پارس ناز پورتال

گفتگوی خواندنی با فرزاد فرزین خواننده محبوب

گفتگوی خواندنی با فرزاد فرزین خواننده محبوب

گفتگوی خواندنی با فرزاد فرزین خواننده محبوب 

فرزاد فرزین خواننده سرشناس و پرطرفدار ایرانی این روزها مشغول حرفه بازیگری هست تا بتواند موفقیت در موسیقی را در سینما نیز به دست آورد. فرزاد فرزین یک حرفه اي تمام عیار هست. او بیش از 10 سال هست که در سطح اول موسیقی پاپ حضور دارد و همواره برای ادامه کارش برنامه داشته و هر زمان که شرایط طوری شد

 

که انگار دارد تدریجی از سطح اول فاصله میگیرد, فعالیتی کرده که مجدد وی را برگردانده به همانجا که بود. این بار آن فعالیت یا به قولی بمب فرزاد, بازی اش در سریال عاشقانه بود. او گرچه پیش از این و از سال ها قبل در سه فیلم دیگر هم نقش بازی کرده بود اما این بار هم چند پله در بازیگری پرش داشت و هم جسارت به خرج داده و نقشی را بازی کرد که در صورت خطا می توانست تاثیر کاملا برعکسی داشته باشد.

 

فرزین در این سریال چیزی از بازیگران حرفه اي همبازی اش کم نداشت و اتفاقا در دو نقش هم بازی کرد; هم در نقش تورج چلبیانی و هم در نقش فرزاد فرزین. دو نقشی که هیچ کدام خودش نبودند و حتی در نقش فرزاد فرزین هم باید بازی میکرد تا مردم یک فرزاد فرزین عصا قورت داده جدی را ببینند که با تورج تبهکار شیرین فاصله دارد.

 

فرزاد فرزین وجه بازیگری اش را در کنسرت هایش هم نشان می‌دهد و از همان ابتدا پرفورمنس بخش اصلی و مهم کنسرت هایش بود. با سورپرایزهایی که روز به روز زیبا تر شدند تا جاییکه در سال 1395 پرتاب شد به سال 1410. وقتی در این راستا می پرسیم تعارف نمی‌کند و میگوید در این راستا رقیبی ندارد که واقعا هم ندارد.

گفتگوی خواندنی با فرزاد فرزین خواننده محبوب

با او در همه ي این موارد حرف زدیم و موارد دیگر از جمله نظرش درمورد بازیگر – خواننده ها و خواننده – بازیگرهای دیگر و همین طور ستاره هاي اخیر موسیقی پاپ. با او درمورد خانواده و علاقه شدید تین ایجرها به او هم حرف زدیم. خلاصه اینکه این صحبت خواندنی از آب در آمده هست.

 

گفتگوی ما درمورد خواننده – بازیگرهاست که شما هم یکی از آن ها هستی, طوری هم بازیگری برایت جدی هست که آدم فکر می‌کند از اول انگار قرار بود بازیگر شوی. وقتی نوجوان بودی قهرمان زندگی ات چه کسی بود؟ آیا آن موقع بیشتر به بازیگران علاقه داشتی یا خواننده ها؟

 

* قهرمان که نداشتم اما الگوهایی که داشتم بین شان هم بازیگر بود و هم خواننده.

 

بیشتر کدام شان بود؟ به نظر میرسد بازیگری برایت همۀ وقت} خیلی جدی بود.

 

* بله. زیاد فیلم نگاه می‌کردم. بازیگری را خیلی دوست داشتم و آن موقع و در نوجوانی بازیگرانی که فیلمهای اکشن بازی میکردند را خیلی دوست داشتم, مانند سیلوستر استالونه و دیگران. بعد از یک مدتی و وقتی سنم کمی بالا رفت, کارهای ال پاچینو را خیلی دوست داشتم و نگاه میکردم و بازی او خیلی مرا تحت تاثیر قرار می داد. موسیقی هم که طبیعتا بود و دیدنی هست که به صورت موازی جفت شان را دوست داشتم.

 

آیا می‌شود گفت در آن سال ها که وارد دنیای هنر شده بودی, اگر کار بازیگری به شما توصیه می شد و به صورت جدی وارد دنیای بازیگری می شدي, ممکن بود بازیگر شوی و به سراغ خوانندگی نیایی؟

 

* نه. من در هر صورت جفت این کارها را انجام می دادم چون هم زمان با اینکه برای جشنواره رشد فیلم ساختم, همان موقع توی منزل آهنگسازی هم می‌کردم. همه ي وقت جفت شان را دوست داشتم. گرچه در بخش بازیگری برای من فرصت زیاد پیش نیامد که رشد کنم اما موسیقی به کار و تلاش خودم بستگی داشت و بیشتر پیگیری کردم.

 

بازیگر مورد علاقه خارجی ات در آن زمان را گفتی, بازیگران ایرانی مورد علاقه ات چه کسانی بودند؟

 

* خیلی ها بودند و احتمالاً همین اکنون یادم نیاید که یکی یکی بگویم. در کار جدی خسرو شکیبایی را خیلی دوست داشتم و بعداً پرویز پرستویی و در بازیگران خنده دار هم کلا اکیپ مهران مدیری را دوست داشتم.

