پارس ناز پورتال

گفتگو با کریم انصاری فرد فوتبالیست محبوب

گفتگو با کریم انصاری فرد فوتبالیست محبوب

گفتگو با کریم انصاری فرد فوتبالیست محبوب 

کریم انصاری فرد شروع طوفانی در زمینه ورزش خود یعنی فوتبال داشت،در تیم سایپا درخشید و به سرعت مورد توجه بزرگان فوتبال قرار گرفت. کریم انصاری فرد بودن هرگز کار ساده ای نبوده؛ چه از آن روز اول که نامش با گلزنی در تیم جوانان با هدایت نناد نیکولیچ مطرح شد و چه حالا که سبک بال و با روحیه در لیگ اروپا برای تیم بزرگش المپیاکوس گل میزند.

 

این مسیر طولانی از تیم جوانان سایپا، پرسپولیس، تراکتورسازی اوساسونا پانیونیوس و حالا المپیاکوس پر از فراز و نشیب و نا امیدی و امید بوده است.انصاری فرد به عنوان آقای گل فوتبال ایران در دهه 80، سال های زیادی از ناباوری عمومی رنج برده اما حالا با مرارت و زحمت کار را به جایی رسانده که همه ی ی او را بابت سختی های دو سال گذشته تحسین میکنند.

 

او که با استعداد ذاتی و سرعت عالی نقطه ضعف مدافعان کند ایران را نشانه می رفت و به سهولت دروازه ها را باز میکرد، اولین بار در دوره افشین قطبی پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و از بازیکنان محبوب او محسوب می شد اما بعد از تورنمنت جام ملت های آسیا «2012» انتظار می رفت او به تیمی بزرگ برود هر چند این مسیر رو به رشد چند سالی به تعویق افتاد.

گفتگو با کریم انصاری فرد فوتبالیست محبوب

کریم انصاری فرد از اوضاع فوتبال و زندگی اش در اروپا می گوید

اهل باندبازی نبودیم

انصاری فرد در شرایطی که اخبار روز سایت ها و تلویزیون های یونانی خبر از بحران شدید اقتصادی در این کشور می داد به این کشور رفت و یک سال و نیم بعد از درخشش در یک تیم کوچک، اکنون صاحب پیراهن یکی از صاحبنام ترین تیم های این کشور کوچک در اروپاست. گرچه وقتی حالا او را با پیراهن سرخ و سفید المپیاکوس میبینیم تعجب نمیکنیم

 

اما باید همه ی ی اوقاتی که این ستاره ایرانی با حداقل دستمزد و قرارداد سر میکرد، آنهم در شرایطی که باشگاه های ایرانی برای استخدام دو یا سه برای چیزی که از پانیونیوس دریافت میکرد به راحتی به او پیشنهاد می دادند.به خاطر داشته باشیم ستاره ای که هرگز موفقیت امروز را به سادگی به کف نیاورده است. با او در خصوص تمام اتفاقاتی که منجر به رسیدن به این هدف شده، صحبت کردیم که در ادامه خواهید خواند.

 

چون قرار است گفت‌وگو با چیزهای خوب تمام شود، پس سوال اول را در این روزهای شیرین از خاطرات تلخ شروع می‌ کنیم! اوساسونا تو را یاد چه چیزی می اندازد؟

 

– زیاد تلخ نیست و بالاخره هر کسی باید از جایی شروع کند و اوساسونا با وجود تمام اتفاقات سختی که برایم رقم زد، مسیر و هدف بزرگی برایم بود. سالها با توجه به بازی در لیگ ایران تجربه حضور روی نیمکت را نداشتم و در آنجا به خاطر تلاش زیاد برای حضور در ترکیب به نتیجه نمی رسیدم و عادلانه نبود.

