پارس ناز پورتال

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی

 

در اینبخش با گرانترین عروسی هاي جهان آشنا می‌شویم. مراسم هاي مجللی کـه رکورد شکستند ودر تاریخ ثبت شدند. با دیدن تالارهای عروسی اطرافیان تان، هر چـه قدر هم کـه پولدار بودند متعجب نشوید، زیرا کـه دست بالای دست زیاد اسـت ودر فهرست امروز با هزینه هایي میلیون دلاری رو بـه رو میشویم! امروز همچنین با سنت هاي عجیب ازدواج در گوشه و کنار جهان هم آشنا می‌شویم.

 

تام کروز و کیتی هولمز دو میلیون دلار

لباس کیتی هولمز دراین مراسم بیش از 50/000 دلار قیمت داشت و کت و شلوار طرح نظامی تام کروز نیز همانند لباس عروس توسط کمپانی جیورجیو آرمانی طراحی شده بود. مراسم عروسی این دو در قصر اودسکالچی «Odescalchi Castle» در ایتالیا برگزار شد و هزینه غذا و نوشیدنی سرو شده در آن بیش از 18/000 دلار برآورد می شد.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

در آخر شب نیز مهمانان شاهد یک آتش بازی فوق العاده بودند و بعد ازآن نیز همگی بـه رقص و پایکوبی پرداختند. حتی عروس و داماد نیز تا ساعت ۳:۳۰ دقیقه نیمه شب همراه مهمانان مشغول خوشگذرانی بودند. اما ازدواج عاشقانه انها دوام زیادی نداشت و این دو ۵ سال بعد از هم جدا شدند.

 

کیم کارداشیان و کانیه وست 2/8 میلیون دلار

این زوج مراسم عروسی خودرا در خیابان Forte di Belvedere شهر فلورانس ایتالیا برگزار کردند کـه اجاره آن بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ دلار هزینه برجای گذاشت. کیم و کانیه بعد از یک هفته خوشگذرانی درکنار دوستان و آشنایان، دور از انظار عمومی بـه عقد هم درآمدند کـه آندرا بوچلی مشهور نیز دراین مراسم بـه هنرنمایی پرداخت.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

لباس کارداشیان بیش از 500/000 دلار قیمت داشت و برای دسته گل ها نیز 136٫000 دلار و برای غذا نیز بیش از 110٫000 دلار هزینه شده بود. هزینه کلی این مراسم بدون درنظر گرفتن یک هفته خوشگذرانی در پاریس 2٫8 میلیون دلار برآورد شده اسـت.

 

پل مک کارتنی و هیثر مایلز 3 میلیون دلار

این زوج درسال 2008 از هم جدا شدند اما عروسی پرهزینه آنها در ایرلند با تم هندی در خاطره آن دو خواهد ماند. مک کارتنی و مایلز برای مراسم عروسی خود یک قصر ایرلندی رابا هزینه 40٫000 دلار اجاره کرده و برای دسته گل ها 145٫000 دلار و آتش بازی نیز 150٫000 دلار هزینه کردند.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

جالب این‌کـه مک کارتنی بعد از جدایی از مایلز دریک مراسم کم هزینه کـه تنها 30 نفر در آن حضور داشتند با نانسی شِوِل ازدواج کرد.

 

لیزا مینِلی و دیوید گست 4٫2 میلیون دلار

چهارمین ازدواج لیزا مینلی درسال ۲۰۰۲ با حضور مایکل جکسون و الیزابت تیلور بسیار پرهزینه بود. بیش از ۸۵۰ مهمان دراین مراسم حضور داشته و عروسی این دو را از نزدیک شاهد بودند.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

این عروسی در هتل رگنت «Regent Hotel» برگزار شد و کیک آن بیش از ۴۰٫۰۰۰ دلار قیمت داشت. باوجود این هزینه سرسام آور، این دو تنها ۱۶ ماه بعد از هم جدا شدند.