 

از خوانندگان و موزیسین ها چه کسانی الگویت بودند؟

 

* یک سری از خوانندگان قدیم بودند که خیلی نمیشود در موردشان صحبت کرد و از خوانندگان اخیر هم خیلی الگوبرداری نمی‌کردم.

 

ما مستر پرفورمنس در کنسرت هستیم

نخستین کنسرت تهرانت چه سالی بود و سوپرایزش چه بود؟

 

* قبل از نخستین اجرایم در سینمای کشور ایران هم روی صحنه رفته بودم ولی نخستین اجرای تکی ام در سال 1388 بود. در آن کنسرت یک میکروفون از بالای استیج می آمد و بعد تور نوریش باز می شد و آرام آرام می آمد پایین و بعد خواننده می آمد میکروفون را می‌گرفت و با آن بازی میکرد و بعد پرت میکرد چون از بالا هم آمده بود

 

بر می گشت و بعد اجرا شروع می شد. نخستین پرفورمنس ما خیلی ساده بود. گرچه اندینگ هم داشتیم و در اندینگ هم کار هموطن را اجرا کردیم که چند تن از بچه هاي نوجوان می آمدند و پرچم ایران در دست شان بود و با ما می خواندند.

 

و بعد مدام سخت ترش کردی. با این اوضاع توقع مخاطبانت بالا نرفت؟

 

* قطعا کارهایی که سال هاي بعد کردیم هی بزرگ تر و بزرگ تر شد.

 

تا جاییکه کنسرت 1410 را برگزار کردی, با مو هاي گریم شده برای آن سال یعنی آینده…

 

* کنسرت 1410 که ما سال قبل اجرا کردیم قطعا پرفورمنس اش فراتر از کنسرت هاي ایرانی و در حد کنسرت هاي بین المللی بود, هم دکورش و هم پرفورمنس اجرایش و هم بازیگرانی که در آن کار میکردند. تیمی که داشتند کار را مدیریت و اجرا میکردند, از کارگردان تا گریمورها و بازیگران و بدلکاران و دکوراتورها و مسئولان لباس

 

و کلا افرادی که پشت صحنه کار می‌کردند, نشان می‌دهد که این کنسرت در سطح کشور نبود و شما مطمئن باشید که هیچ ایرانی در بیرون از کشور هم چنین کنسرتی برگزار نکرده هست. اگر کسی همانند اش را بیاورد من حرفم را پس می‌گیرم.

گفتگوی خواندنی با فرزاد فرزین خواننده محبوب

سفید کردن موها که خیلی دیدنی بود. بعد از کنسرت مجبور شدي که موها را بزنی یا مجدد با رنگ دیگر رنگش کردی؟

 

* مسئله این جا بود که این موها اصلا موی ما نبود. ما برای اینکار از یک ماه قبلش تست گریم داشتیم. برای همه ي ما مو ساخته شد. همه ي این ها فراگ یا به قولی پوستیش بود و روی سر ما قالب گیری شده بود. برای همۀ ما قالب سر و صورت را گرفتند و برای ما طراحی شده بود.

 

المان هاي یک آرتیست

یکی از کارهایی که انجام دادی و در موفقیت ات هم تاثیرگذار بود این بود که وقتی وارد کار خوانندگی شدي بازیگری را هم به نوعی وارد کارت کردی. جدای از استایلت در خوانندگی و آهنگسازی, یکی از خصوصیت هاي زیاد ات پرفورمنس هاي اجراهایت بود و جزو نخستین کسانی بودی که پرفورمنس را هم وارد اجرا کرده بودی. این از علاقه ات به بازیگری نشأت میگرفت یا داشتی برای خودت استایل درست می‌کردی؟

 

* من فکر می‌کنم همۀ این ها که صحبتش را کردی باید در وجودت باشد و این ها حدس هاي یک آرتیست هست. آرتیست می‌تواند در جنبه هاي گوناگونی استعداد داشته باشد و این چیزی نیست که برایش برنامه ریزی کرده باشم. از اول و از زمان بچگی ام فکرش را داشتم و طبیعتا الگوهایم هم در کارم تاثیرگذار بودند.

 

و از نخستین کنسرت هایت هم اینکار را شروع کردی که یک سری کار ویژه و سورپرایز هم داشته باشی.

 

* دقیقا از نخستین کنسرت جدی ام در استان تهران با پرفورمنس شروع کردم و بعد, با دقت به تجربه کاری مان و با دقت به اینکه این کارها را در شرایط سختی انجام دادیم, تدریجی بزرگ تر, تکمیل تر و حرفه اي تر شد.

 

آرتیست باید همۀ جا بدرخشد

آیا این کارها به دلیل علاقه و عطشی که به بازیگری داری نیست؟

 

* در بازیگری که دارم کارم را انجام میدهم. گفتم این‌ها المان هاي یک آرتیست هست. آرتیست با یک خواننده معمولی فرق میکند. آرتیست با یک بازیگر معمولی فرق میکند. آرتیست باید در هر بخشی که توانایی دارد بدرخشد و بتواند استعدادش را نشان بدهد و برای اینکار باید تمرین و تفکر داشته باشد, با بقیه متفاوت باشد و برای رسیدن به این ها تلاش و سختی ها را بردباری کند.