 

نمیتوانم بگویم از انتخابم پشیمان هستم اما اگر شرایط برایم فراهم بود، مطمئنا عملکرد بهتری داشتم و اینکه میگویم فضا ناعادلانه بود کاملا حقیقت دارد و آن را باور دارم. شرایط فنی بدتری از رقبایم در اوساسونا نداشتم اما با وجود ناکامی انها، همچنان باید نیمکت نشینی را تحمل می کردم. با این حال اوساسونا برایم تجربه خوبی بود اما انتظار آن شرایط را نداشتم. سال اول حضورم در اروپا بود و به نظرم تجربه تلخ اما مفیدی کسب کردم.

 

و یکدفعه حضور در فوتبال یونان، در شرایطی که این کشور در رکود اقتصادی به سر میبرد و از نظر مالی حضور در تیمی مانند پانیونیوس برایت منفعت مالی به همراه نداشت و تیم هایی از ایران هم خواهان بازگشت ات بودند.

 

– من نمی توانستم و هیچ وقت نمیتوانم از هدفی که روبروی خودم قرار داده ام، عقب نشینی کنم. حضور در فوتبال اروپا در مقطعی که فوتبال ما از نظر صادر کردن بازیکن با رکود همراه بود، بربایم اتفاق مثبتی تلقی می شد. درست است که شرایط سختی را در فصل اول حضور با اوساسونا تجربه کردم

 

اما در دومین انتخابم باید همه ی ی ی شرایط را می سنجیدم. تیم های دیگری هم مطرح بودند و به کمک خانواده و مدیر برنامه هایم همه ی ی ی شرایط را دنبال کردم تا گزینش درستی انجام دهم.

 

برایم مسائل مالی به هیچ عنوان مطرح نبود که اگر این طور بود همانگونه که گفتید به ایران باز می گشتم اما من هدف بزرگی داشتم که برای آن جنگیده بودم و همین حالا وقت تسلیم شدن نبود. پیشنهاد پانیونیوس جدی بود و انها در اسپانیا ملاقاتی با من داشتند و چند وقت بعد بلیت حضور در این کشور را برایم ارسال کردند

 

و در اولین جلسه با مربی در خصوص شرایط بازی صحبت کردم و مهمترین اتفاق برایم بازی کردن بود. آنجا به این باور رسیدم که می توانم برابر زحمات و تمریناتم به نتیجه برسم.

 

شروع خوبی در لیگ داشتیم و بعد از سالها در کورس قرار گرفتیم. هر چند نسبت به قدرت های برتر این لیگ از پتانسیل کمتری برخوردار بودیم اما با این شرایط هم توانستیم خیلی خوب عمل کنیم و روزهای خوبی را رقم بزنیم تا حضورم در این تیم خاطره انگیز شود.

گفتگو با کریم انصاری فرد فوتبالیست محبوب

اما نقش تو در این موفقیت غیرقابل چشم پوشی بود و موفقیت های پانیونیوس بیشتر با حرکات و گل های بینظیر ات که معمولاً جزء گل های برتر سوپرلیگ یونان انتخاب می شد همراه بود.

 

– موفقیت در فوتبال هیچ گاه فردی به دست نمی آید و مطمئنا عوامل زیادی در آن نقش دارند. ما دقیقا مانند برادر در این تیم بودیم و صمیمیت و تلاش برای موفقیت مسئله ای بود که عامل این اتفاق می شد. به هرحال بازی و نتیجه گرفتن در تیمی مانند پانیونیوس که برای حفظ سهمیه می جنگد و تنها به فکر اقتصادی و صدور بازیکن است.

 

سخت بود. این تیم بیشتر به دنبال این است که با پرورش بازیکن و فروش آن در نقش اقتصادی عملکرد مناسبی داشته باشد اما توانستیم طی دو سال اخیر هم در بعد نتیجه و هم مسئله اقتصادی عملکرد خوبی به جا بگذاریم و این تیم بار دیگر در کورس رقابت حضور داشته باشد که البته همه ی ی ما از آن نفع بردیم.

