پارس ناز پورتال

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند 

گوشی های نوت 7 ضربه سنگینی بود بر پیکر شرکت سامسونگ,40 درصد کاربران اعلام کرده اند که دیگر سراغ برند سامسونگ نخواهند رفت. تاریخ ساخته شد. در طول تاریخ تکنولوژی کمتر اتفاقاتی رخ می‌دهد که در یاد و خاطره ما بماند و نوت 7 و فراز و نشیب‌هایش یکی از این اتفاق‌هاست.

 

شاید ده سال دیگر همه ما ویدئو یا عکسی از این محصول ببینیم و به یاد گذشته بیفتیم. اما گذشته را که کنار بگذاریم حال مهم‌تر است. حال که نوت 7 دیگر تولید نمی‌شود و از رده خارج شده، بهترین جایگزین برایش چیست؟گذشته از تمام مسائلی که پیرامون نوت 7 بود و تمام ضرباتی که به برند نوت و برند سامسونگ وارد شد

 

باید قبول کرد که این محصول یکی از بهترین محصولات موجود در بازار بود و حال جایگزین کردن آن با یک گوشی دیگر امری سخت به نظر می‌رسد. اما چاره چیست؟ باید محصولات دیگر را امتحان کرد.
این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوندما انتخاب‌ها را به دو دسته سامسونگی و غیرسامسونگی تقسیم خواهیم کرد، چون سامسونگ تخفیف ویژه‌ای راه مشتریانی که با سامسونگ همراه باشند خواهد داد.

 

یک جایگزین کهکشانی

بدون شک یکی از بهترین گزینه‌هایی که سامسونگ ارائه می‌دهد اس 7 اج خواهد بود. این محصول به شدت شبیه نوت 7 است و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. این محصول همان صفحه‌نمایش خمیده 5.5 را دارد که تنها 0.2 از نوت 7 کوچک‌تر است. هر دو محصول از یک چیپست پردازنده مشابه استفاده می‌کنند و تکنولوژی ضدآب بودن و همچنین دوربین دو محصول نیز همانند یک‌دیگر است.

 

به علاوه این‌که اس 7 اج باتری همانند نوت 7 دارد که مشکلات نوت 7 را دارا نمی‌باشد پس اینجا می‌توان به این محصول یک امتیاز اضافه نیز داد!

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

این دو نسخه اساسا شباهتی بسیار نزدیک به هم دارند، به جز قلم اس-پن که امضا و دارایی شخصی نوت 7 محسوب می‌شد. البته می‌توانید یک نسخه به عقب برگردید و نوت 5 را خریداری کنید. گرچه این محصول ضعیف‌تر خواهد بود و برای درک بهتر اگر اطلاع ندارید سامسونگ برای این‌که حس به روز بودن بیشتری به نوت خود بدهد

 

نوت 6 را عرضه نکرد و به جای آن از نام نوت 7 استفاده کرد تا شبیه اس 7 سامسونگ باشد و سیستم شماره‌گذاری این دو با هم تفاوتی نداشته باشد. همانطور که گفتیم نوت 5 ضعیف‌تر خواهد بود، شما درگاه کارت‌حافظه را نخواهید داشت و همچنین قابلیت ضدآب بودن، پورت USB-C و استفاده از سنسور دوربین Dual Pixel نیز ممکن نخواهد بود، به علاوه این‌که چیپست پردازنده یک نسل قدیمی‌تر است.

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

در کنار انتخاب‌هایی که پیشروی شماست، Galaxy A8 نسخه 2016 نیز انتخابی وسوسه برانگیز به حساب می‌آید. این محصول یک نمایشگر مناسب تمام اچ‌دی 5.7 را دارا می‌باشد و همچنین به جای استفاده از پشتی شیشه‌ای از بدنه‌ای تمام‌فلز استفاده می‌کند. این محصول پردازنده‌ای همانند نوت 5 دارد، به علاوه این‌که از اسلات کارت‌حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. طبق انتظار خبری از قلم اس پن نیز نخواهد بود!