 

کنسرتی که ما می‌گذاریم, غیر از مسائلی که قبلش رخداد میوفتد و تمرین هایي که داریم برای پرودیوس کردنش از یک ماه قبل زمان می‌گذاریم و تفکر و خرج می‌کنیم. زمان اجرای لایو هم تمام این گروه با استرس صد زیاد یک خواننده که همینجوری ساده میرود روی صحنه می‌ایستد و می‌خواند, کار می‌کنند.

 

لایو هست و هر لحظه ممکن هست اتفاقی بیفتد و زمان کمی برای حاضر سازی اش هست و ممکن هست وسط اجرا قصه تغییر کند. این ها یک گروه بزرگ میخواهد و تا زمانی که کسی انجامش ندهد نمی‌داند قصه چیست. اگر دقت کنید می‌بینید که چقدر فشار هست روی من و گروهی که با من کار میکنند و طبیعی 8هم هست که شخصی که لیدر هست, غیر از اجرای زنده اي که دارد, فشار مضاعفی روی دوشش احساس میکند.

 

این کارها که می‌کنید باعث رقابت ها و حسادت ها نمی‌شود؟

 

* کسی نتوانسته با ما رقابت کند. مگر توانسته؟ وارد شدن به این جریان احتیاج به حاضر شدن دارد. اینکار تجربه تقریباً 10 ساله ما را پشت سرش دارد. ما اینکار را در ایران به تنهایی داریم انجام می‌دهیم و طبیعتا در آن مستر محسوب میشویم و با فاصله نسبت به بقیه هستیم. اگر کسی بخواهد با ما رقابت کند باید مدت ها زمان بگذارد تا به آن تجربه ما برسد و اینکار راحتی نیست.

 

و همین تمرین و تجربه باعث شد که در آن فستیوال در روسیه برنده شوید و آنجا در لوحی که به شما دادند «اجرای تحسین برانگیز به همراه یک لایو پرفورمنس نیرومند» نوشته شده بود…

 

* ما اجرای برترین قطعه فستیوال را بردیم و اجرای تحسین برانگیز و لایو پرفورمنس نیرومند را بعنوان تعریف و تمجید از ما گفتند. برترین اجرای گروهی را تیم ایتالیایی برد نه ما. ما برترین اجرای زنده برای برترین قطعه فستیوال را بردیم. این یکی از شش جایزه اصلی بود و ما به دلیل اینکه تجربه مان در فستیوال هاي

 

بین المللی تقریباً صفر بود نتوانستیم صد خود ما را اجرا کنیم و قطعا ناراضی بودیم از اینکه نتوانستیم جایزه گروهی را ببریم ولی همین که توانستیم در یک فستیوال بین المللی موسیقی پاپ, یکی از شش جایزه اصلی را ببریم, برای ما حائز اهمیت بود.

 

هر چند که در درون کشور به آن بها داده نشد. گرچه این جا کلا به موسیقی بها داده نمی‌شود چه برسد به موسیقی پاپ. ما کاری که میخواستیم را انجام دادیم. من به همراه گروهم. گرچه گروه موسیقی ما طبیعتا رشد پیدا کرده, سیستم پرفورمنس شان, تفکرات شان, نوازنده هاي ما همۀ آرتیست میباشند

 

و باید روی استیج کار انجام بدهند و باید اکت داشته باشند. برای هر آهنگ هر سولیستی برنامه ریزی دارد که چه حرکاتی انجام بدهد و ما روی همۀ این‌ها تمرین میکنیم. در نتیجه کل گروه ما میباشند که با همدیگر رشد میکنند.

گفتگوی خواندنی با فرزاد فرزین خواننده محبوب

برای پول کار نمیکنم

بازیگردان داری یا همه ي این کارها را خودت مدیریت میکنی؟

 

* من و کامران ملک مطیعی که دایرکتور کار هست معمولاً کارها را خود ما مدیریت میکنیم و گرچه در برنامه هاي گوناگون تیم هاي دیگری هم اضافه میشوند. یک وقت هایي هم هست که بخش مهم کار را به تنهایی به دوش می‌کشم مانند کنسرت ماسک که از یک ماه قبل تولید قالب صورت من شروع شد چون ما باید یک شخصیت حقیقی را روی استیج می آوردیم نه کسی که یک ماسک معمولی دارد.

 

باید یک گریمور حرفه اي می آوردیم و چیزی را به عکس می کشیدیم که بیننده متوجه نشود روی صورت یک نفر ماسک هست یا برای کنسرت بدل یک شخص را آوردیم که داشت جای من اجرا میکرد و من خودم از وسط مردم پا شدم و رفتم روی سن. برای اینکار هادی اصغری را آوردیم که بازیگردان بود و باید بازیگردانی می‌کرد. کار لایو هست و هر لحظه ممکن بود لو برویم.