 

اکنون بازیکنان ایرانی زیادی مدعی حضور در لیگ های اروپایی و خصوصا لیگ یونان هستند و به نوعی حضور در این لیگ را آسوده میدانند، این طور است؟

 

– من نمیدانم چه کسی این نظر را دارد اما مسلما کسانی که پیشنهاد داشته باشند باید آن را قبول کرده باشند. در لیگ یونان مسائل مالی تنها در سه تیم بزرگ شاید به صرفه تر از ایران باشد اما در باقی باشگاه ها باید تلاش کنی تا خودت را اثبات کنی. اینجا مانند دیگر لیگ های اروپایی شرایط خیلی سخت است و جذب بازیکن خصوصا غیر اروپایی سختگیرانه تر است.

 

از تمرین تا بازی همه ی ی ی چیز متفاوت است و برای جذب بازیکن اگر اروپایی باشی با توجه به اینکه سهمیه حساب نمیشوی راحت تر است. البته این اولین مشکل است و همانگونه که تجربه داشتم، مشکلات زیادی برای هماهنگی و شرایط دیگر داریم که باید انها را هم پشت سر بگذاریم.

 

با حضور مسعود شجاعی به دوقلوهای ایرانی در یونان سرشناس شدید و البته مسعود هم کاملا هوایت را داشت و در زمانی که توی پانیونیوس همبازی بودید، در دادن پاس گل برایت کم نمی گذاشت.

 

– مسعود واقعا بازیکن عالی ای است و نشان داده چرا هنوز در تیم ملی هم بازیکن تاثیرگذار و قابل اعتمادی محسوب میشود. حضور مسعود باعث شد تا شرایط تهاجمی تیم سرعت و زیبایی بیشتری داشته باشد و البته از پاس هایش نگویم که مانند هلو بود و نمی شد از انها گذشت و خوشحالم که بیشتر جشن هایم

 

در نیم فصل اول با پاس های او همراه می شد.به هرحال با توجه به سابقه بازی و تمرین در ایران شناخت خوبی از یکدیگر داشتیم و باور کنید باندبازی نبود! «میخندد»

 

دلت برای پرسپولیس و هواداران آن تنگ نشده؟ فکر میکنی انها امسال بتوانند حسرت چند ساله را خاتمه دهند و قهرمان شوند؟

 

– هواداران فوتبال در ایران و خصوصا پرسپولیسی ها همه ی ی ی وقت} به من لطف داشته اند و خودم را جزیی از انها می دانم. دلم برای پرسپولیس تنگ شده باشد؟ نمی دانم چطور باید در خصوص این سوال پاسخ بدهم. من اکنون عضو تیم المپیاکوس هستم و روزهای خوبی در کنار پرسپولیس و هوادارانش داشتم. خوشحالم که انها اکنون بیش از هر زمان دیگری شانس رسیدن

 

به قهرمانی را دارند و این خصوصیت تیم های بزرگ است که باید همه ی ی ی وقت} به دنبال اتفاقات بزرگتر باشند و من برای انها چیزی بزرگتر از قهرمانی در لیگ ایران آرزو میکنم و انها مسلما این توانایی را هم دارند.

 

تو خودت جزء بازیکنانی هستی که در تمام تیم های پایه نقش نقش بازی کرده ای؛ همین حالا که در فوتبال اروپا هستی، چه تفاوتی بین رده های پایه انها و چیزی که شما در انها رشد کردید وجود دارد؟

 

– خوشبختانه من از هشت سالگی توانستم در اردوی تیم های ملی در رده پایه قرار بگیرم و مسلما این اتفاق باعث شد تا مسیر پیشرفت راحت تری داشته باشم. با این حال همه ی ی ی وقت} در فوتبال ایران بی توجهی به تیم های پایه یکی از عواملی بوده که ما نتوانیم ستاره های خودمان را در تیم های مطرح داشته باشیم. یونان هر چند در زمینه ستاره سازی شرایط مناسبی نداشته، اما همواره توانسته عملکرد مناسبی از خود به جا بگذارد و اوج آن را در قهرمانی در اروپا دید.