 

جرج کلونی و آمل عَلَم الدین 4٫6 میلیون دلار

سرانجام جرج کلونی نیز تن بـه ازدواج داد ودر سال ۲۰۱۴ با یک وکیل بنام آمل علم الدین ازدواج کرد. مراسم عروسی این دو بـه مدت 3 روز در ونیز ایتالیا ودر هتل چیپریانی «Cipriani hotel» برگزار شد. انها قصد داشتند عروسی خود رابه شیوه اي سنتی برگزار کنند.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

بدین منظور برای میز مهمانان بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ دلار و برای دسته هاي گل بیش از ۲۵۰٫۰۰۰ دلار هزینه کردند. برای غذای عروسی نیز بیش از ۳۰٫۰۰۰ دلار و برای نوشیدنی نیز بیش از ۱۶۰٫۰۰۰ دلار هزینه شد.

 

چلسی کلینتون و مارک مِزوینسکی 4٫8 میلیون دلار

چلسی کلینتون با توجه بـه این‌کـه پدرش رییس جمهور سابق و مادرش وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده ایالات امریکا بود درسال ۲۰۱۲ ناگزیر شد کـه مراسم عروسی خود با مارک مزوینسکی را تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار کند کـه این موضوع باعث شد هزینه مراسم عروسی این دو بـه شدت افزایش پیدا کند. لباس عروس و داماد هرکدام بیش از ۲۰٫۰۰۰ دلار قیمت داشت.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

علاوه بر آن بیش از ۲۵۰٫۰۰۰ دلار نیز برای جواهرات تزیینی لباس عروس هزینه شده بود. خیمه هاي طراحی شده برای مراسم عروسی نیز بیش از ۶۰۰٫۰۰۰ دلار، گل هاي تزئینی بیش از ۵۰۰٫۰۰۰ دلار و میزهای مهمانان نیز ۱۰۹٫۰۰۰ دلار هزینه در بر داشتند. اگر چـه بودجه این مراسم ۳ میلیون دلار اعلام شده بود اما بـه عقیده کارشناسان هزینه این مراسم بالغ بر ۴٫۸ میلیون دلار بوده اسـت.

 

جاستین تیمبرلیک و جسیکا بیل: 6٫5 میلیون دلار

عروسی پرهزینه این دو درسال 2012 در ایتالیا با حضور بیش از 100 مهمان و بـه دور از چشم رسانه ها برگزار شد کـه بیش از یک هفته بـه طول انجامید.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

دراین عروسی 6٫5 میلیون دلاری برنامه هاي سرگرم کننده و آتش بازی هاي فوق العاده اي اجرا شد کـه نقش مهمی در افزایش هزینه مراسم داشتند. این دو امسال شاهد تولد نخستین فرزندشان بودند و پنجمین سال ازدواجشان را جشن گرفتند.

 

مایکل جوردن و ایوت پریِتو 10 میلیون دلار

مایکل جوردن بسکتبالیست مشهور در دومین ازدواج خود برای عروسش، ایوت پریتو چیزی کم نگذاشت ودر مراسم عروسی این دو درسال ۲۰۱۳ مهمانانی مانند آشر «Usher»، رابین ثیک «Robin Thicke» و کی جون « K’Jon» حضور داشته و بـه هنرنمایی پرداختند.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

دراین مراسم، عروس لباسی بسیار زیبا کـه با کیک عروسی هماهنگ شده و با استفاده از قطعات کریستال تزیین شده بود رابه تن داشت. بـه گفته برخی منابع این مراسم مجلل بیش از ۱۰ میلیون دلار روی دست مایکل جردن خرج گذاشته اسـت.