 

این کارها واقعا در درون کشور منحصر به فرد هست و بعضی هایش هم احتمالاً در بیرون از کشور انجام نشده. برای همین هم ما خود ما را مستر اینکار می‌دانیم و هستیم. برایش زحمت کشیدیم و بیشتر هم زحمت می‌کشیم و هر دفعه هم این خرج و زحمت روی دوش ما هست اما چون دوست داریم فرم خاص خود ما باشیم, با همه ي سختی ها و خرج اي که دارد, لذتش را هم میبریم.

 

اینکه این همۀ وقت و خرج را صرف میکنی و درآمدت پایین می‌آید غمگین نمی‌شوی؟

 

* ما هنرمندیم و در کارمان بخش مالی در اولویت هاي بعدی قرار دارد. ما داریم برای مردم کار می‌کنیم و دوست داریم کاری که دوست داریم و فکر می‌کنیم درست هست را انجام بدهیم تا جلوی آن ها سربلند باشیم. پول به هر حال می‌آید و ما هم در حد بضاعت خود ما و به اندازه نیازمان داریم و وضع مان بد نیست.

 

در عاشقانه نه فرزاد من بود نه تورج!

شما در نخستین فیلمی که بازی کردی, یعنی پسران آجری نقش خواننده را بازی می کردي و در آخرین کار یعنی عاشقانه هم این نقش را داشتی. گرچه این جا دو نقش داری که یکی از انها خود فرزاد فرزین هست. آیا همه ي وقت قرار هست که نقش خواننده را بازی کنی؟

 

* نه. اینجوری نیست. من در فیلم سگ هاي پوشالی نقش خواننده را نداشتم. درضمن من علاقه اي نداشتم که نقش خواننده یا حتی فرزاد فرزین را بازی کنم اما نقشی که در عاشقانه به من توصیه شد نقش پر کاری بود. یادتان باشد که وقتی شما در یک فیلم در دو نقش بازی میکنید, اینکار حتی برای یک بازیگر حرفه اي هم سخت هست.

 

یکی از سخت ترین نقش هاي عاشقانه را من بازی کردم و باید این تضاد هم در می آمد. بنابراین برای اینکه دو شخصیتی که من بازی میکردم از هم فاصله بگیرند مجبور شدیم در شخصیت فرزاد فرزین کمی اگزه جره کنیم. برای همین در این سریال شخصیت اصلی فرزاد فرزین را نمی‌بینیم و یک ذره عصا قورت داده تر و خشک تر شده تا فاصله اي بیفتد بین تورج چلبیانی و فرزاد فرزین.

 

من خودم در زندگی شخصی اینقدر سختگیر و خشک نیستم اما با نظر کارگردان روی این نقش کار کردیم و به این صورت در آمده که میبینید. همۀ معتقد بودند که هر خواننده اي نمیتواند این نقش را بازی کند و احتمالا حتی جرأت نمی‌کرد که در این قالب قرار بگیرد چون فکر می‌کرد ممکن هست وجهه اش مخدوش شود.

 

وقتی شما بعنوان یک بازیگر وارد یک مجموعه می‌شوی باید فقط به بازی و کاراکترت فکر کنی نه به شخصیت و جایگاه یک شغل دیگرت وگرنه نباید بپذیری که بازی کنی. من وقتی این نقش را قبول کردم باید بعنوان یک بازیگر در قالب نقش حضور پیدا میکردم و خدا را شکر که هم مردم خوش شان آمد و هم همکاران مفید من در سینما.

 

به هر انچه می‌بینیم خود فرزاد فرزین نیست. بازخورد این بازی در میان علاقه مندان خیلی پیگیرت چگونه بود؟

 

* به هر حال در نهایت فرمایش این یک سریال داستانی هست و انها هم این را می‌دانستند و به نظر من انعکاس خیلی خوبی هم برای من داشت.

 

از همۀ بیشتر بازیگری کرده ام

آیا این به دلیل بازی ات بوده یا اینکه این سریال مجموعا مفید دیده شده؟

 

* اگر من و دیگر بازیگران بازی مان مفید نبود که سریال مفید در نمی آمد. اگر بازی من مفید نبود می‌گفتند سریال مفید بود اما تو خرابش کردی «خنده». به یاد ندارم که چه قبل از انقلاب و به ویژه بعد از انقلاب خواننده اي نقشی را بازی کند و هجمه زیاد نقد منفی روی او نباشد.

 

این نخستین باری هست در تاریخ سینمای بعد از انقلاب «بازی هاي قبلی من را هم شامل می‌شود» که یک خواننده یک نقش را بازی می‌کند و هم مردم خوش شان می‌آید و هم افرادی که حرفه اي اینکار میباشند. این برای من بسیار حائز اهمیت هست. من خودم از همۀ خواننده هاي داخلی بیشتر فیلم بازی کردم و این موضوع که می‌گویم شامل خود من هم میشود.

 

چهار فیلم بازی کردی؟

 

* بله. گرچه رضا یزدانی هم زیاد نقش بازی کرده و من به جز رضا از همه ي بیشتر هم بازی کردم. شادمهر دو فیلم بازی کرد. حمید عسگری دوتا فیلم بازی کرد. بنیامین هم یک فیلم زحمت کشیده, مازیار هم نقش بازی کرده و خلاصه اینکه تک و توک این رخداد افتاده و مهم این هست که به شما جدی نگاه کنند. گرچه من باید خیلی تشکر کنم از منوچهر هادی که خیلی در اینکار تاثیرگذار بود و خیلی با هم صحبت کردیم تا با راهنمایی هاي ایشان این دو کاراکتر را ساختیم.

