پارس ناز پورتال

گوشی های هوشمندی که از چشم ما دستور می گیرند

گوشی های هوشمندی که از چشم ما دستور می گیرند

گوشی های هوشمندی که از چشم ما دستور می گیرند 

گوشی های هوشمند با سرعت سرسام آوری رو به پیشرفت هستند و در آینده نزدیک ممکن است گوشی هایی تولید شوند که با حرکت چشم ما کار کنند. یکی از مسائل منحصربفرد در مورد واقعیت مجازی، آزادی در نگاه کردن به همه جهات است. اما این مساله همچنین یکی از بزرگترین مشکلات روایتی است.

 

یک روایتگر چگونه می‌تواند کنترل را در دست داشته باشد وقتی که بیننده می‌تواند آزادانه به همه جهات نگاه کند؟ پاسخ این سوال در چشم‌ها نهفته است.شرکت Eyefluence که در زمینه اپتیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و مهندسی مکانیک فعالیت دارد، یک رابط تولید کرده که به کاربر اجازه می‌دهد از طریق نگاه با محیط مجازی ارتباط برقرار کند.

 

ایده اصلی، تبدیل نگاه به عمل است. از این رو نرم‌افزار، کاربر را قادر می‌سازد تا از چشمانش برای انجام هر کاری که انگشت‌ها بر روی تلفن هوشمند انجام می‌دهند، استفاده کنند. با این شیوه، دیگر نیازی به تایپ، کلیک کردن و حتی صحبت کردن نخواهد بود. کاربر می‌تواند با نگاه کردن به نمایشگر، روی صفحه فهرست به انتخاب پرداخته و حتی روی تصاویر زوم کند.

 

یکی از جالب ترین کاربردهای این رابط چشم و دستگاه در “روایت کردن فراگیر” است. چشم‌ها در زمان منحرف شدن یا تمرکز داشتن، احساس فرد را در لحظه نشان می‌دهند. نرم‌افزار Eyefluence برای بهره‌برداری از این سرنخ‌ها به منظور درک جذب شدن کاربر به یک صحنه یا خسته شدن وی طراحی شده است.به گزارش ایسنا، این نرم‌افزار در نشست سالانه “آینده روایتگری” (FoST) ارائه شد.