پارس ناز پورتال

گوگل درایو و جلوگیری از اطلاعات تکراری

گوگل درایو و جلوگیری از اطلاعات تکراری

گوگل درایو و جلوگیری از اطلاعات تکراری 

گوگل درایو فضایی است که در اختیار کاربران قرار می گیرد و همیشه قابلیت های خوبی به آن اضافه شده است مانند جلوگیری از ثبت اطلاعات تکراری. سرویس گوگل درایو روز به روز به امکانات بیشتری مجهز می‌شود و یکی از این امکانات جدید، قابلیت جلوگیری از ثبت اطلاعات تکراری است.

 

روش عملکرد این قابلیت این گونه است:

هنگامی که فایلی را در گوگل درایو آپلود می‌کنید، وجود فایل مشابه با این فایل در سرویس گوگل درایو بررسی می‌شود و در صورتی‌که فایلی با نام مشابه وجود داشته باشد، فایل قدیمی‌تر با فایل جدید ترکیب شده و ضمن ذخیره‌سازی فایل جدید روی فایل قدیمی، فایل قدیمی به‌عنوان یک نسخه ویرایش شده از فایل جدید در تاریخچه فایل به ثبت می‌رسد.

 

به کمک این قابلیت از تکرار ذخیره‌سازی فایل‌های دارای نام مشابه جلوگیری می‌شود و به‌عنوان مثال هنگامی که شما یک فایل را در چند مرحله به‌روزرسانی کرده و دوباره روی سرویس خود آپلود کنید دچار افزونگی در اطلاعات نمی‌شوید، اما این عدم تکرار ممکن است در مواردی دردسرساز باشد، چراکه شاید بخواهید دو فایل با نام مشابه را روی درایو گوگلی خود ذخیره کنید.

 

 

به‌نظر شما روشی برای غیرفعال کردن قابلیت عدم تکرار در گوگل درایو وجود دارد؟ پاسخ به این سوال بله است و انجام آن نیز براحتی امکان‌پذیر است. ابتدا فایل موردنظرتان را انتخاب کرده و همچون دیگر فایل‌ها، آن را در سرویس گوگل درایو آپلود کنید.

 

پس از اتمام عملیات آپلود، پنجره‌ای در پایین سمت راست صفحه برای شما نمایش داده می‌شود که ضمن اعلام اتمام عملیات آپلود، گزینه‌ای با عنوان Keep as separate file را نیز در خود جای داده است. روی این گزینه کلیک کنید تا عملیات آپلود با غیرفعال‌سازی قابلیت عدم تکرار به پایان رسیده و فایل شما به‌صورت یک فایل جدید و کاملا مستقل در کنار فایل قبلی ذخیره شود.

 

منبع:jamejamonline.ir