 

دو کاراکتری که هیچ کدام شان من نیستم. جفت شان هم باید اول فرزاد فرزین معرفی می‌شدند. یعنی باید این تعلیق برای مردم ایجاد می شد و در چند قسمت اول مردم خیلی به من فشار آوردند که آقا این چه نقشی هست که بازی کردی و چرا خودت را اینجوری سیاه نشان دادی. به هر حال برای کسانی

 

که به من لطف دارند سخت بود و ما هم دنبال این بودیم و این نشان می داد که اینکار روی آن ها تاثیر گذاشته هست. به نظر من این رخداد, رخداد خیلی خوبی بود.

 

در این سریال موضوع شباهت تورج چلبیانی به شما مطرح بود. آیا به صورت حقیقی هم کسی را دیدی که اینقدر بهت شبیه باشد؟

 

* بله. و یکی,دو همانند خیلی عجیب هم به من شبیه میباشند. عکس هایشان را برای من فرستادند.

گفتگوی خواندنی با فرزاد فرزین خواننده محبوببه زودی کارهای بین المللی

با دقت به کارهایی که انجام دادی و تجربیاتی که به دست آوردی و با دقت به اینکه انگلیسی هم خواندی و میخوانی, چرا بیشتر برای بین المللی کار کردن و بین المللی شدن انرژی نمیگذاری؟

 

* هنوز فرصت نکردم که به صورت کامل برای این مسئله برنامه ریزی کنم ولی کارهایی هم کرده ام و مشارکت هایي با کمپانی هاي خارجی داشته ام که به زودی اخبارش به گوش تان خواهد رسید.

 

در اخبار آمده بود که قرار هست در پروژه اي به نام آسمانخراش با آقای چیکو بنت مشارکت داشته باشی. آیا این پروژه هنوز فعال هست؟

 

* بله. ضبط ها انجام شده و کمپانی که مسئول انتشار هست چشم براه شرایط مناسب هست که آن را منتشر کند. همین طور باید مجوزهای داخلی هم گرفته شود که به زودی انشاءالله این رخداد خواهد افتاد.

 

ورزش را حرفه اي دنبال می‌کنم

شما همواره استایلت را حفظ کرده اي و همه ي وقت هم ورزشکار بودی. آیا هنوز هم این روش را حفظ کرده اي و به صورت پیوسته ورزش می کني؟

 

* هم اکنون یکی دو ماه هست که درگیرم و نرسیدم ورزش کنم ولی به طور کلی ورزش در برنامه کاری من هست چون به هر حال یک آرتیست باید همواره فرم بدنی اش را حفظ کند. گرچه همان طوری که گفتم بعضی وقت ها مشغله ها باعث میشود که برنامه ورزشی ما به هم بریزد اما در این 11*10 سال قبل من احتمالا کلا شش, هفت ماه غیبت ورزشی داشتم.

 

آیا ورزش حرفه اي را هم پیگیری می‌کنی؟

 

* به جز تایم هایي که مجبور می‌شوم به خودم استراحت بدهم. من 11 سال هست که به صورت حرفه اي ورزش میکنم. ورزش اصلی من فیتنس هست و در کنار آن ورزش هاي دیگری مانند باشینگ را هم انجام می‌دهم.

 

رفقا ورزشکار هم داری؟

 

* در جام جهانی هنرمندان در تیم فوتبالش بازی کردم و بعد آسیب دیده شدم و کمرم گرفت و دیگر نتوانستم فوتبال بازی کنم. رفقا ورزشکار زیادی هم دارم.

 

نزدیک ترین دوست ورزشکارتان چه کسی هست؟

 

* اصولا همه ي رفقا ورزشکارم را دوست دارم. رفقا خوبی در باشگاه پرسپولیس دارم مانند محسن مسلمان و رامین رضاییان و پیشکسوتان بسیار خوبی مانند علی کریمی که همواره به من لطف داشتند. دوستانم زیاد میباشند و بخواهم نام ببرم زیاد میشود.

 

من یک حرفه اي هستم!

آیا قراردادی که با شما بستند فرق می‌کرد با بازیگران حرفه اي که در آن کار میباشند؟

 

* نمیدانم بقیه چه قراردادی بستند که بخواهم نظر بدهم ولی من هم فرزاد فرزین هستم, آرتیست درجه یک موسیقی, در نتیجه مبلغ قرارداد من هم رقم پایینی نیست.

 

این مسئله را پیگیری نکردی که ببینی مبلغ قرارداد بقیه چقدر بود؟

 

* من مبلغ قرارداد خودم را تعیین میکنم و به بقیه کاری ندارم.

 

میخواستم ببینم مبلغ قرارداد شما به نسبت بقیه بالا بوده یا پایین؟

 

* طبیعتا می‌دانی که درآمد موزیسین ها بد نیست یعنی یک موزیسین درجه یک سه شب کنسرت در شهر تهران بگذارد درآمدش احتمالاً به اندازه کل درآمد رفقا باشد برای سریال, در نتیجه طبیعتا جایزه خواننده ها پایین نخواهد بود.

