پارس ناز پورتال

گذر دو دهه از عمر رهبران و رئیس جمهوران مطرح دنیا

گذر دو دهه از عمر رهبران و رئیس جمهوران مطرح دنیا

گذر دو دهه از عمر رهبران و رئیس جمهوران مطرح دنیا

 انچه بر ۷ رهبر و رئیس جمهور کنونی جهان در دو دهه موضوع ما در این پست است. می‌خواهیم بدانیم در زمانی کـه رهبران و رئیس جمهوران مورد خطاب در این پست 20 سال داشته اند بـه چه فعالیت هایی مشغول بوده اند.

 

در این گزارش بـه فعالیت‌ها و انچه رئیس جمهوری کشور آمریکا، صدر اعظم کشور کشور آلمان، رهبر کره شمالی، رئیس جمهوری ایران، رئیس جمهوری روسیه، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری سوریه در سن ۲۰ سالگی بدان مشغول بوده اند پرداخته شده است.

گذر دو دهه از عمر رهبران و رئیس جمهوران مطرح دنیا

اوباما، پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۸۳ در رشته علوم سیاسی، بـه شیکاگو رفت و آنچنان کـه گفته میشود بـه موسسه هـای خیریه برای کمک بـه افراد کم درآمد پیوست.

 

پیش از آنکه در سال ۱۹۸۸ بـه دانشکده حقوق هاروارد برود، رئیس جمهوری کشور آمریکا کمی بـه امورات شخصی اش رسیدگی کرد و بـه سفر رفت و همچنین از خانواده اش در کنیا دیدار کرد.

 

وی همچنین پیش از آنکه برای اتمام درسش بـه دانشگاه کلمبیا در نیویورک برود ۲ سال را در دانشکده اکسیدنتال سپری کرد.

گذر دو دهه از عمر رهبران و رئیس جمهوران مطرح دنیاپوتین، بر آن بود تا پیش از آنکه دوره تحصیلاتش در دانشگاه را بـه پایان برساند در بخش اطلاعات فعالیت کند. وی پس از آنکه مدرکش را در رشته حقوق دانشگاه مرکزی لنینگراد دریافت کند در آژانس هـای امنیتی روسیه مشغول بـه کار شد.

 

در آنجا پوتین نخست بـه عنوان رئیس دبیر خانه و سپس بـه عضویت سازمان مقابله با جاسوسی و پس از آن وارد دوره هـای آموزش عملیات شد. پس از آنکه تحصیلات تکمیلی اش را بـه پایان رساند بـه مدت ۱۰ سال بـه عنوان افسر اطلاعاتی مشغول بـه کار بود.

 

با آنکه جزئیات زندگی پوتین کمی محرمانه است اما گفته میشود کـه وی همزمان با حضور در دانشگاه اوقات فراغتش را بـه آموزش جودو می گذارند.

گذر دو دهه از عمر رهبران و رئیس جمهوران مطرح دنیا

مرکل، با نخستین همسرش “اوریچ” کـه یک دانشجوی فیزیک بود در سال ۱۹۷۴ در دانشگاه لیپزیک زمانی کـه تنها ۲۰ سال داشت، آشنا شد. وی با همسر نخستش در سال ۱۹۷۷ ازدواج کرد و بـه طور جداگانه بـه دلیل قوانین وقت کشور کشور آلمان زندگی را آغاز کردند.

 

مرکل در حالی مدرک تحصیلی خود را دریافت کرد کـه بـه عنوان گارسون کار میکرد و در یک اتاق ۱۰۰ فوتی بـه همراه همسرش زندگی میکرد. در این اتاق همچنین سرویس بهداشتی و حمام نیز قرار داشت.

 

نخستین ازدواج آنجلا مرکل با طلاق در سال ۱۹۸۲ بـه پایان رسید. مرکل مجددا در سال ۱۹۸۸ با جاشیم سوار، استاد شیمی از برلین ازدواج کرد.

