پارس ناز پورتال

گفتن این دو کلمه در زندگی زناشویی معجزه می کنند

گفتن این دو کلمه در زندگی زناشویی معجزه می کنند

گفتن این دو کلمه در زندگی زناشویی معجزه می کنند 

بعضی از کلمات هستند که میتوانند تاثیرگذاری زیادی در زندگی مشترک همسران داشته باشند مثل دو کلمه اي که ما بشما خواهیم گفت. وقت آن رسیده است تا این رفتار را رها کنید و به دنبال قدردانی باشید. آخرینبار که به همسرتان گفتید “ازت ممنونم” چه زمانی بود؟ بر طبق یک تحقیق در دانشگاه جورجیا «UGA»، این جمله راز طولانی ماندن و خوشحال ماندن در هر ازدواجی است.

 

دو کلمه اي که می‌تواند رابطه شما را تغییر دهد و زندگی شما را بهتر کندبعد از یک سنجش تلفنی از 468 زوج متاهل، محققان دریافتند که اکثر ” پیشبینی هاي قابل ملاحظه از کیفیت ازدواج” بر این موضوع استوار است که آیا زوج ها در مورد عشق و قدردانی با یک دیگر صحبت میکنند یا خیر.

 

آلن بارتون مولف این تحقیق گفت:” دوران آن رسیده است تا قدرت “ازت ممنونم” را ثابت کنیم، حتی اگر یکی از زوج ها در دیگر زمینه هاي خود ، استرس و سختی را تجربه میکند، قدردانی دراین رابطه می‌تواند پیامد های مثبتی را در روابط زناشویی به همراه داشته باشد”، این تحقیق در مرکز UGA برای تحقیقات خانوادگی دریک مطلب مطبوعاتی انجام گرفته است.

 

بیتی کوهن، MSW، روان درمانگر، سکس تراپیست، و مشاور زناشویی در شهر نیویورک و ساراسوتای فلوریدا می‌گوید: ” در آغاز یک تماس جدید، طبق معمول روابط ما و همینطور طرف مقابل ما در الویت قراردارند، اما بعد ها غالباً فراموش می‌کنیم که چیزهای کوچک هم واقعا مهم هستند.”

 

وقتی این اشاره هاي کوچک نادیده گرفته میشوند، معشوقه شما احساس می‌کند که احساسات او مورد قدردانی قرار نگرفته است. کوهن آن گونه توضیح می‌دهد :” بی اهمیت دانستن یک دیگر منجر به ناخشنودی در تماس زناشویی ، رنجش و ناراحتی می‌شود ودر انتها رابطه شما در مخاطره قرار می‌گیرد.

 

حقایق این است که همه ی ما میخواهیم احساس محبوب بودن و دوست داشتن داشته باشیم و گفتن کلمه هایي مثل ” ازت ممنونم”، ” من قدر تو رو می دونم”، “دوستت دارم”، “من تو رو تحسین می‌کنم”، ” من خیلی خوشحالم از این که با تو زندگی می‌کنم”، واقعا به افراد کمک میکند تا با یک دیگر رابطه خوبی داشته باشند و این رابطه حفظ شود.

 

کوهن بر این مضمون تاکید دارد که حفظ رفتار شکر گذاری از اهمیت زیادی برخوردار است، مخصوصا زمانی که شما و همسرتان در رابطه خود از هم فاصله گرفته باشید. او می‌گوید: ” ما باید علیرغم تفاوت هاي خود، قدردانی از همسر خودرا بیان کنیم. وقتی تفاوت ها رخداد می افتند، باید مهارت هاي برقراری تماس و حل مسئله رابه روشی اثربخش و حساس توسعه دهیم. “

 

قدردانی هر چیزی را تغییر میدهد

بدون دقت به موقعیت ارتباطی تان، به یاد داشته باشید که گفتن کلمه ممنونم میتواند تاثیر زیادی بر زندگی شما داشته باشد. در حقایق، تحقیقات قبلی نشان داده اند که بیان قدردانی میتواند سلامت قلب را نیز تقویت کند، دوستان جدیدی را در زندگی پیدا کنید و حتی وقتی مریض هستید، میتوانید با قدردانی سلامتی خود رابه دست آورید.

 

ما باید بتوانیم شرایط را تغییر دهیم. کوهن می‌گوید:” میتوانیم یک بحرانی را در پایان دنیا درنظر بگیریم یا می‌توانیم به دنبال فرصتی برای دیگر گزینه ها باشیم، تمرکز بر چیزهای منفی آسان است و با اینکار شما در زندگی خود با خشم، رنجش و ناراحتی زندگی می‌کنید. این ذهنیت، قطعا باعث مشکلات عاطفی، روانشناختی، بیماری هاي روانی و جسمانی میشود. اما در انتها انتخاب با خود شماست – می‌توانید قدردانی را انتخاب کنید.