 

اما به هر حال شما به صورت دلی در فیلم شرکت می کني و مانند بازیگران دیگر نیست که کار حرفه اي اصلی تان بازیگری باشد.

 

* اصلا به این شکل نبود. مگر من بیکار هستم که بخواهم همینجوری در کاری بازی کنم. من حرفه اي هستم و در هر کار حرفه اي که حضور پیدا می‌کنم کاملا حرفه اي برخورد میکنم.

 

به هر حال بازیگری هم که خوانندگی می‌کند ممکن هست به آن کار به شکل شغل دوم نگاه کند.

 

* من این حالت را ندارم. من بعنوان بازیگر در این سریال حضور دارم و اتفاقا قرارداد من بخش دیگری هم دارد که من موسیقی سریال را خواندم. طبیعتا برای هر کدام از این ها جداگانه جایزه گرفتم و این ها از نظر من فرقی با هم ندارند. این سوالی که داری می‌کنی از پایه اشتباه هست.

 

من دارم راجع به شغل یا بیزینس اول و اصلی و شغل دوم صحبت میکنم.

 

* در هر حال راجع به شغل صحبت میکنی و این اول و دوم ندارد.

گفتگوی خواندنی با فرزاد فرزین خواننده محبوب

درمورد بازیگر – خواننده ها

از بین بازیگرانی که خوانندگی می‌کنند کدام شان خوانندگان خوبی میباشند؟

 

* اگر نام ببری بهت میگویم.

 

خیلی ها میباشند, مثلاً مهران مدیری؟

 

* بدم نمی‌آید. صدایش مفید هست. خیلی از کارهایش را شنیده ام. من چون آقای مدیری را دوست دارم وقتی مجموعه داد آلبومش را گرفتم گوش کردم و بعد هم پیگیری کردم. گرچه جدیدی ها را دوست ندارم چون سلیقه من نیست ولی برایش احترام قائل هستم. نمیگویم بینظیر هست اما مفید هست.

 

کامران تفتی؟

 

* شنیدم موزیک هایش را. کامران از رفقا قدیمی من هم هست اما فرصت نکردم کارش را گوش کنم. باید گوش بدهم بعد نظر بدهم.

 

بهرام رادان؟

 

* به نظرم مفید نیست. من دوست ندارم اما نمی‌توانم برای بقیه نظر قطعی بدهم. انشاالله پیروز باشد.

 

محمدرضا هدایتی؟

 

* به نظرم صدایش خیلی قشنگ هست.

 

فکر میکنم از بین همۀ بازیگرانی که خوانندگی می‌کنند هدایتی از همه ي خواننده تر هست و همۀ صدایش را بیشتر دوست دارند.

 

* صدایش خیلی قشنگ هست و چرا کسی که صدایش قشنگ هست نخواند؟ اکنون بازیگر هست, مهندس هست, پزشک هست, هر چه هست باشد. می‌خواهد بخواند, به کسی چه مربوط هست؟! ایشان در یک بخشی استعداد دارد و دوست دارد این استعداد و توانایی را نشان بدهد و باید هم اینکار را بکند. اینکه شما در آنجا اینکار را می‌کنی و نباید این جا اینکار را بکنی را کدام آدم بی عقلی تعیین کرده هست؟

 

هر کس که این را بگوید اصلا فکر نکرده روی آن و گارد الکی دارد. خیلی از مردم راجع به هر چیزی نظر می‌دهند. همین اکنون در شبکه های مجازی همۀ کس راجع به همه ي چیز نظر می‌دهند ولی وقتی متخصص آن قضیه صحبت بکند قضیه فرق می‌کند. اگر یک متخصص این حوزه هم در این راستا نظر بدهد معلوم هست دارد گارد الکی می‌گیرد.

 

شما در هر بخشی که استعداد دارید پیگیری کنید. این استعداد را جدی بگیرید. آموزش مشاهده نمایید و بروید در آن بخش پیروز شوید. به کسی چه مربوط هست که شما چه کارهای دیگری هم انجام می‌دهید؟ مهم این هست که شما هنرمندید و میخواهید این هنرتان را عرضه کنید.

 

آن آهنگ هیت محمدرضا هدایتی را یادت هست؟

 

* من با محمدرضا هدایتی دوستم و گرچه معمولاً آهنگ هاي دیگران را نمیتوانم حفظ شوم اما شما یک کلمه اش را بگو من بقیه یادم می‌آید.. دلگیرم از تو… من دارم می میرم… «ملودی اش را زمزمه میکند.»

 

امیرحسین مدرس؟

 

* من برای امیرحسین مدرس کار هم ساخته ام که تیتراژ «ماه هلال» یا «هلال ماه» شد که مال آتش نشانی بود. امیرحسین خواننده خوبی هست منتها جنس صدایش را یکی ممکن هست دوست داشته باشد و یکی هم دوست نداشته باشد. این دیگر سلیقه هست.