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

Galaxy A9 Pro نسخه 2016 نیز یک محصول فوق‌العاده است که البته کمی کم‌یاب‌تر از گوشی‌های دیگر سامسونگ است چون تولید محصول تیراژ پایین‌تری داشته است. این گوشی یک صفحه‌نمایش Super AMOLED شش اینچی را داراست که البته تمام اچ‌دی است

 

و شاید رزولوشن محصول کمی پایین به نظر برسد. این گوشی از یک پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 652 قدرت می‌گیرد. همچنین دوربین 16 مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر را نیز به مشخصات بالا اضافه کنید. نسخه معمولی A9 که یافتنش آسان‌تر است، از دوربینی 13 مگاپیکسل استفاده می‌کند

 

که همچنان لرزشگیر اپتیکال را درون خود جای داده است. ظرفیت باتری نیز 4000 میلی‌آمپر است که هزار میلی‌آمپر کمتر از نسخه پرو محصول است، با این میزان باتری انگار یک کارخانه تولید برق در گوشی شما جای شده است! این را نیز در نظر بگیرید که نوت 7 ظرفیت باتری‌اش 3500 میلی‌آمپر و نوت 5 نیز 3000 میلی‌آمپر بود.

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

سامسونگ گوشی‌های دیگری را نیز تولید کرده است که رنج سخت‌افزاری وسیع‌تری دارند و صفحه‌نمایش‌های مختلفی را دارند. مانند گوشی On8، C7 و A7 که البته کمی میان‌رده به نظر می‌رسند و قابلیت مواجه با پرچمداران شرکت را ندارند.

 

گزینه‌هایی به جز سامسونگ!

چه بخواهیم و چه نخواهیم، گوگل پیکسل XL با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی AMOLED با رزولوشن QHD و دارا بودن اندروید 7.1 به صورت پیش‌فرض گزینه‌ای به شدت وسوسه‌برانگیز است. این محصول از پردازنده فوق قدرتمند اسنپ‌دراگون 821 استفاده می‌کند که در مقابل نداشتن قابلیت ضد‌آب رده گوشی را بالا می‌برد،

 

البته ناگفته نماند که گوشی دارای قابلیت ضدآب ضعیف‌تر Splash Resistant است. دوربین این محصول نیز از یک سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که با توجه به تست‌ها و تصاویری که منتشر شده و همچنین نمراتی که سایت‌ها به این دوربین داده‌اند با بهترین دوربین بین پرچمداران مواجه هستیم و همچنین عکاسی شب با این گوشی نیز تجربه‌ای فوق‌العاده است.این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

در لیست ما نکسوس 6P نیز وجود دارد. گذشته از این که این گوشی تولید هوآوی توقف تولید شده و با ظهور پیکسل جایگاهش کمی در خطر است همچنان انتخابی فوق‌العاده به نظر می‌آید. این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی QHD AMOLED است.

 

اسپیکر‌های استریو محصول نیز فوق‌العاده با کیفیت هستند. پردازنده این گوشی اسنپ‌دراگون 810 است که کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما از حق نگذریم که به شدت قوی است. همچنین جا دادن سه گیگابایت حافظه رم به علاوه دوربین فوق‌العاده نیز از قابلیت‌های این محصول است.

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

آیفون 7 پلاس نیز سوگلی جدید اپل است. این محصول اولین گوشی هوشمند ضدآب اپل است و یک دوربین محشر دوگانه 12 مگاپیکسلی درون خود جای داده است. اپل پردازنده‌ی مخصوص خود را دارد و آیفون 7 پلاس نیز قویترین پردازنده بین تمامی گوشی‌های هوشمند را دارا می‌باشد.

 

از نظر نرم‌افزاری هم اپل همیشه سرآمد بوده و با iOS 10 به نرم‌افزاری دست‌یافته که شاید گوگلی‌ها را نیز به حسادت بیاندازد. از غنی بودن اپ‌استور و پشتیبانی فوق‌العاده نرم‌افزاری نیز بهتر است چیزی نگوییم.

