پارس ناز پورتال

چطور در گفتگو با افراد جذاب و خوشرو باشیم؟

چطور در گفتگو با افراد جذاب و خوشرو باشیم؟

چطور در گفتگو با افراد جذاب و خوشرو باشیم؟ 

اگر میخواهید هنگام گفتگو با دیگران به خصوص جنس مخالف جذاب و دوست داشتنی بنظر برسید راهنمای امروز ما را مطالعه کنید. از گفت وگوهای کوتاه کينه دارید؟ از این‌که سؤالات همیشگی را برای شروع بحث بپرسید، خسته اید؟ این شش روش جذابیت صحبت کردن را برای شما بیشتر و بیشتر میکند.

 

دفعه بعد که به جلسه بازاریابی تکراری رفتید یا به جشن تولد یا مهمانی شام، کاری مبتکرانه انجام دهید، سبک تکراری معرفی خود که بیشتر به رفتار یا شعاری تبلیغاتی برای شما تبدیل شده است، کنار بگذارید.این رویکرد در برقراری ارتباطات موفق و گشایش ابعاد جدید در همکاری برای شما و طرف مقابل از اهمیت زیادی برخوردار است.

چطور در گفتگو با افراد جذاب و خوشرو باشیم؟

اولین اولویت شما این است که حواس تان را کاملا جمع کنید و با دقت به شخصی که در روبروی شما برای مکالمه ایستاده یا نشسته توجه کنید. می‌توانید با پرسشی دقیق و صحیح صحبت را شروع کنید و بیشتر گوش کنید تا این‌که حرف بزنید، و همواره کاملا هوشیار باشید که کلام شما بیهوده نباشد و زبان بدن کاملا مثبتی داشته باشید. این راهکارها را با دقت بکار بگیرید تا دقیقا متوجه کاری که انجام میدهید باشید و بتوانید فن مکالمه استثنایی را در خود بسازید.

 

سعی کنید واقعا حواس خودرا مجذوب به شخص دیگری کنید

جرج میسون روان‌شناس و استاد دانشگاه و نویسنده کتاب کنجکاوی بیان کرده است که توانایی انسان در جذب شدن به سخنان دیگران بسیار مهم تر از دیگران را مجذوب خود ساختن است. این رفتار جوهره اصلی روابط عمومی موفق است. بنابر این سعی کنید رفتار و صحبت هاي خودرا با توجه به علایق طرف مقابل تنظیم کنید. بدون شک از مشاهده نتیجه حيرت زده خواهید شد.

 

چهره اي خندان و خوش رو داشته باشید

بر اساس علم روانشناسی روز دنیا این موضوع واضح است که لبخند زدن همواره ما را برای سایرین جذابتر میکند. اینکار همچنین حس و حال خوب ما رابه اطرافیان منتقل و کل جمع را شاد می‌کند. اکثر ما میدانیم چه زمان هایي چهره اي درهم رفته و ناخوشنود داریم. لبخند زدن رابه عادت همیشگی تبدیل کنیم.

 

کمی از وقت خودرا بدون چشمداشت به دیگران کمک کنید

این شیوه رفتاری به معنای کمک کردن به دیگران است، بدون لحظه اي تفکر به این‌که این فرد در ازای کمک ما برایمان نفعی دارد یا خیر؟ اما دقت کنید که این زمان باید مقدار کمی از وقت مفید ما رابه خود اختصاص دهد. برای مثال میتوانیم کمی از دانش مان را برای مشاوره دادن به افراد دیگر در اختیار آن ها بگذاریم، راهکارهای بهتر رابه تناسب موقعیت به دیگران معرفی کنیم، اشخاص همفکر رابه یک دیگر معرفی کنیم یا فضاهای اجتماعی مرتبط با سبک اندیشه دیگران رابه آن ها پیشنهاد دهیم.