 

تم صدای امیرحسین بیشتر موسیقی اصیل ایرانی هست. آیا راحتی که با آن تم کار کنی؟

 

* اگر آسان نبودم که برایش آهنگ نمی ساختم. «خنده»

 

محمدرضا گلزار.

 

* من کنسرت محمدرضا گلزار هم رفتم و یک یدوتا از آهنگ هایش را هم گوش داده ام. انشاالله در کارش پیروز باشد. به هر حال او هم خیلی جدی دارد کار موسیقی اش را دنبال میکند و مخاطب خاص خودش را هم دارد و اینکه چقدر پیروز باشد منوط به پشتکار و جدیتی هست که در این اساس به خرج می‌دهد. موسیقی مانند سینما نیست و بسیار کار سخت تری هست.

 

در موسیقی فقط خودتی که پرودیوسری اما در سینما شما در کنار یک اکیپ بزرگ قرار میگیری و به تنهایی برای کل آن مجموعه تصمیم گیرنده نیستی. من اگر یک فیلم مفید بازی کنم فقط من نیستم که باعث موفقیت خودم و آن فیلم هستم. وقتی یک فیلم بد هم بازی میکنم فقط من نیستم که باعث خراب شدن بازی و آن فیلم خواهم شد.

 

یک اکیپ بزرگ دارند کار می‌کنند و همۀ شان گناهکار یا موفقند ولی موسیقی شمایی که تعیین کننده اي. لیدر شمایی و شمایی که باید تصمیم بگیری چه موسیقی بخوانی و چه شعری را گزینه بکنی, کی کنسرت بگذاری, چه تبلیغی انجام بدهی, کی چه موسیقی را منتشر کنی و … همه ي اش شمایی. بنابراین باری که روی دوشت توست اصلا قابل قیاس با یک بازیگر نیست.

گفتگوی خواندنی با فرزاد فرزین خواننده محبوب

از بازیگر – خواننده هاي خارجی چگونه؟ کدام را دوست داری؟

 

* آنجا قضیه کاملا فرق می‌کند و اصلا چنین حرفی مطرح نیست. آنجا اگر استعداد خوبی داشته باشید پرورش پیدا می‌کنید. نه اینکه مثلاً فرزاد فرزین چون خواننده خوبی هست, نه تجربه اي دارد و نه آموزش دیده بیاید بازی کند. در این صورت خود آن فیلم هم لطمه می‌بیند. انها روی آرتیست هاي شان برنامه ریزی می‌کنند و انها را هدر نمیدهند. اول درست و حاضر اش میکنند و بعد به مردم عرضه میکنند. مانند جاستین تیمبرلیک یا جنیفر لوپز و خیلی هاي دیگر.

 

تورج چلبیانی, طناز خاکستری

در سریال عاشقانه با تعدادی بازیگر درجه یک همبازی هستی, گرچه فیلمهای قبلیث ات هم همین طوری بود اما این جا خیلی فرق می‌کند. مثلاً پسران آخری تم گیشه اي داشتن و جوان پسند بود و فیلم دیگرت هم کمدی بود اما عاشقانه تم جدی تری دارد و بازیگرانی که در آن میباشند هم همین طور مانند هومن سیدی و ساره بیات و محمدرضا گلزار و دیگران. از تجربه بازی با این ستاره ها بگو.

 

* اولا که حرفت درست هست. به هر حال حضور در کاری حرفه اي تر در کار هر بازیگر تاثیرگذار هست. هومن سیدی بازیگر خیلی مفید و توانایی هست و در این سریال هم این کاراکتر را مفید در آورده و به نظرم پیروز ترین کاراکتر این سریال هومن سیدی هست. محمدرضا گلزار هم در عاشقانه خیلی مفید کار کرده و تلاش کرده صدش را بگذارد و خیلی مفید بود. بقیه بازیگران هم همین طور; بانو ساره بیات و بانو بهناز افشار و بقیه رفقا.

 

من خیلی سکانس مشترکی با بقیه رفقا نداشتم و بیشتر با هومن بازی داشتیم. حضور این بازیگران در اینکار طبیعتا برای من هم تاثیرگذار بود ضمن اینکه من و هومن سیدی خیلی بیشتر, کاراکترمان طوری بود که باید طنازی داشتیم. گرچه من دارم راجع به شخصیت تورج صحبت می‌کنم.

 

اولا که برای یک خواننده بازی کردن در یک نقش خنده دار خیلی آسان نبوده و نداشتیم خواننده اي که خنده دار بازی کند. بیشتر خواننده ها با اینکار گارد دارند و اینکه خودت را بشکنی و از آن گارد بیرون بیایی خیلی سخت هست.

 

احتمالا بعضی افراد وقتی بعنوان بازیگر وارد کار میشوند هنوز به موقعیت اجتماعی شان فکر میکنند در حالی‌که وقتی بعنوان یک آرتیست, هنرمند یا بازیگر وارد کار می‌شوی باید نقشت را درست بازی کنی. برای من هم اولش اندکی سخت بود اما با قبول نقش وارد شخصیت پردازی برای تورج چلبیانی شدیم که شخصیت خاکستری دارد و در موردش صحبت کردیم.