 

پرنس ویلیام و کیت میدلتون 34 میلیون دلار

بر اساس برآوردها تنها 32 میلیون دلار برای حفظ امنیت این مراسم هزینه شده بود. دو میلیون دلار دیگر نیز صرف مخارج دیگر از قبیل 434٫000 دلار برای لباس عروس و داماد، 600٫000 دلار برای شام و ناهار و 800٫000 دلار نیز برای گل و تزیینات طبیعی شده اسـت.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

هزینه دو کیک این عروسی نیز بیش از ۸۰٫۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. البته ازآن جاییکه خیابان وست مینستر و کاخ باکینگهام متعلق بـه خاندان سلطنتی اسـت این دو وادار نبودند کـه بابت اجاره انها هزینه اي پرداخت کنند در غیر این صورت هزینه عروسی بیش از 34 میلیون دلار می شد.

 

پرنس چارلز و پرنسس دایانا 110 میلیون دلار

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

بخاطر تورم این عروسی برگزار شده در دهه 1980 میلادی بیش از 100 میلیون دلار امروزی هزینه در بر داشته اسـت. این دو نیز بیشتر بودجه عروسی را صرف مسائل امنیتی کردند اما مبلغ زیادی نیز برای لباس عروس کـه تزییناتی شامل 10/000 قطعه مروارید در آن بکار رفته بودو همچنین کیک 50 کیلویی با ارتفاع 1٫5 متر صرف شد.

 


 

و در ادامه سنت های ازدواج باور نکردنی در سراسر جهان

 

رسوم و سنت هاي ازدواج ازآن دسته آدابی اسـت کـه در هر کشوری بـه رغم شباهت هاي متداول دارای تفاوت هایي نیز با دیگر نقاط جهان اسـت. نحوه ي لباس پوشیدن، گل پرتاب کردن و جشن هاي قبل و بعد از مراسم عروسی در تعداد زیادی از نقاط جهان یکسان اسـت اما برخی مراسمات خاص نیز وجوددارد کـه تنها دربخش هاي خاصی از کره زمین یا حتی در شهر خاصی از جهان رخ می هد و مربوط بـه یک فرهنگ یا قومیت خاص اسـت.

 

اره کردن کنده درخت – المان

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

یک سنت قدیمی ازدواج در کشور آلمان این اسـت کـه عروس و داماد باید تنه ي یک درخت رابا استفاده از اره اي بزرگ کـه دو دسته دارد ببرند و اینکار همکاری و مشارکت این دو در زندگی آینده شان رابه تصویر می‌کشد.

 

بدنیا آوردن دو بچه – سودان

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

در قبیله نوور در سودان، داماد تنها در صورتی می‌تواند ازدواج کند کـه گله اي گاو با تعداد مشخص داشته باشد. عروسی زن و مرد تنها زمانی کامل میشود کـه زن دو فرزند بـه دنیا بیاورد. اگر زن تنها یک فرزند داشته باشد. مرد میتواند درخواست طلاق کند. اگر شوهر بمیرد، برادر او شوهر همسر او خواهد شد.

 

شکستن ناقوس – گواتمالا

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

بعد از مراسم عروسی در گواتمالا، یک مراسم دیگر در خانه داماد برگزار خواهد شد. مادر داماد با شکستن یک ناقوس سفید کـه از برنج، آرد و غلات پر شده اسـت از عروس و داماد استقبال خواهد کرد کـه نشانه ي سعادت و خوشبختی برای این دو خواهد بود.

 

اخاذی از داماد – رومانی

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

در رومانی و برخی دیگر از کشور هـای اروپایی، یک نمایش دزدیدن عروس قبل از شروع مراسم عروسی انجام میشود. در طی این نمایش ساختگی، عروس توسط خانواده، دوستان و یا کسانی کـه برای اینکار استخدام شده اند دزدیده شده و داماد باید با پرداخت مقداری پول، دادن نوشیدنی یا رو بوسی کردن با آدم رباها، عروس خودرا از دست ان ها نجات دهد.

