پارس ناز پورتال

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید

مجموعه : عکسهای طبیعت
گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید 

برخی از گل ها در دنیا میباشند که هرکسی توانایی خریدن آنها را ندارد و برای خرید آن باید خرج بسیار هنگفتی پرداخت نمود. در این مقاله با گران‌ترین گل‌هاي دنیا از لیزینیاتوس تا رز ژولیت که برای خرید هر شاخه آن باید سه میلیون پوند بپردازید آشنا خواهید شد.

 

10- لیزینیانتوس

استوما نوعی گیاه متعلق به خانواده «Gorechanov» هست. این اسم ریشه یونانی دارد و از eu به معنای مفید و «stoma» به معنای دهان می آید. گل‌هاي پرورشی متعلق به این دسته اغلب لیزینیانتوس اسم دارند. این گیاه در جنوب ایالات امریکا، کشور مکزیک، پاناما، شمال آمریکای جنوبی و جزایر دریای کارائیب یافت می شود.

 

بلندی این گیاه به ۶۰ سانتیمتر می رسد و گل‌هاي آن آبی با سایه‌هاي گوناگون هست. انواع فرآوری شده این گیاه به صورت مصنوعی نیز دارای گل‌هاي قرمز رنگ، سفید و زرد میباشند. متعارف‌ترین نوع استوما با گل‌هاي بزرگ، بعنوان گیاه زینتی یا خانگی به کار می رود.

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید9- لیلی دره

 به گزارش پارس ناز لیلی دره، نوع مونوتایپ یا الیگوتایپ از گیاهان خانواده «Sparzhevye» هست.

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید

8- گلوریوسیس، هر گل ۱۰ دلار

گلوریوسا یک نوع گیاه گلدار بالارونده با ساقه‌هاي افقی هست که شاخه‌هاي برگدار خود را تا دو متر با حضور یک حامی پرتاب میکند. غده‌ها زیرزمینی، نوک تیز و اغلب به شکل V. میباشند بدون ریشه، و با یک پوست نازک قهوه‌اي طلایی پوشیده شده اند. گل‌ها به صورت جداگانه روی ساقه‌هاي بلند قرار می گیرند.

 

گل‌ها بزرگ، دو جنسی و دارای تقارن شعاعی میباشند. شش گلبرگ آن به سمت ساقه خم شده، نوک تیز و مواج میباشند، طرف بیرونی آن صورتی و داخلی آن دو رنگ میباشند: زرد و قرمز روشن. پرچم‌ها به صورت شعاعی مثل پره‌هاي چرخ قرار دارند. بساک‌ها با یک شکاف طولی باز می شوند. تخمدان بالاست و شامل سه بخش میشود.

 

گلوریسا گیاهی نسبتا نادر و گل گرانقیمت بومی آفریقای جنوبی و آسیا هست. گاهی بلندی این گیاه به سه متر میرسد. شاخه‌هاي شکننده، برگ‌هاي بلند و گل‌هاي بزرگ با اشکال عجیب دارد. گل‌هاي آن زرد-قرمز روشن یا زرد- سبز میباشند. قیمت هرگل آن ده دلار هست.

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید

7- هورتنس

هورتنسیا نوعی گیاه گلدار از خانواده هورتنس هست که ۷۰ – ۸۰ نوع دارد. بیشتر گونه‌ها درختچه هایي با بلندی ۱ تا ۳ متر میباشند، برخی درختان کوچک میباشند، بقیه لیاناهایی میباشند که در امتداد تنه درختان تا ۳۰ متر بالا میروند. این گیاه میتواند به صورت برگریز یا همه ي وقت سبز باشد، اما بیشتر برگریز میباشند.

 

از بهار تا اواخر پاییز گل میدهد. گل‌ها در انتهای ساقه جمع می شوند. در بیشتر گونه سرهای گلدار دو نوع دارد: گل‌هاي کوچک در وسط و گل‌هاي بزرگ در لبه ها. در برخی گونه‌ها همه ي گل‌ها بزرگ میباشند و اندازه یکسانی دارند. بیشتر گل‌ها سفید میباشند، اما برخی میتوانند آبی، قرمز، صورتی یا بنفش باشند.

 

در اینگونه، رنگ اغلب به PH خاک بستگی دارد: در خاک‌هاي اسیدی، گلبرگ‌ها آبی، در خاک خنثی بژ کم رنگ و در خاک بازی صورتی یا یاسی می شوند. این گل میتواند آلومینیوم را از خاک جمع کند و سایه‌هاي آبی ایجاد کند.

