پارس ناز پورتال

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی 

علیرضا جهانبخش فوتبالیست سرشناس ایرانی هست که در کشور هلند بازی میکند, گفتگوی جالبی با این بازیکن سرشناس انجام داده ایم. صعود ایران به جام جهانی 2018 روسیه با سرمربیگری بی نقص کارلوس کی روش حاصل تلاش ستاره هایي بود که سردمداران آن ها در اروپا مشغول بازی میباشند; نفراتی چون رضا قوچان نژاد, اشکان دژاگه, سردار امتحان, سعید عزت اللهی و علیرضا جهانبخش.

 

ستاره ایرانی آلکمار بعد از جام ملت هاي آسیا در سال 2015 به ترکیب اصلی ایران راه پیدا کرد و سال به سال نقش او در تیم کی روش پررنگ تر شد و اکنون یکی از اصلی ترین امیدهای ما برای درخشش در رقابت هاي جام جهانی به تعداد می‌رود. این بازیگر در صحبت با “آسمان آبی” درمورد حضور پر قدرت آلکمار در رقابت هاي این فصل اردیویژه و هم‌چنین بازی با کره جنوبی صحبت کرد که در ادامه متن این صحبت را می‌خوانید;

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی

ابتدا از بازی پایان آلکمار مقابل ویتس آرنهم صحبت کنیم که پیروز شدید با شکست این تیم 6 امتیازی شوید.

 

* بله. خدا را شکر برد بسیار خوبی بود. باید در این مسابقه به برتری می رسیدیم. با تیم صدرنشین جدول رودررو شدیم و با انجام یک بازی مفید و برتر سه امتیاز کسب کردیم. تیم حریف اصلا در نیمه اولیه موقعیت نداشت. با این حال بعد از اینکه گل مساوی را به ثمر رساندند در روند بازی ما تغییری ایجاد نشد و توانستیم در دقیقه 80 گل پیروزی بخش را به ثمر برسانیم.

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی

حسابی در این فصل بدشانس شده اي, هم مقابل پی اس وی و هم در این بازی تیرک زدیم.

 

* بدبختانه فعلاً روی دور بدشانسی هستم و توپ هایم به تیرک می‌خورند اما شرایط اینگونه باقی نمیماند. وقتی اولین توپ گل شود دیگر بقیه هم راه خودشان را پیدا می‌کنند. فعلاً زدن اولین گل سخت هست.

 

حرکت تکنیکی بی نظیر اي در بازی با ویتس انجام دادی که حسابی دیده شد. این بازرسی توپ را چرا انجام دادی؟

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی

* در منطقه هجومی بودیم. من فرار کردم ولی بازیکن هم تیمی ام دیر پاس داد. در موقعیت آفساید توپ به من رسید. وقتی توپ داشت به سمتم می آمد گفتم دست کم یک حرکت تکنیکی با توپ انجام دهم.

 

راستی در بازی با پی اس وی, مارادونا هم در ورزشگاه بود. با او برخوردی داشتی؟

 

* نه. من اصلا خبر نداشتم مارادونا در ورزشگاه حضور دارد و در حین بازی در اسکوربورد وی را دیدم. فکر می‌کنم از طرف باشگاه پی اس وی و شخص رودگولیت دعوت شده بود و بالطبع طرفدار تیم روبروی ما بود.

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی

سال جاری که در لیگ اروپا حضور ندارید تیم شما چه هدفی را دنبال می‌کند؟

 

* همانطور که گفتید سال جاری بعد از دو سه فصل در لیگ اروپا حضور نداریم. به همین علت تمرکزمان را روی مسابقات داخلی گذاشته ایم تا برترین نتیجه را کسب کنیم. شرایط مفید و مثبتی حاکم هست. سال جاری تیم خوبی داریم و بازیکنان با کیفیتی حضور دارند و من خیلی به آینده انشاالله.

