطمینان تر در خصوص کارکرد حقیقی ماشین دست یابید.

 

روش سوم

 به گزارش پارس ناز در صورتی که خودرویی که شما کاربران هاو کن یو قصد خرید آن را دارید مجهز به اودومتر یا کیلومتر شمار آنالوگ و قدیمی هست با نگاهی دقیق تر به این شمارنده میتوانید صحت اظهارات راننده قبلی را تصحیح یا رد کنید، بدین صورت که، د صورتی که شمارنده ها «عدد یکان، دهگان و…» در یک خط باشند و تمام اعداد آن قابل خواندن، در نتیجه احتمالا عدد شمارنده دستکاری نشده هست.

 

نکته
با دقت به دکمه اي که نزدیک کیلومتر شمار اتومبیل هاي آنالوگ وجود دارد «و می‌تواند کیلومتر را صفر کند» می توان گفت کار تشخیص به قدری سخت تر شده هست. گرچه در صورتی که داشبورد باز شده و کیلومتر شمار خارج شود می‌توان مقدار حقیقی را تشخیص داد.