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

صحبت از دوربین‌های دوگانه شد بد نیست اشاره‌ای هم به V20 شرکت ال‌جی بکنیم. این گوشی دو دوربین یکی 16 مگاپیکسل با زاویه دید 75 درجه و دیگری 8 مگاپیکسل با زاویه دید 135 درجه، به علاوه یک دوربین سلفی با دید عریض در اختیار دارد. صفحه‌نمایش دوم نیز فراموش نشود.

 

همچنین استفاده از استاندارد MIL-STD-810G در بدنه محصول نیز این گوشی را به یک غول قوی تبدیل کرده که البته از آب می‌ترسد و ضدآب نیست؛ گرچه طراحی بدنه جذابتر و زیباتر از V10 به نظر می‌رسد. دک چهارگانه ESS به همراه ویژگی‌های بی‌نظیر ضبط صدا نیز این گوشی را به انتخاب اول آدیوفایل‌ها تبدیل خواهد کرد.

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

یکی از جذاب‌ترین جایگزین‌های نوت 7 نیز، گوشی هوشمند موتورولا یعنی Moto Z است. به گزارش پارس ناز  این گوشی بدنه‌ای فوق باریک (5.2 میلیمتر) دارد و تمام‌فلز است. صفحه‌نمایش 5.5 اینچی QHD AMOLED، دوربین 13 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، باتری 2600 میلی‌آمپر به همراه پردازنده اسنپ‌دراگون 820 از دیگر مشخصات این محصول است.

 

Moto Z Force نیز بهبودی در بخش باتری داشته و ظرفیت را تا 3500 میلی‌آمپر بالا می‌برد. از دوربین 21 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپیتکال و دیافراگم 1.8 که مناسب عکاسی در نور کم است نیز نگذریم. ویژگی منجصربه‌فرد این گوشی نیز ماژول‌های آن است که امکانات مختلفی را به آن خواهد افزود.

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

از پرچمداران ارزان‌قیمت نیز نگذریم. ZTE Axon 7 دارای اسپیکر‌های فوق قدرتمند استریو، صفحه نمایش 5.5 اینچی QHD AMOLED، دوربین 20 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم f/1.8، پردازنده اسنپ‌دراگون 820 و ظرفیت باتری 3250 میلی‌آمپر است.

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

OnePlus 3 صفحه‌نمایشی تمام اچ‌دی دارد که نسبت به رقبا ضعیف‌تر به نظر می‌رسد اما دوربین 16 مگاپیکسل با لرزشگیر و پردازنده اسنپ‌دراگون 820 و همچنین 6 گیگابایت رم درون محصول تضمینی از یک گوشی قدرتمند است. این گوشی در حال حاضر از سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار است.

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

هوآوی نیز شرکتی است قدرتمند که محصولاتی رده‌بالا تولید می‌کند. P9 این شرکت دوربینی دوگانه 12 مگاپیکسل دارد که توسط شرکت لایکا نظارت و تولید شده است. صفحه‌نمایش این محصول 5.5 اینچ و تمام اچ‌دی AMOLED است. قلب گوشی یک پردازنده Kirin 955 است، علاوه بر این‌که این گوشی از نوت 7 نازک‌تر است ظرفیت باتری 3400 میلی‌آمپر کاملا قابل رقابت با نوت 7 است.

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

و برای خاتمه دادن به مطلب، معرفی می‌کنیم: Honor Note 8 با صفحه‌نمایش عظیم 6.6 اینچی AMOLED که رزولوشن QHD را داراست. باتری 4500 میلی‌آمپری نوت 7 را خواهد بلعید و همچنین پردازنده این محصول Kirin 955 است و دوربین تک 13 مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال را داراست.

این گوشی ها می توانند جایگزین نوت 7 شوند

انتخاب شما چیست؟ آیا این گزینه‌ها رضایت شما را جلب می‌کنند؟ آیا همچنان تجربه نوت 7 را دوست دارید؟ البته این اتفاقی است قابل پیش‌بینی چون قدرت و زیبایی محصول به همراه قلم استایلوس به شدت جذاب است. فعلا تنها گوشی‌ای که ممکن است خلا قلم را پر کند Surface Phone مایکروسافت است که شایعه شده یک قلم درون خود جای خواهد داد.

 

فارنت