 

جرمی هم که او دارد خیلی شدید نیست و شخصیت خاکستری دارد و مردم دوستش دارند. در یک سریال ملودرام طبیعتا کار افرادی که نقش نسبتا خنده دار دارند از بقیه سخت تر هست چون باید بار چیزی را به دوش بکشند که جهت گیری سریال به آن سمت نیست. این کمک می‌کند به فضای سریال که زیبا تر دیده شود.

 

درمورد هوروش بند, بهنام بانی, آرش اي پی و دیگر چهره هاي اخیر

به غیر از کار خودت که طبیعتا این استایل و سبک را بیشتر از بقیه دوست داری که کار می‌کنی, از موزیسین هاي دیگر موسیقی پاپ کار چه کسی را بیشتر دوست داری؟

 

* من ترجیح میدهم راجع به این موضوع نظر ندهم.

 

موسیقی اصیل ایرانی هم گوش می‌کنی؟

 

* تک و توک بعضی از کارهای همایون شجریان را شنیده و خیلی دوست داشتم. چند کار از علیرضا قربانی را هم دوست دارم ولی موسیقی سنتی موسیقی مورد علاقه ام نیست مگر اینکه کار خیلی فاخر و قشنگ باشد مانند بعضی کارهای همایون شجریان.

 

از موزیسین هاي خارجی خواننده مورد علاقه ات کیست؟

 

* از پاپ ها خیلی ها را دوست دارم مانند سلن دیون یا ماریا کری یا مایکل بولتون و اساسا خیلی میباشند و آن قدر مفید زیاد هست که نمیشود همۀ را نام برد.

 

در خلوت خودت این موسیقی ها را گوش می کني یا داخلی را هم گوش می کني؟

 

* من کوشش می‌کنم هر از چند گاهی همه ي بروبچه ها را گوش کنم.

 

برای اینکه بدانی چکار کردند و بعنوان رقیب؟

 

* قطعا. باید ببینم دور و برم چه نوع موزیک هایي ساخته میشود و چه چیزهایی شنیده میشود. حتماً رصد میکنم. چرا که نه. بر عکس دوستانی که میگویند من گوش نمی‌کنم و راست نمی‌گویند, من میگویم که همه ي کارهای مهم را گوش می‌کنم.

 

هم اکنون موسیقی و سلیقه شنیداری مردم تغییر کرده. آیا کارهای موزیسین هاي اخیر را هم گوش میکنی؟ مثلاً هوروش بند را گوش می‌کنی؟

 

* بله و دارم با انها کار میکنم. هم اکنون دارم با مسعود جهانی و آرش عدل پرور که آرش اي پی هست داریم یک کار مشترک انجام میدهیم.

 

حامد همایون چگونه؟

 

* حامد همایون را هم گوش کردم. مگر می‌شود گوش نکرده باشم.

دوست داری؟

* بدم نمی‌آید. معمولی هست.

بهنام بانی؟

* صدای خیلی قشنگی دارد.

سینا شعبانخانی؟

* صدای سینا شعبانخانی هم خیلی قشنگ هست.

شهاب مظفری؟

 

* آهنگ هاي شهاب مظفری را در اینستاگرام دیدم که لایو میخواند و مفید هم می‌خواند اما موزیکش را با دقت ننشستم گوش کنم. فکر میکنم خواننده موفقی شود چون استایلش استایل خوبی هست.

 

دقت کردید که بیشتر خواننده هایي که هم اکنون دارند چهره می‌شوند صداهای خوبی دارند؟

 

* این خیلی رخداد خوبی هست.

گفتگوی خواندنی با فرزاد فرزین خواننده محبوب

شهاب حسینی و مریلا زارعی

همین اکنون در این موقعیت و با دقت به سن و سال و تجربه اي که به دست آوردی, بازیگر مورد علاقه ات کیست؟

 

* خارجی خیلی تغییر نکرد و گرچه چند نفر اضافه شدند. از بازیگران داخلی هم همان ها میباشند و شمار دیگری هم اضافه شده که اگر بخواهم مثال بزنم شمار زیاد می‌شود. مثلاً شهاب حسینی را خیلی دوست دارم.

 

از بانو هاي بازیگر چگونه؟

 

* بانو مریلا زارعی مفید بازی می‌کند و چندین بانو بازیگر مفید دیگر.

 

درمورد عشق و ازدواج و بچه

ببخشید, یک سوال خصوصی تر بپرسم; نمی‌خواهید بچه دار شوید؟

 

* هنوز زود هست. فعلاً درگیر کارهای اینترنشنالم هستم. سر یک پروژه سینمایی باید بروم و کمی شلوغ هستم. توکل به خدا سر فرصت.

 

آخرین سوال. آیا به نظرت ازدواج همۀ وقت} با عشق باشد یا با عقل هم می‌تواند باشد؟

 

* اکنون نمیشود که هر دو باشد؟

 

بله, این هم می‌شود ولی می‌خواستم بپرسم به نظرت کدام شان ارجحیت دارد؟

 

* عشق که نکتهِ خیلی مهمی هست, مخصوصا برای یک آرتیست اما در کنار آن باید توأم با عقل هم باشد. خیلی هم نباید همۀ چیز غیر منطقی رخداد بیفتد.