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی

شایعه شده بود که پیشنهادهایی از لیگ هاي انگلیس و چند کشور اروپایی دیگر داری, اما در نهایت در آلکمار ماندی. این پیشنهادها در حد شایعه بود یا واقعیت داشت؟

 

* نه, واقعا این پیشنهادها جدی بود و صحبت هایي هم شد اما بنا به دلایلی ترجیح دادم یک فصل دیگر در آلکمار بمانم. می‌خواستم پیش از جام جهانی ثبات داشته باشم و در جایی بازی کنم که فشار کمتری را متحمل شوم تا احتمال مصدومیتم بالاتر نرود. هم‌چنین خیلی تاکید داشتم ببینم تیم سال جاری چطور بسته میشود که خدا را شکر دیدم شرایط مناسب هست

 

و ترجیح دادم یک سال دیگر این جا بمانم و از این تصمیم خوشحالم. نمی‌توانم بگویم از کجاها توصیه داشتم چون حرفه اي نیست اما هیچ کدام از پیشنهادها واهی نبود و همۀ واقعیت داشت و مذاکراتی هم صورت گرفت اما در نهایت تصمیم بر این شد که بمانم.

 

گذشته از اینکه وارد بحث تیم ملی شویم درمورد رخداد عجیبی که یکی دو ماه پیش برایت به وقوع ضمیمه حرف بزنیم. وقتی که بعد از پشت سر گذاشتن تعطیلات می خواستي از ایران به هلند بروی و هواپیمایی که در آن بودی دچار نقصِ فنی شد…

 

* خیلی از این ماجرا می گذرد و تقریباً فراموشش کرده ام اما روز عجیبی بود. من روی یکی از صندلی هاي جلوی هواپیما نشستهِ بودم. حدود پنج دقیقه بعد از اینکه هواپیما تیک آف کرد خلبان خیلی کوتاه از پشت بلندگو گفت که باید لندینگ کند. خیلی از مسافران متوجه نشدند,

 

اما من تعجب کردم تا اینکه لحظاتی بعد دیدیم هواپیما دور زد. تدریجی متوجه شدیم هواپیما دارد کنترلش را از دست می‌دهد. بال راست آن دچار حریق شده بود. دقایقی بعد چرخ راست هم دشوار پیدا کرد و کار سخت تر شد اما خلبان با تبحر فراوان هواپیما را به سلامت روی زمین نشاند.

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی

در آن لحظات چه حس و حالی داشتی؟ نزدیک بود هواپیما سقوط کند.

 

* شوکه شده بودم اما کوشش میکردم خونسردی ام را حفظ کنم و به چیزهای بد ف6کر نکنم. خدا را شکر که زود متوجه شدند و همه ي چیز به خیر گذشت و برای هیچ کس رخداد بدی نیفتاد.

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی

برسیم به تیم ملی. دو بازی ظاهراً تشریفاتی پیش روی ماست, اما گویا کی روش با تدابیری که اندیشیده به دنبال نتیجه گرفتن در هر دو مسابقه هست.

 

* صددرصد همین طور هست. صعود به جام جهانی رخداد خیلی مهمی بود ولی ما میخواهیم دور مقدماتی را هم خیلی مفید تمام کنیم و قدرت مان را بار دیگر به ثابت برسانیم. لیست آقای کی روش و گفت و گو ایشان هم گواه همین موضوع هست. مصمم هستیم در مقابل کره و سوریه برترین نتیجه را کسب کنیم. با این حال نگاه ما بازی به بازی هست و تمام تمرکز فعلی ما روی کره خواهد بود.

 

کره اي ها تدابیر زیادی برای رویارویی با ایران اندیشیده و هم سوگند شده اند که مقابل ما به برتری برسند. در این خصوص چه نظری داری؟

 

* فکر میکنم این مسابقه برای کره بسیار دلنازک و حیاتی هست. انها چند سال هست مقابل ایران شکست خورده اند; در حالیکه همۀ وقت} حریف سرسختی برای ایران بوده اند و این برای شان گران پایان یافته هست و به مذاق شان خوش نمی‌آید و میخواهند انتقام بگیرند. ما در تقابل هاي اخیرمان

 

مقابل کره اي ها بسیار باهوش بودیم و نتیجه هم گرفتیم. کره برای صعود به جام جهانی باید ما را شکست دهد. این بازی, آخرین بازی خانگی انها هم به حساب می‌آید. اگر مقابل ما به پیروزی نرسند, رفتن شان به جام جهانی خیلی دشوار میشود.