گذر دو دهه از عمر رهبران و رئیس جمهوران مطرح دنیا

اسد، ۲۰ سالگی اش را با تحصیل در علم پزشکی در دانشگاه دمشق گذراند و در سال ۱۹۸۸ فارغ التحصیل شد. در حالی‌کـه اسد برای پزشک شدن درس میخواند و دوره کارورزی خود را بـه عنوان چشم پزشک در بیمارستان نظامی در خارج از دمشق طی می کرد، وی هیچ برنامه ای برای ورود بـه دنیای سیاست نداشت.

 

برادر بزرگ تر وی باسل، کسی بود کـه پس از پدرش قدرت را در اختیار میگرفت اما پس از مرگ باسل در تصادف رانندگی، بشار بـه عنوان جانشین پدرش معرفی شد.

 

اسد بـه عنوان پزشک ارتش در دمشق فعالیت میکرد و سپس بـه لندن رفت، وی هیچ انگیزه ای برای بازگشن بـه سوریه نداشت و در آن زمان هیچ گونه تمایلات سیاسی نیز نداشت.

گذر دو دهه از عمر رهبران و رئیس جمهوران مطرح دنیا

کامرون، پس از فارغ التحصیلی از دانشکده براسنوس آکسفورد لندن با دریافت مدرک شاگرد اولی، بـه مدت ۵ سال در مرکز تحقیقاتی حزب محافظه کار مشغول بـه فعالیت بود.

 

در حالی‌کـه دیوید کامرون بـه عنوان یک محقق پرتلاش و باهوش در مرکز تحقیقات حزب محافظه کار فعالیت می کرد بـه عضویت باشگاه بولینگدون این دانشگاه نیز درآمده بود.

 

این باشگاه بـه محلی کـه در آن مشروبات الکی سنگین سرو میشود و رفتارهای خشن و بد در آن صورت میگرفت مشهور است و کامرون همواره از صحبت کردن در این باره خودداری میکرد.

گذر دو دهه از عمر رهبران و رئیس جمهوران مطرح دنیا

جونگ اون، زندگی اش بـه ویژه جوانی وی و حتی سال تولدش در اغلب اوقات محرمانه و رمز آلود است. وی در دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ حضور داشت و گفته میشود کـه پیش از ۳۰ سالگی بـه عنوان همراه کیم جونگ ایل، پدرش و رهبر سابق کره شمالی در بخش هـای نظامی حضور داشت.

 

زمانی کـه وضعیت سلامت پدرش بد شد، کیم بـه یک ژنرال نظامی ۴ ستاره و رئیس کمییته مرکزی ارتش در حزب کارگر تبدیل شده بود و از اعضای کمیته مرکزی آن محسوب می شد.

 

کیم یکی از هوادارن سرسخت تیم بسکتبال شیکاگو بود و دنیس رادمن بازیکن سابق این تیم را کـه در سال ۲۰۱۲ بـه کره شمالی رفت دوست داشت.

گذر دو دهه از عمر رهبران و رئیس جمهوران مطرح دنیا

روحانی، پس از آنکه مدرک کارشناسی خود را در رشته حقوق قضایی در دانشگاه تهران گرفت، بـه شهر هـای مختلف ایران سفر میکرد و سخنرانی هـای علیه شاه و در حمایت از آیت الله خمینی ارائه میکرد.

 

فعالیت هـای وی منجر بـه آن شد کـه روحانی ایران را ترک و بـه رهبر جمهوری اسلامی ایران کـه آن زمان در پاریس در تبعید بود بپیوندد.

 

برخلاف سمت مذهبی وی کـه یک حجت الاسلام است، در اواخر ۲۰ سالگی اش بارها بـه دلیل اتهامات همکاری با روحانیت بازداشت شده بود.

 

روحانی در اسکاتلند درس خواند. گفته می‌شود کـه وی بـه راحتی فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی و روسی صحبت می کند.