پارس ناز پورتال

گوشی های نکسوس در خط پایان و خداحافظی

گوشی های نکسوس در خط پایان و خداحافظی

گوشی های نکسوس در خط پایان و خداحافظی 

گوگل با برند نکسوس خداحافظی کرد تا برند پرقدرت پیکسل را به بازار جهانی عرضه کند و تا این جای کار موفق بوده است. بعد از عرضه اولین گوشی نکسوس در سال 2010 پروژه ساخت گوشی مخصوص برای گوگل به عنوان یک پروژه آزمایشی کلید خورد و این گوشی بیشتر در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن برای سیستم عامل نوپای اندروید بود.

 

پس از طی شدن مراحل آزمایشی، نکسوس وان در اختیار عموم قرار گرفت.پس از معرفی نکسوس، گوگل تصمیم قطعی خود را گرفت تا خانواده ای از محصولات شامل گوشی و تبلت و حتی پلیر را خود طراحی کند و تولید آن را به شرکای بزرگی مثل سامسونگ و ال جی بسپارد.

 

به این ترتیب خانواده نکسوس مستقیما توسط گوگل به روز رسانی و طراحی می شوند و معمولا گوگل با معرفی هر نسخه جدید اندروید، محصولاتی را به خانواده نکسوس اضافه می کند. خانواده نکسوس برای رکوردشکنی در بنچ مارک ها طراحی نشده اند و لذا نسبتا ارزان هستند.

 

امسال نیز گوگل بعد از ماه ها شایعه و انتظار بالاخره سری جدید نکسوس را معرفی کرد ولی این بار با یک تغییر اساسی؛ گوگل دیگر از اسم نکسوس استفاده نکرد و سری جدید خود را پیکسل نامید تا به نوعی متحول شدن این محصول را نشان دهد. در این مطلب کمی خانواده نکسوس را بررسی کرده ایم تا ببینیم مدل جدید چقدر پیشرفت کرده است.

گوشی های نکسوس در خط پایان و خداحافظیاز کجا آمده ام، به کجا خواهم رفت

اولین نکسوس در واقع موتور محرکی برای صنعت تلفن همراه هوشمند بود. در پنجم ژانویه سال 2010 گوگل نکسوس وان را که اولین تلفن هوشمند این برند محسوب می شود، معرفی کرد. این محصول تحت اندروید 2.1 نان خامه ای اجرا می شد و نمایشگری 3.7 اینچی با پنل AMOLED داشت.

 

از دیگر مشخصات فنی این محصول می توان به پردازنده یک گیگاهرتزی اسنپدراگون، 512 مگابایت رم، 512 مگابایت فضای داخلی (190 مگابایت در دسترس کاربر) و باتری 1400 میلی آمپری اشاره کرد.بسیاری از کاربران در آن زمان تجربه جالبی با این محصول نداشتند، بنابراین گوگل از اشتباهات خود درس گرفت و این محصول را در ماه مه 2010 از فروشگاه های خود حذف کرد.

 

گوگل در دومین تلفن هوشمند نکسوسی خود ترجیح داد به شرکتی دیگر روی بیاورد و این بار با سامسونگ برای ساخت نکسوس اس وارد همکاری شد. این محصول این بار از اندروید 2.3 نان زنجبیلی برخوردار است و در دسامبر 2010 معرفی شد. تلفن هوشمند معرفی شده توسط گوگل دوباره نمایشگرها را بزرگتر کرد و این بار به چهار اینچ Super AMOLED رسید. ویژگی خاص این محصول،

 

چیپ ارتباط از راه نزدیک NFC و حافظه داخلی 16 گیگابایتی بدون پشتیبانی از MicroSD است اما دیگر مشخصات فنی پیشرفت آنچنانی نسبت به نکسوس وان نداشت.نکسوس اس توانست در زمان خود انتظارات زیادی را برطرف کند و در بسیاری از فروشگاه های مجازی و خرده فروشی به خوبی فروخته شد.

 

هر چند از آمار دقیق خبری منتشر نشد اما طبق گفته سامسونگ، از فصل دوم سال 2011 تا یک سال بعد، 512 هزار عدد نکسوس اس 4 جی به فروش رسید.گوگل همکاری خود را با سامسونگ ادامه داد و نکسوس اس کهکشان را که یکی از تلفن های هوشمند خوب زمان خود محسوب می شد، معرفی کرد.

 

این محصول از دو جهت حائز اهمیت بود. یکی این که یک تلفن هوشمند نکسوسی بود و دوم از نام گلکسی بهره می برد که منحصرا در محصولات کهکشانی سامسونگ استفاده می شود.معرفی گلکسی نکسوس به دلیل فوت استیو جابز در تاریخ پنجم اکتبر به تعویق افتاد

 

و نهایتا در 19 اکتبر سال 2011 معرفی و یک ماه بعد به بازار عرضه شد اما گلکسی نکسوس یک موفقیت بزرگ برای این دو شرکت محسوب نمی شود و فروش آن بسیار ناچیز بود.بار دیگر گوگل ترجیح داد شرکت سازنده نکسوس را عوض کند و این بار به سراغ ال جی رفت و در 29 اکتبر 2012 نکسوس 4 به دنیا آمد

 

و در ماه بعد فروش آن آغاز شد. مهاجرت گوگل به ال جی باعث تعجب بسیاری از کاربران شد اما باید اعتراف کرد کره ای ها در بازار بین المللی خوب ظاهر شده بودند. ال جی اپتیموس جی یکی از موفقیت های بزرگ این شرکت محسوب می شود و توانایی آنها را در ساخت تلفن های هوشمند رده بالا نشان می داد. نکسوس 4 بر پایه همین تلفن هوشمند ساخته شده و یکی از بهترین و موفق ترین نکسوس ها به شمار می رود.
گوشی های نکسوس در خط پایان و خداحافظیال جی به عنوان سازنده نکسوس بعدی باقی ماند و نسخه پنجم این تلفن همراه هوشمند در 31 اکتبر 2013 معرفی شد. گوگل مجددا در نکسوس 5 از ترفند استفاده از سخت افزار نزدیک به محصولات رده بالا و قیمت پایین استفاده کرد. نمایشگر 4.95 اینچ 1080 پی، پردازنده چهار هسته ای 2.26 گیگاهرتزی و رم دو گیگابایتی سخت افزار این محصول را تشکیل می دهد.