 

برای باشگاه های این کشور درآمدزایی رکن اصلی محسوب میشود و بر این زمینه توجه زیادی روی تیم های پایه و حمایت از استعدادها برای پیشرفت وجود دارد و انواع بورسیه در این زمینه در نظر گرفته میشود. زمین های تمرینی هم که همه ی ی وقت} برای ما موجب حسرت بوده و حتی تیم ملی بزرگسالان ما هم در این زمینه دچار مشکل است

 

اما در یونان این امکانات عالی است و تیم های پایه در زمینی اختصاصی و در کنار تیم ملی به تمرین میپردازند تا هم از نظر انگیزه و هم فنی، شرایط پیشرفت برای انها مهیا شود.

گفتگو با کریم انصاری فرد فوتبالیست محبوب

ارتباطت با هواداران المپیاکوس چطور است؟ توانسته ای به بازیکن محبوب انها تبدیل شوی؟

 

– المپیاکوس به هرحال همه ی ی ی وقت بازیکنان بزرگی در اختیار داشته و باید بگویم که اینجا هم مانند پرسپولیس و استقلال تنها در صورتی می توانی بازیکن محبوب انها شوی که همه ی ی ی وقت} موفق باشی و خاطره خوبی رقم بزنی. روز اولی که در تمرین حاضر شدم، استقبال خوبی از من شد و اکنون هم با توجه به موفقیتم در دو بازی اخیر مورد توجه انها قرار گرفته ام و امیدوارم بتوانم با بازی های بهتر نقشی در موفقیت این تیم داشته باشم.

 

انگلیسی حرف زدنت هم جالب توجه است و چه در زمانی که در کشور اسپانیا بودی و چه این روزها در یونان راحت میتوانی حرف بزنی. به نظر میرسد به خاطر برنامه ات برای حضور در لیگ های اروپایی از دوران جوانی بوده است؟

 

– خواهرم زبان انگلیسی تدریس میکرد و این باعث شد شرایط خوبی در این زمینه داشته باشم و خانواده ام هم در خصوص تحصیل بیش از ورزش سختگیری داشتند. همین حالا از این نظر مشکلی ندارم و به خوبی میتوانم ارتباط برقرار کنم و شاید همانگونه که می‌گویید کار مناسبی کردم که زبان یاد گرفتم و زندگی در کشور خارجی مشکلات خاص خودش را دارد و مسلما اگر زبان بلد نباشی اوضاع پیچیده تر و سخت تر هم میشود.

 

زبان یونانی هم یاد گرفته ای؟ به هرحال بعد از نزدیک به دو سال باید چیزهایی برای ارتباط مستقیم با هواداران یونانی ات داشته باشی؟

 

– مسلما به اندازه زبان مادری و ترکی آن را بلد نیستم اما معمولاً برخی واژه ها و کلمات را سعی می کنم خیلی زود یاد بگیرم و تا حدودی هم موفق بوده ام و هر جا هم کم می آورم انگلیسی صحبت میکنم.

 

المپیاکوس مهمترین باشگاه یونان است و همین حالا به نوعی تو هم مهم ترین لژیونر ایران هستی. قوانین و شیوه تمرینات و برنامه ها در المپیاکوس چقدر با جاهای دیگری که نقش نقش بازی کرده ای، فرق میکند؟

 

– بله درست است و من البته از زمانی که در پانیونیوس حاضر شدم ترجیح دادم شیوه تمریناتم را تغییر دهم. البته اینجا این قدر سخت و حرفه ای برخورد می‌ کنند که نیاز نیست خودت بخواهی آن را انجام بدهی و مجبور به این کار خواهی شد. اینجا دقیقا مانند کارمند هستی و باید تمرین، بازی و اصول حرفه ای کاملا رعایت شود

 

و بر زمینه آن حقوقت مشخص می شود و مسلما هر چه بهتر باشی، درآمد بهتری هم خواهی داشت. من از زمان حضورم در پانیونیوس به کمک یکی از هم تیمی هایم که در تیم ملی حضور داشت، با مربی بدنساز تیم ملی آشنا شدم و تمرینات اختصاصی ام را زیر نظر او انجام می دادم.