گفتگوی جالب با علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی

سامان قدوس هم برای اولین بار به تیم ملی ایران دعوت شد. از او شناختی داری؟

 

* راستش را بخواهید خیر. از او شناختی ندارم و بازی هایش را ندیده ام. قطعا بازیکن با کیفیتی بوده که آقای کی روش از او دعوت کرده هست. مهم موفقیت تیم هست و همه ي ما یک هدف را دنبال میکنیم. انشاالله سامان قدوس هم پیروز باشد. خیلی ها برای موفقیت این تیم زحمت کشیده اند. اکنون جوان هایي حضور دارند که تمام تلاش شان این هست که جای باتجربه ها را به خوبی پر کنند.

 

جدیداً هم که 24 ساله شدي. 24 سالگی چالش دارد؟

 

* بله. 24 سالگی چالش دارد. همه ي به من تبریک میگفتند اما احساس یک مرد 30 ساله را داشتم. با حضور بچه هاي تیم هم یک تولد برگزار کردیم و یکی دو تولد دیگر هم با دوستانم آریا و آدریان و خیلی از انها تشکر میکنم.

 

سروش رفیعی هم به هلند آمده بود. با او هم بیرون رفتی؟

 

* بله. سروش همراه با تیم باشگاهی اش برای گذراندن اردو به هلند آمده بودند. خیلی خوش گذشت. چند بار با هم بیرون رفتیم. چند وقت بو د وی را ندیده بودم. هم اکنون هم فکر میکنم باید شهر تهران باشد چون استراحت بعد از اردوی شان را پشت سر می گذارند. برایش در تیم جدید آرزوی موفقیت میکنم.

 

در یکی از گفت و گو هایت با رسانه هاي هلندی گفته بودی که مردم ایران بعد از صعود به جام جهانی 2018 به اندازه سال هاي گذشته شاد نشدند. چرا این حرف را زدی؟

 

* منظور من شور و هیجان لحظه اي بود. به هر حال ایران برای اولین بار پیروز شد از دو هفته گذشته صعود خود را به جام جهانی قطعی کند و این یک رخداد تاریخی بود اما دفعه هاي گذشته چون صعودهای ما دراماتیک و لحظه آخری بود, در آن لحظات ابتدایی شور و شوق بیشتری در جامعه وجود داشت. گرچه شرایط واقعا متفاوت بود اما باز هم وحدت مثال زدنی در کشور ما وجود داشته و دارد.

 

تو با علیرضا منصوریان در تیم ملی امید مشارکت کرده اي, این روزها منصوریان شرایط سختی در استقلال دارد. می‌خواستم نظرت را در این اساس بدانم. آیا برکناری وی را به صلاح میدانی؟

 

* به نظرم باید به مربیان جوان اعتماد کرد. این تغییرات کمکی به تیم نمیکند و زود به زود در فوتبال ایران پاسخ نمی‌دهد. مطمئنا منصوریان با دانشی که دارد می‌تواند استقلال را از این اوضاع نجات دهد.فراموش نکنیم که او بازیکنان فعلی تیم را خریده و با شرایط آشناست. دورادور آگاهی دارم که بازیکنان هم با او دوستی میکنند و احساس خوبی دارند. مدیریت استقلال باید از سرمربی خود پشتیبانی کند تا تیم به نتیجه برسد.

 

تو یک داماشی هستی, اما هم اکنون سپیدرود نماینده تیم هاي گیلانی در لیگ برتر هست. نظرت در این خصوص چیست؟

 

* خیلی خوشحالم که فوتبال گیلان در لیگ برتر یک نماینده دارد. واقعا فوتبال شمال ایران با این همه ي استعداد باید تیم هاي بیشتری در لیگ برتر داشته باشد. خدا را شکر سپیدرود در دو هفته جدید چهار امتیاز گرفته و شرایط خوبی پیدا کرده هست و قطعا می‌تواند نتایج خوبی کسب کند.