پارس ناز پورتال

گوش دادن به موزیک و انجام کارهای حساس

گوش دادن به موزیک و انجام کارهای حساس

گوش دادن به موزیک و انجام کارهای حساس 

کارهایی که حساس است و نیاز به دقت دارد. شما چطور این کارها را انجام می دهید؟ جالب است بدانید که گوش دادن به موسیقی می تواند راه حل انجام کار باشد. ظاهرا تحقیقات نشون داده که گوش دادن به موسیقی موتزارت باعث بهبود بعضی از فعالیتهای روحی در کوتاه مدت می شود.

 

موسیقی گوش کنید و به کارهای حساس بپردازید.

وقتی در جاده در حال رانندگی هستید و چشمان‌تان از فرط خستگی قرمز می‌شود، رادیوی اتومبیل‌تان را روشن کنید.محققان ژاپنی معتقدند موسیقی گوش کردن زمانی‌که در حال انجام کارهای روزانه‌تان هستید، موجب می‌شود کمتر احساس خستگی کنید و کارتان را دقیق‌تر و با حوصله بیشتری انجام دهید.

 

موسیقی موجب می‌‌شود بدنتان به درخواست‌های استراحتی که از مغز صادر می‌شود، پاسخ دهد. همچنین موسیقی برخی احساسات بی‌حاصل و خستگی آفرین را در نطفه خفه می‌کند و موجب می‌شود بر سختی کارتان غلبه کنید.بنابراین هنگامی‌که فردای یک شب شلوغ و پر از مهمان در آشپزخانه مشغول شستشوی ظرف‌ها هستید ضبط‌صوت خانه خود را روشن کنید و با فراغ بال به کارتان ادامه دهید.

 

بعضی ها اعتقاد دارند که آهنگهای موتزارت باعث باهوش تر شدن می شود. در هر صورت چه موتزارت گوش کنید و چه موسیقی دیگر، تحقیقات دانشگاه Windsor کانادا نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی هنگام کار باعث افزایش بهره وری می شود.

 

این دانشگاه تحقیقات خود را بر روی برنامه نویسان انجام داده و مشخص شده که افرادی که به موسیقی توجهی نشان نمی دهند، زمان بیشتری را برای انجام کار صرف می کنند و همچنین کیفیت کارشان به نسبت پایین تر است.

 

نکته جالب توجه در گزارشی دیگر نشان می دهد که تاثیر موسیقی بر کار شما وابستگی زیادی به شخصیت هم دارد. افراد برون گرا ممکن است دچار استرس کاری شوند و افراد درون گرا ممکن است بیشتر احساس آرامش کنند وقتی در هنگام کار به موسیقی گوش می دهند.

 

مسئله دیگر تاثیر نوع موسیقی است که به آن گوش می دهید. موسیقی تند ممکن است بیشتر انرژی بدهد و موسیقی ملایم باعث آرام شدن می شود.ممکن است افراد مختلف با سلیقه های متفاوت از انواع مختلف موسیقی هنگام کار استفاده کنند.

 

بنابراین باز هم فرقی نمی کند که به چه نوع موسیقی گوش می دهید،آنچه که مهم است اینست که گوش دادن به موسیقی می تواند تاثیر مثبتی بر کار کردن شما داشته باشد.