 

هر چند شاید با توجه به مبلغی که دریافت می کردم این اتفاق زیاد به صرفه نبود اما آن را انجام می دادم. برخی اوقات این قدر تمرین میکردم که از خستگی در محل تمرین و آسایشگاه باشگاه می خوابیدم و فرصت بازگشت به خانه را نداشتم اما از همه ی ی ی انها سود کرده ام و موفقیتم را مدیون تلاش روزهای گذشته میدانم.

 

سرمربی فعلی المپیاکوس، پائولو بنتوی پرتغالی است، رابطه ات با او چطور است؟

 

– به هرحال فضای اخیر شرایط اخیر و متفاوتی در پی دارد و هر مربی برای رسیدن به نتایج از تمام پتانسیل تیمش سود می برد و این بستگی به خودت دارد که بتوانی این توانایی را در راستای خواسته های مربی به پایان برسانی.

 

خوشحالم که اکنون در شرایطی قرار دارم که او هم به اعتقاد و اعتماد لازم درباره ام رسیده و این البته به این معنا نیست که کارم تمام شده باشد. همانگونه که گفتم در باشگاه بزرگ همه ی ی ی وقت باید 80 درصد آماده باشی و این در خصوص بازیکن خارجی باید به 90 درصد برسد، اگر کمی از این فرم خارج باشی، مطمئنا خیلی زود جایگاهت را از دست می‌دهی و در تلاش هستم همه ی ی وقت} بتوانم در فرم مد نظر قرار داشته باشم.

گفتگو با کریم انصاری فرد فوتبالیست محبوب

در تیم ملی هم هیچ وقت به حقت نرسیدی؛ همه ی ی ی وقت مهاجمانی بودند که جلوتر از تو ایستاده اند. با این موقعیت امیدی به بازی در جام جهانی داری؟

 

– من سال های زیادی است که در تیم ملی حضور دارم و یک مهاجم هیچ وقت از رقیب نمیترسد. بزرگترین رقیب ما مدافعان هستند و وقتی موفق شوی از انها عبور کنی رسیدن به هدف در دسترس خواهد بود. در تیم ملی شرایط متفاوت است و همه ی ی ی به دنبال موفقیت تیمی و سرافرازی ایران هستیم.

 

چه من، چه رضا و چه سردار و هر رقیب دیگری تنها به دنبال پیروزی و موفقیت هستیم و فرقی ندارد چه کسی بازی کند. البته این به آن معنا نیست که از رسیدن به ترکیب ناامید شوم یا برای آن نجنگم. در تیم ملی همه ی ی ی باید آماده باشند چون هیچ وقت دیدار دومی برای جبران وجود ندارد و هر موقعیت تنها یکبار به وجود می آید.

 

جام جهانی روسیه آخرین جام جهانی ات خواهد بود؟

 

– این سوال عجیبی است. من همین حالا در بیست و هفت سالگی هستم و مسلما تلاش خواهم کرد تا در جام جهانی بعدی هم حضور داشته باشم. در جام جهانی بعدی تازه به سی و دو سالگی رسیده ام و البته هیچ چیز قابل پیش بینی نیست اما بعید میدانم آن زمان انرژی و روحیه ام را برای رقابت از دست داده باشم و مطمئنا تلاش خواهم کرد سهمی در سومین تجربه جام جهانی ام داشته باشم.

 

کجا زندگی می کني؛ شهر پیره که المپیاکوس از آن می آید چطور شهری است؟

 

– از زمان حضورم در یونان توی آتن زندگی میکنم و این آپارتمان از زمانی که با پانیونیوس آمدم به من معرفی شد و از آن راضی هستم اما پیره یک شهر عالی و تاریخی محسوب میشود که مردم آن جا انگار با خواب بیگانه هستند و از آن شهرهایی است که مردمش شب زنده دار هستند و تا صبح شهر زنده است و معمولاً میزبان انواع جشنواره هاست.