 

بیشتر گوش کنیم و کمتر سخن بگوییم

می‌خواهید یک تصویر تأثیرگذار در ذهن مخاطب خود ایجاد کنید؟ بگذارید که دیگران بدون لحظه اي وقفه برای شما سخن بگویند. منظور ما در واقع این است که افکار خودرا در ذهن آرام نگه دارید و صحبت طرف مقابل را هر چند که پاسخی خوب در آستین دارید، قطع نکنید و بی صبرانه منتطر لحظه اي بمانید که پاسخ هاي خودرا بسیار مختصر به مخاطب خود بگویید. زمانی که شما با دقت گوش فرا می‌دهید،

 

با اینکار فرد مقابل و دیگران را نیز به همان اندازه بخود جذب می‌کنید، بنابر این قدم پیش بگذارید و تمام حواس خود رابه مخاطب خود متمرکز کنید. بدانید که ارتباط اجتماعی به معنای این است که به مخاطب خود بفهمانید: من مجذوب سخنانی هستم که تو به من می گویي.

 

صادقانه به دیگران احساس با اهمیت بودن را تلقین کنید

بهترین راهکار برای گفتگویی موفق با کسانی که فقط یکبار انها را ملاقات کرده‌اید این است که بخواهید درباره انها و کارهایی که به آن مشغول اند بدانید، این‌که چه میکنند و چگونه این کارها را انجام میدهند یا این‌که چرا این کارها را انجام میدهند. این شیوه رفتار به میزان کنجکاوی شخصیت شما باز میگردد. با داشتن میل به یادگیری از سایر افراد، حتی افرادی که از شما جوان تر یا کم تجربه ترند، شما بلافاصله اولین تأثیر مثبت شخصیت خودرا بر دیگران می‌گذارید.

 

خاطرات و حکایت های شنیدنی تعریف کنید

اگر نکات قبل رابه دقت رعایت کرده باشید، الان شما مخاطب تان را شیفته خود ساخته اید و احتمالا انها می‌خواهند که درباره شما بدانند؛ پس اکنون نوبت شماست که سخنوری کرده و مجلس را در دست بگیرید. بجای سخن گفتن از داستان هاي کسل کننده کسب و کار و تجارت «که دقایقی بعد به آن ها خواهید رسید»، خوب است که به سراغ داستان ها و جملات نغز که مخاطبان مشتاق شنیدن انها هستند بروید، فقط برای این‌که لحظاتی را متفاوت از قبل بگذرانید.

 

سعی کنید از سخنانی برای اینکار بهره بگیرید که پیش از این جذابیت خودرا برای مخاطبان ثابت کرده باشند. سخنانی که سرگرم کننده، جالب و مفیدند. اسکات آدامز نویسنده معتقد است که بهتر است برای گفت‌وگو با دیگران درباره اشخاص سخن بگوییم تا مسائل دیگر؛ زیرا طبق معمول آدمیان اعمال انسانی را سرگرم کننده می پندارند.

 

تفكر نهایی

اگر هنوز مسئله در ذهن شما جا نیفتاده است، کلید درک این رویکرد جدید در روابط اجتماعی این است که شما ابتکار عمل رابه دست میگیرید و گفتگو رابا صحبت راجع به دیگران شروع می‌کنید. مردم دوست دارند درباره خودشان حرف بزنند، اگر چیزی برای صحبت کردن داشته باشند

 

که به ارزش مکالمه بیفزاید. وقتی که با سؤالی هوشمندانه و ظریف به انها نشان دهید که شما نادان نیستید، انها نیز از جذب شدن شما به سخنان شان حس خوبی پیدا می‌کنند. این اقدام جالب شما که توجه خودرا روی شخص دیگری قرار میدهید، شما رابه فردی جذاب در اتاق تبدیل میکند.

 

هنر گفتگو یکی از مهمترین هنرها و مهارتهایی می‌باشد که هر شخص باید آن رابه طور کامل فرا گیرد. نحوه ي گفتگو و سخن گفتن شما شخصیت شما رابه دوستان، آشنایان، مربیان، کارفرمایان و همکارانتان معرفی می‌کند و به عبارتی دیگر نحوه سختن گفتن شما نشان دهنده شخصیت وجودی شماست.فال روزانهاگر شما مهارت سخن گفتن رابه خوبی ندانید، حتما و یقیناً در اجتماع و یا محل شغلتان با سختی هایي برابر خواهید شد.

