پارس ناز پورتال

گوشی آیفون 8 می تواند عنبیه چشم را شناسایی کند

گوشی آیفون 8 می تواند عنبیه چشم را شناسایی کند

گوشی آیفون 8 می تواند عنبیه چشم را شناسایی کند 

شرکت اپل در گوشی جدید خود توانسته یک تکنولوژی جدید و محبوب را در آیفون 8 قرار دهد تا سورپرایزی باشد برای طرفداران. یکی از این ویژگی‌ها چیزی است که تا مدتی دیگر در گوشی نوت ۷ مشاهده خواهید کرد. شایعات می‌گویند که آیفون سال آینده‌ی شرکت اپل به سنسور تشخیص عنبیه چشم مجهز شده است.

 

در این شایعات گفته نشده که سنسور تشخیص عنبیه چشم جایگزین سنسور تشخیص اثر انگشت می‌شود یا خیر؛ اما به احتمال زیاد ترکیبی از این دو سیستم را در آیفون سال بعد مشاهده خواهیم کرد. دلیل استفاده از سنسور تشخیص عنبیه چشم روی آیفون می‌تواند ویژگی‌های بیشتری باشد که نسبت به سنسور تشخیص اثر انگشت دارد. یکی از این ویژگی‌ها سرعت بسیار بالای آن است.

 

از سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم می‌توان برای خریدهای اینترنتی هم استفاده کرد. چیزی که می‌تواند جایگزین سرویس NFC روی گوشی‌های هوشمند شود.

 

در شایعات گفته شده که آیفون ۸ از قابلیت شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند. این ویژگی با همکاری شرکت ال‌جی روی آیفون سال بعد قرار می‌گیرد. حتی به نظر می‌رسد که آیفون سال آینده دکمه‌ی خانه هم ندارد که این موضوع باعث نازک‌تر شدن این گوشی می‌شود.

 

در بخش دیگری از شایعات گفته شده که آیفون ۸ صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی AMOLED خواهد داشت که البته درباره‌ی این موضوع خبرهای مختلفی منتشر شده بود. این نوع صفحه نمایش کیفیت بالاتری دارد و انرژی کمتری مصرف می‌کند.

 

البته به نظر می‌رسد که اپل از تراشه‌های A11 برای این گوشی استفاده می‌کند که براساس فناوری ۷ نانومتری طراحی شده‌اند.