 

نکسوس 5 همراه با اندروید 4.4 کیت کیت کت عرضه شد و توانست تبدیل به یکی از محصولات بسیار قدرتمند با پلتفرم روان و قیمت مناسب شود.و بالاخره رسیدیم به تلفن هوشمند سری نکسوس که البته نام «فبلت نکسوسی» بیشتر برازنده آن است. بار دیگر گوگل مهاجرت کرد

 

و این بار با موتورولا وارد همکاری شد. موتورولانکسوس در اکتبر 2014 معرفی و از نوامبر فروش آن از طریق فروشگاه گوگل و وب سایت موتورولا آغاز شد. نکسوس 6، به باور بسیاری از کاربران نمونه بزرگ تر و موفق تر این محصول موتورولا یعنی موتواکس 2014 است.

 

این محصول از همان زبان طراحی و شمای کلی بهره می برد و نمایشگر آن شش اینچی شده بود. بدین ترتیب جای خالی یک فبلت نکسوسی هم پر شد. بعد از آن شرکت گوگل فبلت نکسوس 7 را به بازار فرستاد که علاوه بر حفظ طراحی قبلی، ویژگی های سخت افزاری بسیار بهتری داشت و با استقبال خوبی روبرو شد.

 

پیکسل؛ شروعی دوباره

دو دستگاه جدید گوگل که به تازگی معرفی شده اند، تقریبا از لحاظ سخت افزاری مشابه هستند و بیشترین تفاوت آنها در اندازه و وزن مشهود است. پیکسل به نمایشگری پنج اینچی مجهز شده در حالی که نمونه اکس ال موبایلی 5.5 اینچی است که در دسته فبلت ها جای می گیرد.

 

پنل نمایشگر هر دو موبایل از نوع AMOLED است. قلب تپنده هر دو موبایل، چیپ ست مجتمع اسنپدراگون 831 است که می توان آن را پرچمدار کنونی کوالکام دانست.این چیپ ست به پردازنده ای چهار هسته ای تجهیز شده که در نهایت می تواند با فرکانس پردازشی 2.15 گیگاهرتز محاسبات را انجام دهد.

 

دوربین این دستگاه نیز با لنز 13 مگاپیکسلی در آزمایش ها امتیاز بسیار خوبی دریافت کرده است و ویژگی های خاصی دارد.پیکسل همچنین از سنسور اثر انگشت برخوردار است که در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته و در پنل جلویی موبایل هیچ کلیدی وجود ندارد. از دیگر مشخصات این موبایل ها می توان به چیپ NFC برای انجام ساده تر پرداخت های موبایلی و همچنین درگاه USB-C اشاره کرد

 

ولی خارج از بحث سخت افزار، ویژگی های جدید گوگل نوید شروع بسیار خوبی را می دهد.پاسخ گوگل به رقابت با Siri و Alexa، یکی از مهم ترین قابلیت های پیکسل را تشکیل می دهد. دستیار گوگل بسیار پیشرفته تر و قابل تر از دستیار صوتی Google Now روی دیگر موبایل های اندرویدی است

 

زیرا اطلاع کاملی از وقایع و رخدادهای موبایل داشته و می تواند اپلیکیشن های محبوب شخص ثالث همچون واتس آپ و Open Table را نیز به خدمت بگیرد.
گوشی های نکسوس در خط پایان و خداحافظی به گزارش پارس ناز همچنین هر دو موبایل پیکسل اولین دستگاه هایی هستند که از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل یعنی Daydream پشتیبانی می کنند. برای تجربه کامل از VR نیاز به هدست های جدید Daydream خواهید داشت. با استفاده از این پلتفرم می توانید بازی های واقعیت مجازی و ویدئوهای مبتنی بر این فناوری را تماشا کنید.

 

موبایل های پیکسل در دو ظرفیت 32 یا 128 گیگابایت عرضه می شوند اما خبری از پشتیبانی کارت حافظه microSD در آنها نیست. بنابراین اگر در هر زمان با مشکل کمبود حافظه مواجه شوید، تصاویر و ویدئوهایی که از طریق Google Photos پشتیبان گیری شده اند،

 

به تدریج از حافظه داخلی موبایل حذف خواهند شد. توجه داشته باشید که این تصاویر و ویدئوها با کیفیت اصلی و کامل روی سرورهای کلاود گوگل ذخیره شده، بنابراین با حذف آنها از حافظه داخلی موبایل چیزی را از دست نمی دهید.

 

به علاوه اگر در حین استفاده از موبایل های پیکسل به هرگونه مشکلی برخورد کنید، به راحتی می توانید وارد منوی تنظیمات شده و تماس صوتی یا ارتباط نوشتاری را با تیم پشتیبانی از مشتریان گوگل برقرار سازید. این تیم به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته در خدمت شماست.

 

در این سیستم پشتیبانی می توانید حالت اشتراک گذاری نمایشگر را فعال کنید تا کارمند گوگل بتواند کنترل دستگاه را در دست گرفته و به شما نشان دهد چگونه می توانید مشکل موجود را رفع کنید.