 

هنگامیکه شروع به حرف زدن با کسی میکنید ممکن است که در شروع ندانید که از چه قسمتی سر سخن رابا طرف مقابلتان باز کنید ودر سخن گفتن با ایشان دچار مشکلاتی می‌شوید و گاه پای شخصیت در بین است و دوست ندارید در ادای سخن کوتاهی نمایید.برای رفع این مشکلات دراین مقاله از نمناک همراه ما باشید.

 

5 نکته مهم و موثر در آداب گفتگو با دیگران

1. تعریف کردن : تعریف از دیگران یکی از بهترین راه هاي ممکن برای شروع سخن و مکالمه با طرف مقابلتان می‌باشد. شما با تعریف کردن از خودتان و… در هاي مکالمه را هم به سمت خود و هم بطرف مقابلتان باز می‌کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بهتر است بجای سخنان بیهوده، ابتدا در مورد لباس پوشیدن طرف مقابلتان یا کفش هایش سر صحبت را باز کنید، برای مثال« کفش هاي شما زیبا هستند» خوب یقینا با این حرف طرف مقابل شما شروع به سخن گفتن از خودش می‌کند و سر صحبت باز می‌شود.

 

2. بحث کوتاه : بحث هاي کوتاه درنظر اکثر افراد، میتوان گفت که ازآن راضی نمی باشند و از بحث هاي بلند لذت بیشتری می برند. خب، جالب است که بدانید بحث هاي کوتاه در ابتدا نامشان بحث کوتاه است ولی در آخر تبدیل به بحث هاي بلند می‌شوند یا به عبارت دیگر بحث هاي کوتاه راهی برای بحث هاي عمیق و بلند میباشد.

 

موضوعات بحث هاي کوتاه برخلاف عقیده تان بسیار راحت هستند و با کمی فکر آنرا خواهید یافت. برای مثال به رستوران بروید ابتدا غذای دلخواهتان را سفارش دهید و پس از میل کردن سفارش تان در مورد آن نظر دهید و نکات مثبت و منفی آن رابا یک دیگر مقایسه کنید و یا اگر گرمتان شد در مورد آب و هوا بحث را شروع کنید و آنرا گسترش دهید. این دو مثال ذکر شده را تجربه نشان داده است که سر صحبت رابه سهولت و به سرعت باز می‌کند. توصیه میکنیم حتما از آن ها نهایت استفاده را ببرید.

 

3. سوالات متعدد و متنوعی بپرسید :اگر بطور قطعی می‌خواهید که بحث هاي کوتاه را تمام کنید و وارد یک بحث واقعی شوید، باید دنبال فرصت باشید تا فورا بتوانید موضوع بحث را تغییر دهید و وارد یک بحث و گفتگو واقعی شوید. سعی نکنید که بدون هیچ مقدمه اي وارد یک بحث عمیق و قابل توجهی شوید، اگر میخواهید وارد گفتگوی عمیق شوید با طی مراحل و صبر کردن، به آن قسمتی که مورد دلخواه شما میباشد برسید ودر این قسمت میتوانید مکالمه را عمیق تر کنید.

 

4. مهربان باشید : این مورد یقینا باید واضح باشد، اما متاسفانه اکثرا این موضوع را فراموش میکنیم و آن رابه مرحله عمل نمیرسانیم. اگر شما در حین مکالمه با شخصی با لفظی آرام، لبخند روی لب هایتان و آرامشتان باشید شخصیت بهتری نسبت به افرادی که با لفظی تند و عصبانیت محض با طرف مقابل خود سخن می‌گویند خواهید داشت.

 

سعی کنید که دست هایتان را حین مکالمه تکان ندهید و سعی کنید در حفظ تماس چشمی کوشا باشید و با این حالت بطرف مقابلتان بفهمانید که به سخنانش گوش فرا میدهید.

 

5. صرفا شما گفتگو را در دست نگیرید: منظور از این مورد این است که بطرف مقابلتان اجازه نظر دادن و حرف زدن دهید و مانع ارائه نظرات و سخنان آن نشوید. اگر شما دراین حین فهمیدید که شخص مقابلتان به خوبی به سوالاتتان پاسخ نمیدهد و گفتگو در حال کاهش است، توصیه می‌شود که فورا با ذکر کردن یک خاطره و یک داستان کوتاه شیرین جو را تغییر دهید و به حالت اول بازگردانید.