 

اکنون همزمان با فوریه هم در اینجا جشنواره فیلم های اکشن است. اگر اشتباه نکنم، همین مسئله شهر را شلوغ تر از همه ی ی ی وقت کرده است. اینجا به نوعی مرکز فرهنگی و هنری یونان محسوب میشود که سالن های تئاتر و سینمای زیادی در خود جای داده است و البته مانند دیگر شهرها موزه های خاص خودش را دارد.

 

این شوخی کریم تو مسلمون نیستی را درباره ات شنیده ای؟ حتی در برنامه 90 هم در مورد صحبت کردند.

 

– «می خندد» اولین بار اصلا متوجه نمی شدم و کامنت های زیادی در صفحه ام دیدم که این طور نوشته اند و متوجه اش نمیشدم و اصل داستان را نمی دانستم. این در شرایطی بود که همه ی ی ی از شرایط اعتقادی ام باخبر بودند و برایم عجیب بود که خیلی ها کامنت گذاشتند که کریم تو مسلمون نیستی! بعد یکی از دوستان این مسئله را برایم گفت و دیدم و کلی خندیدم. هم مسلمون هستم، هم گلزن.

گفتگو با کریم انصاری فرد فوتبالیست محبوب

لژیونر آماده فوتبال ایران از گل های زیبایش در اروپا می گوید

گل من و گرت بیل میکس شد

از گلی که گرت بیل به بارسلونا زد تا گل هایی شبیه مولر، دلیل اینکه گل هایی شبیه مهاجمان بزرگ دنیا می زني، چیست؟

 

– به علاقه ام از دوران جوانی به تماشای عملکرد بازیکنان بزرگ باز میگردد و از همان زمان جوانی، کلیپ گل های مهاجمان بزرگ را می‌گرفتم و بارها نگاه میکردم. گذشته از هر بازی این عادت من است و دوست دارم ببینم بازیکنان بزرگ در لحظات ثبت گل چطور عمل میکنند. تمرین و تمرین و تلاش باعث می شود برخی اوقات آن گونه شود

 

و البته برخی اوقات هم تصادفی این اتفاق رخ میدهد، مانند گلی که شبیه گرت بیل زدم و بعد از بازی یکی از سایت های یونانی با میکس آن نشان داد که شباهت های زیادی به هم داشته اند و باعث شد 100 بار آن را نگاه کنم.

 

و یکبار هم جایزه گل زیبای لیگ یونان را از آن خود کردی و در تلویزیون این کشور حضور یافتی.

 

– واقعا گل زیبایی بود. خودم هم لذت بردم اما همانجا هم گفتم برای من گلی که تقدیم مرحوم هادی نوروزی کردم، جزء زیباترین و خاطره انگیزترین گل ها بود. اصلا نمی‌توانید تصور کنید چه حالی داشتم. وقتی این خبر را شنیدم، کلی مسیج و پیام داشتم در این خصوص و اصلا در یک کشور غریب نمی توانستم این مسئله را باور کنم که هادی فوت شده باشد. دو روز بعداز آناتفاق با پاناتولیکوس بازی داشتیم.

 

میخواستم زیر پیراهنم نام هادی را بنویسم و اگر گل زدم آن را تقدیم او کنم اما در کل آتن هیچ جایی برای نوشتن فونت فارسی نبود و در آخر انگلیسی نوشتم و خدا را شکر که گل زدم و آن را تقدیم بازیکنی کردم که هیچ وقت نمیتوانم نبودنش را باور کنم و همه ی ی ی وقت فکر کردن به این اتفاق مرا شوکه میکند.

 

قبلا با حضور در پانیونیوس هم خودت را مدعی آقای گلی لیگ یونان می دانستی و تا حدود زیادی با وجود بازی دفاعی تیمت در گلزنی موفق بودی. اکنون با المپیاکوس این رویا به نظر می رسد برایت در دسترس باشد.

