پارس ناز پورتال

گندم پرک شده صبحانه عالی برای فرزندان شما

گندم پرک شده صبحانه عالی برای فرزندان شما

گندم پرک شده صبحانه عالی برای فرزندان شما 

صبحانه عالی و خوشمزه برای فرزندان شما که می تواند انرژی را در اوایل صبح برای وی تامین کند تا مدر مدرسه روز خوبی داشته باشد. گندم پرك شده را شب قبل خیس كرده و با كمی آب یا شیر پخته، به آن كمی عسل و پودر دارچین اضافه کنید. این، یكی از مقوی‌ترین صبحانه‌ها از 6 ماهگی تا سالمندی می‌باشد

 

ارزش غذایی گندم پرک شده
کالری گندم پرک
از لحاظ ارزش غذایی هر قاشق آن 10 كالری انرژی دارد.

 

فیبر گندم پرک
گندم پرك شده دارای فیبر بسیار بالایی است و از بروز یبوست در كودكان جلوگیری كرده و حركات روده را افزایش می‌دهد.سلولز و لیگنین در گندم پرك شده بسیار مقدار بالایی است كه فیبر محلول می‌باشد.

 

کلسیم گندم پرک
گندم پرك شده دارای كلسیم بالایی برای رشد قدی كودكان، سلامت استخوان، مو و دندان آنها است و در سنین رشد وعده غذایی بسیار مناسبی است، مخصوصاً كه به جای آب با شیر پخته شود و مقدار كلسیم وعده غذایی برای رشد قوی آنها افزایش یابد.

 

پتاسیم گندم پرک
همچنین این وعده غذایی مقوی حاوی پتاسیم بالایی است كه برای عملكرد صحیح قلب، معده، روده و مغز بسیار مفید است و فشار خون و فشار مغزی را در كودكان تنظیم می‌نماید.در آمریكا این ماده غذایی در بین 70 ماده غذایی سالم جایگاه چهارم را دارد.

 

سایر فواید گندم پرک شده
از مزایای دیگر آن زودپخت بودن آن است كه در كمتر از 5 دقیقه آماده می‌گردد. در وعده صبحانه گندم پرك شده انرژی بسیار مفید و بالایی را به كودكان می‌دهد.این ماده غذایی برای افراد دیابتیك بسیار مفید است، زیرا قندخون را آهسته بالا می‌برد.برای پوست كودكان بسیار مفید است، زیرا خاصیت ضد التهاب و ضد خارش دارد.

 

گندم پرك شده حاوی ماده مغذی روی، سلنیوم و ویتامین‌های B1 و B3 می‌باشد.روی سبب افزایش اشتها و افزایش رشد در كودكان دلبند می‌گردد.سلنیوم خاصیت آنتی‌اكسیدانی دارد و سلول‌های مرده و انواع آلودگی‌ها را از بدن دفع می‌كند.

 

نکته
از میوه‌های مختلف می‌توان بر روی آن استفاده كرد. متدوال‌ترین میوه‌جات موز و توت‌فرنگی است كه كودكان نیز به آن علاقه بسزایی دارند.امید است با افزودن این ماده غذایی مفید به برنامه هفتگی كودكان خود، سلامت را در فرزندان دلبندتان افزایش دهید.