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید

6- لاله «سلطان شب»

تولیپ یکی از پرطرفدارترین گیاهان زینتی دنیا هست و هزاران شکل و نوع از آن در مناطق صنعتی پرورش داده میشود. حتی در قرن هجدهم در هلند، تقاضا برای این گل بسیار چندان بود که حتی روی اوراق بهادار هلند در سال ۱۶۳۷ نقش بست. در طبیعت، بیش از صد نوع لاله، عمدتا در مناطق خشک و کوهستانی آسیای مرکزی، اروپا، قزاقستان، ایران، ترکیه و شمال هند یافت می شود. در بخش اروپایی روسیه نیز میتوانید

 

چندین همانند وحشی پیدا کنید که مشهور ترین آن‌ها لاله جنگلی با گل‌هاي زرد کوچک هست. «سلطان شب» غیرمعمول‌ترین نوع لاله هست. در قبل این لاله سیاه گران‌ترین و دلپذیرترین گل بود. در طول «تپ لاله» یک لاله سیاه معادل با یک گله گوسفند، چهار گاو، چهار خوک، چهار تن گندم، دو تن کره، سیصد کیلوگرم پنیر و یک فنجان نقره‌اي بود. اما امروزه قیمت یک شاخه از این گل ۱۵ تا ۲۰ دلار هست

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید5- زعفران

زعفران، ادویه و رنگ دهنده غذا، از گل خشک شده زعفران به دست می آید. زعفران مدت‌ها به علت سختی ساخت، گران‌ترین ادویه دنیا بود. یک گل سه کلاله دارد و ۲۰۰ کیلوگرم گل برای ساخت یک کیلو ادویه نیاز هست. 90 درصد زعفران دنیا در ایران برداشت می شود. از مزه و رنگ زعفران در آشپزی، شیرینی پزی، ساخت پنیر و سوسیس بهره گیری می شود.

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید4- ارکید «کینابال طلایی»

گران‌ترین گل دنیا، کینابال طلایی نادر‌ترین نوع ارکید هست که منحصرا در جزیره بورنئو در یک طرف کوه کینابالو رشد میکند. این گیاه حیرت انگیز نخستین بار در ۱۵ سالگی گل میدهد. قیمت این گیاه نادر تا ۵۰۰۰ دلار هم میرسد. این گل‌هاي خوشبو بزرگ بیشتر از شش تا نمیشوند و با رنگ آمیزی راه راه منحصربفرد

 

و آرایش افقی گلبرگ‌ها شناخته می شوند. به نظر می رسد این گل گران‌ترین گل دنیا باشد. روی هر ساقه ۵ تا ۶ گل زرد بزرگ رشد می کند. این گل فقط در ماه‌هاي مارس تا مه رشد میکنند و ممکن هست زمان طولانی طول بکشد تا مجدد شکوفا شود. برای هر شاخه باید ۵ تا ۶ هزار دلار پرداخت کنید.

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید

3- ارکید henzhen Nongke

یک نوع ارکیده هست که به صورت مصنوعی توسط تیمی از پرورش دهندگان چینی پس از ۸ سال کار سخت گسترش یافته هست. برای مشاهده این گل خوشگل باید ۴ تا ۵ سال صبر کنید. این گل در سال ۲۰۰۵ توسط یک خریدار ناشناس به قیمت ۲۰۲۰۰۰ دلار خریده شد و بنابراین گران‌ترین گل فروخته شده در دنیا شد. این گل ملکه ارکیده‌ها و ملکه گل‌هاي دنیا نامیده می شود

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید2- رز ژولیت

پرورش دهنده بریتانیایی دیوید آستین انواع مختلفی از رز‌ها را فرآوری کرده هست. برای ایجاد این گل بی نظیر او ۸. ۱۵ میلیون دلار و ۱۵ سال کار سخت نیاز داشت. این رز خوشگل نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه گل بریتیش چلسی به نمایش عموم درآمد. یک دسته گل کوچک از رز سوئیت ژولیت حدود ۱۵۰ دلار و هر گل ۲۵ دلار قیمت دارد. گل ژولیت ترکیبی از فرم آنتیک جذاب، سایه‌هاي هلویی رنگ ملایم و عطر سبکی از چای رز هست.

 

حالا دیوید آستین می تواند تمام خرج هایي که در این سال‌ها صرف این گل منحصربفرد کرده را با فروش هر گل به قیمت سه میلیون پوند استرلینگ جبران کند.

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید1- کادوپول

کادوپول «ملکه شب» یک گل منحصربفرد از جزایر سریلانکا هست. مسافران و گردشگران از سراسر دنیا برای مشاهده این گل جذاب به این جزیره می آیند. گفته میشود در شب که این گل شکوفا میشود، موجودات افسانه اي، نیمه خدایان با بدن مار مثل به زمین می آیند تا زیباترین گل دنیا را چیده و آن را به بودا هدیه دهند.

 

این گل بوی عجیب و گلبرگ‌هاي ظریف سفید دارد. در ژاپن به این گل «زیبایی ماه» می گویند. پس از چیدن این گل فقط چند ساعت زنده میماند بنابراین در هیچ مغازه‌اي فروخته نمی شود و هیچکس نمیتواند آن را بخرد. اضافه بر این گل‌هاي آن که در شب شکوفا میشوند فقط یک شب دوام دارند و قبل از طلوع خورشید می‌میرند.

گران قیمت ترین گل های دنیا را بشناسید

گل زعفران،گل هاي لوکس و گرانقیمت دنیا،گران ترین گل هاي دنیا،گل هاي با خرج بالا در دنیا،بهترین گل هاي دنیا