 

– هر مهاجمی در هر جای دنیا و در هر تیمی که باشد به گل زدن و گل زدن فکر میکند و هیچ تفاوتی ندارد. این مسئله برای من هم وجود دارد و مسلما هیچ چیز جز موفقیت نمی تواند مرا راضی نگه دارد و برای رسیدن به آن تلاش میکنم. هیچ کاری سخت نیست و هیچ کاری سخت نیست و هیچ اتفاق مثبتی بدون تلاش به دست نمی آید.

 

درست است و اکنون با توجه به اینکه المپیاکوس قدرت اول یونان محسوب میشود و فوتبالی هجومی تر ارائه میدهد، شانس رسیدن به گل های بیشتر برایم فراهم تر است و من هم تلاش میکنم به نتیجه ای که مد نظرم است برسم.

گفتگو با کریم انصاری فرد فوتبالیست محبوب

جو وحشتناک استادیوم های یونان از نگاه کریم فوتبال ایران

فراتر از افراطی چه می شود؟!

هواداران پانیونیوس افراطی هستند یا هواداران المپیاکوس؟ و البته شباهت انها به هواداران پرسپولیس؟

 

– هواداران پانیونیوس خیلی وفادار بودند. به هرحال عشق به تیمی که از کسب عنوان دور است سخت است اما همه ی ی ی وقت حمایت بینظیر انها را در تمرین و بازی ها داشتیم و انها قدمت بیش از صد ساله ای خود را به رخ می کشیدند. خاطرات خوبی از گذشته داشتند و همه ی ی وقت} از تلاش بازیکنان برای رسیدن به موفقیت در شرایط فعلی تشکر میکردند. هواداران المپیاکوس؟ فراتر از افراطی چه میشود؟

 

انها واقعا عاشق تیم خود هستند و چیزی جز پیروزی و قهرمانی برای شان راضی کننده نیست. همه ی ی ی وقت} شاهد آتش بازی روی سکوها و البته حضور چند نفر از آنها روی فنس ها هستیم و 90 دقیقه بدون وقفه تیم را به جلو و نابودی یا همان شکست رقیب مقابل شان فرا می‌خوانند. دربی یونان با برگزاری دیدار تیم های المپیاکوس با پائوک و آاک انجام میشود.

 

دیدارهایی که پیش از این انها را در تلویزیون تماشا کردم و به نظر می رسید جو ترسناکی داشته باشد، اما این روزها خودم را مهیای تجربه این اتفاق شیرین و زیبا میکنم.

 

استادیوم المپیاکوس یکی از رعب آورترین ورزشگاه های دنیاست. هواداران المپیاکوس این قدر دو آتشه اند؟ از مدل هواداری شان بگو؟

 

– چطور بگویم؛ اینکه می گویم، واقعا همین طور است و انها بارها در این استادیوم یقه تیم های بزرگی مانند آرسنال را گرفته اند.تمام لحظات بازی منورهایی روی سکوها روشن میکنند. واقعا از توی زمین و چشم بازیکنان این طور به نظر میرسد که در دلت به این فکر می کني همین حالا استادیوم آتش خواهد گرفت و واقعا همین طور است.

 

انها دقیقا استادیوم را تبدیل به جهنم می‌ کنند و این مسئله با شعار انها در طول 90 دقیقه برای شکست رقیب باعث میشود تا انرژی عالی ای داشته باشیم.

 

تمام دقایق بازی با شعار، سوت، دست زدن و صدا کردن نام بازیکنان همراه است و هیچ ثانیه ای نمی توانند ساکت باشند و هیاهوی روی سکوها در تمام 90 دقیقه به گوش می رسد. این دقیقا همان مدل هواداری است که باعث می شود انها متفاوت باشند و معمولاً در در بی ها به بالاترین حد خود میرسد و این را من تا همین حالا فقط از دور دیده ام و همین انگیزه ام را برای حضور در شهر شهر شهر شهر دبی بیشتر میکند.