 

شکستن لیوان شیشه ای – رسم یهودیان

وقتی کـه مراسم عروسی یهودیان بـه اتمام می‌رسد، عروس و داماد لیوان شیشه اي کـه در داخل یک پارچه قرار داده شده رابه ضربات پا خرد خواهند کرد.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

اینکار چندین معنا می‌تواند داشته باشد کـه یکی از انها میتواند نشان دادن این موضوع باشد کـه ازدواج همانند شادی، غم نیز خواهد داشت و عروس و داماد با اینکار تعهد خود بـه کنار هم ماندن در سختی ها را نشان خواهند داد.

 

گریه کردن خانواده عروس – چین

عروس گروه قومی توجیا در چین باید روزی یک ساعت بـه مدت یک ماه قبل از شروع مراسم و همچنین در روز مراسم عروسی گریه کند. ۱۰ روزبعد از این‌کـه عروس گریه کردن خودرا آغاز می‌کند، مادربزرگش نیز در گریه کردن بـه او خواهد پیوست و مادر بزرگش نیز در روز بیستم بـه انها ملحق خواهد شد.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

در انتهای ماه تمامی زنان خانواده در مراسم گریه کردن حضور خواهند یافت. البته اینکار نشانه ي خوشحالی و شادی اسـت! از ان جاییکه هر یک از این زنان با صدای متفاوتی گریه خواهد کرد در واقع گریه کردن آنها بـه یک موزیک شباهت دارد.

 

حنا گذاشتن – هند

مراسمی کـه بـه آن مهندی گفته میشود مراسمی اسـت کـه شب قبل از عروسی توسط زنان خانواده عروس برگزار میشود. یک هنرمند حرفه اي یا یکی از بستگان عروس با استفاده از حنا، طرح ها و نقش هایي تتو مانند را روی دستها و پاهای عروس و دیگر زنان خانواده عروس خواهد کشید.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

این طرح ها نشان دهنده بیداری روحی، شادی، زیبایی و هدیه دادن اسـت. این رسم در بسیاری دیگر از کشور هـای آسیایی نیز مرسوم اسـت.

 

خوردن نان و نمک – روسیه

در مراسم عروسی در روسیه، والدین عروس و داماد با نان و نمک از عروس و داماد استقبال خواهند کرد. این سنت نشان دهنده مهمان نوازی اسـت کـه در آن عروس و داماد باهم تکه اي نان را شکسته و پس از قرار دادن مقداری نمک روی آن، تکه نان را در دهان هم دیگر می گذارند.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

هر شخصی کـه هنگام دو تکه کردن نان، قسمت بزرگتر را بدست آورد رییس خانه آینده خواهد بود. پس ازآن هر یک از مهمانان تکه اي از نان عروسی کـه کاراوای نام دارد را دریافت خواهد کرد.

 

عروسک عروس – پورتو ریکو

در مراسمات عروسی در پورتو ریکو یک عروسک عروس وجوددارد کـه هم از لحاظ ظاهری و هم لباس هایي کـه بـه تن دارد کاملاً با عروس واقعی یکسان خواهد بود.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

همچنین این عروسک با طلسم هایي تزیین خواهد شد کـه بعد از پایان مراسم ازآن جدا شده و بین مهمانان تقسیم خواهند گردید ودر ازای آن باید بـه عروسک پول آویزان نمایند.

 

تف کردن روی عروس – کنیا

دختران قبییله ماسای در کنیا، طبق معمولً با مردی بسیار مسن تر از خود ازدواج میکنند. در مراسم عروسی، پدر یا برادر عروس روی سر او تف خواهند کرد کـه بـه معنای آرزوی خوشبختی اسـت.

گران ترین عروسی های جهان + سنت های عجیب عروسی (عکس)

سپس او همراه با داماد خانه را ترک کرده و بـه سمت خانۀ خودشان بـه راه می افتند. مهم نیست کـه فاصلۀ خانۀ پدری تا خانۀ شوهر چقدر فاصله داشته باشد و عروس و داماد باید حتما این مسیر را پیاده طی نمایند.