گفتگو با کریم انصاری فرد فوتبالیست محبوب

زندگی خصوصی ستاره ایرانی در یونان چطور می گذرد؟

گواهینامه حرفه ای گرفته ام

زندگی در یونان نباید سخت باشد. هر دو کشور آدابی شبیه هم دارند و کلی قدمت تاریخی دارند و البته مردمانی که از نظر ظاهری و خصوصیات اخلاقی شبیه هستند؟

 

– البته تفاوت هایی هم وجود دارد و همانگونه که گفتید شباهت کم نیست اما هیچ جا ایران نمی‌شود و همه ی ی ی جا هم بهتر از اوساسونا و پامپلوناست! «خنده» با این حال یونان کشوری دوست داشتنی است و احساس خوبی به من می دهد و رابطه نزدیکی با آن برقرار کرده ام. اینجا همانند ایران البته پر از مناظر و مناطق جالب است

 

که شانس زیادی برای تماشای همه ی ی ی انها نداشته ام و بیشتر وقتم را با تمرین و استراحت پشت سر می گذارم و در تعطیلات هم که ایران هستم و فرصت حضور در تمام مناطق جالب یونان نصیبم نشده است.

 

البته دوستانم در باشگاه پانیونیوس بیشتر اوقات مناطق جالب این کشور را نشانم می دادند و برای تماشا و حضور در آن راهنمایی ام می کردند. من عاشق تاریخ هستم و از اینکه در کشوری تاریخی و باستانی حضور دارم مطمئنا حس خوبی به من میدهد و هر زمان فرصتی باشد به جایی خواهم رفت که دوستانم معرفی کرده اند. جزیره کورفو، آکروپلیس، کلیساهای تاریخی، صومعه متورا و … از نقاط جالب این شهر محسوب می‌شوند.

 

بهترین جایی که در یونان رفته ای، کجا بوده است؟

 

– جزیره کورفو و جزیره میکونوس. هر دو جاذبه های زیبایی دارند که اصلی ترین انها ساحل است. جزیره میکونوس البته به ونیز کوچک سرشناس شده و ساختمان های معلق روی دریا حس زیبا و خاصی دارد. امکان قایق سواری و تماشای جزیره و فانوس دریایی و … اتفاقاتی است که میتواند آرامش را به وجود بیاورد و جالب توجه است.

 

رانندگی در یونان مشکلی برایت به وجود نیاورده و با آن راحت هستی یا راننده داری؟

 

– نه، من شخصا رانندگی می کنم و گواهینامه حرفه ای گرفته ام. به همین خاطر مشکلی برای رفت و آمد و تفریح و گشت و گذار ندارم. خوبی اینجا این است که ترافیک و ویراژهای عجیب و غریب کمتر دیده می شود و از قوانین جریمه ای شدیدی هم برخوردار هستند که باعث میشود نهایت احتیاط را در رانندگی داشته باشید.

 

خودت آشپزی میکنی یا غذایت را آماده از بیرون می گیري؟

 

– اکنون شرایط حرفه ای ام کاملا متفاوت شده است. کمتر غذا می خورم و باور کنید مدت هاست رنگ برنج را هم ندیده ام. البته این تنها به این خاطر نیست که آشپزی ام اصلا تعریف نداشته باشد. تلاش میکنم اصول حرفه ای ورزشکاری را در اروپا رعایت کنم تا مشکلی در تمرینات و بازی نداشته باشم.

 

ورزشکاران اینجا تفاوتی که در رژیم غذایی با ورزشکاران ایرانی دارند این است که سرخ کردنی و برنج اصلا نمی خورند و این خیلی کمک می‌کند تا موفق باشی. دیگر خبری از کوفته تبریزی هم نیست اما برخی غذا های آنها شباهت جالب توجهی به غذا های خودمان دارد که میتوانم از «دلماداکیا» و «یِمیستا» سام ببرم که یک جورهایی شبیه همان دلمه و کوفته خودمان است.